فرح اصولی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rachmat04 (بحث | مشارکت‌ها)
Aisumaav (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱۹: خط ۱۹:
|imdb_id =
|imdb_id =
}}
}}
'''فرح اصولی''' (۱۳۳۲-) نقاش معاصر ایرانی است. سبک نقاشی های فرح اصولی ترکیبی از نقاشی مدرن و مینیاتور ایرانیست. مضمون کارهای این نقاش برگرفته از مسائل اجتماعی زنان، اشعار و ادبیات فارسی و تاریخ هنر ایران و جهان است. آثاری از فرح اصولی در مجموعه موزه متروپولیتن نیویورک <ref>{{cite web |title=Met Link |url=https://www.metmuseum.org/art/collection/search/457790}}</ref>، موزه هنر مدرن لوس آنجلس <ref>{{cite web |title= LACMA link|url=https://collections.lacma.org/node/2114810}}</ref> و موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شوند.
'''فرح اصولی''' (۱۳۳۲-) نقاش معاصر ایرانی است.


==تحصیلات و فعالیت حرفه ای ==
فرح اصولی در سال ۱۳۳۲ در زنجان متولد شد. دیپلم نقاشی را از [[هنرستان زیبای دختران]] و لیسانس گرافیک را از [[دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران]] دریافت کرد. شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی، تدریس، تصویرسازی کتاب‌های کودکان و دبیری جشنواره‌ها و دوسالانه‌های نقاشی ( دوسالانه ششم تهران۱۳۸۲) از جمله سوابق فعالیت‌های اوست.
فرح اصولی دیپلم نقاشی را از [[هنرستان زیبای دختران]] و لیسانس گرافیک را از [[دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران]] دریافت کرد. شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی، تدریس، تصویرسازی کتاب‌های کودکان و دبیری جشنواره‌ها و دوسالانه‌های نقاشی ( دوسالانه ششم تهران۱۳۸۲) از جمله سوابق فعالیت‌های اوست.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۹ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۰۶

فرح اصولی
ملیتایرانی
پیشهنقاش
همسر(ها)خسرو سینایی
فرزندانسام و آلما سینایی
وبگاه

فرح اصولی (۱۳۳۲-) نقاش معاصر ایرانی است. سبک نقاشی های فرح اصولی ترکیبی از نقاشی مدرن و مینیاتور ایرانیست. مضمون کارهای این نقاش برگرفته از مسائل اجتماعی زنان، اشعار و ادبیات فارسی و تاریخ هنر ایران و جهان است. آثاری از فرح اصولی در مجموعه موزه متروپولیتن نیویورک [۱]، موزه هنر مدرن لوس آنجلس [۲] و موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شوند.

تحصیلات و فعالیت حرفه ای

فرح اصولی دیپلم نقاشی را از هنرستان زیبای دختران و لیسانس گرافیک را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد. شرکت در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی، تدریس، تصویرسازی کتاب‌های کودکان و دبیری جشنواره‌ها و دوسالانه‌های نقاشی ( دوسالانه ششم تهران۱۳۸۲) از جمله سوابق فعالیت‌های اوست.

منابع

  • «زندگینامه فرح اصولی». همشهری. دریافت‌شده در ۱ خرداد ۱۳۹۱.
  1. "Met Link".
  2. "LACMA link".