شبکه سبز: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
FreshmanBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز replaced: ها ← ‌ها ، داشته است ← داشته‌است، شده است ← شده‌است، به طور ← به‌طور با ویرایشگر خودکار فارسی
خط ۴۱: خط ۴۱:


== تاریخچه سیما ==
== تاریخچه سیما ==
برنامه سازی تلویزيونی در اين مركز از آبان ١٣٦٩ آغاز شد. آثار توليدی محلی و برخی برنامه ها كه به زبان تركمنی توليد می شد، از مركز مازندران پخش می شد. در نيمه اول سال ١٣٧٨ سيمای مركز به طور مستقل فعاليت خود را با هفته ای ٣٦٠٠ دقيقه برنامه سازی آغاز كرد. این شبکه در ۲۷ اسفند سال ۱۳۸۳ به عنوان بیست و پنجمین شبکه استانی کشور به بهره برداری رسید.
برنامه سازی تلویزيونی در اين مركز از آبان ١٣٦٩ آغاز شد. آثار توليدی محلی و برخی برنامه‌ها كه به زبان تركمنی توليد می شد، از مركز مازندران پخش می شد. در نيمه اول سال ١٣٧٨ سيمای مركز به‌طور مستقل فعاليت خود را با هفته ای ٣٦٠٠ دقيقه برنامه سازی آغاز كرد. این شبکه در ۲۷ اسفند سال ۱۳۸۳ به عنوان بیست و پنجمین شبکه استانی کشور به بهره برداری رسید.
هم اكنون شبكه استانى سيما بيش از ٩٤ درصد جمعيت استان گلستان را تحت پوشش قرار مى دهد.ضمن اينكه اين شبكه در مناطق شرقى و مركزى استان مازندران و حتی در غرب مازندران تنکابن در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا قابل دريافت است.
هم اكنون شبكه استانى سيما بيش از ٩٤ درصد جمعيت استان گلستان را تحت پوشش قرار مى دهد.ضمن اينكه اين شبكه در مناطق شرقى و مركزى استان مازندران و حتی در غرب مازندران تنکابن در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا قابل دريافت است.


خط ۵۵: خط ۵۵:


== انتقادها ==
== انتقادها ==
یکی از انتقاداتی که به این شبکه وارد شده است، کم بودن برنامه‌ و موسیقی‌ اقوام بومی استان از جمله به زبان ترکمنی است. بیش از نیمی از جمعیت استان گلستان را [[قوم ترکمن]] تشکیل می‌دهند. انتقاد دیگری که به این شبکه وارد شده، مرکز گرایی شبکه و تمرکز بیشتر برنامه‌ها بر روی صرفاً [[مرکز استان]] و حداکثر حوالی آن داشته است.<ref>{{یادکرد وب|نویسنده = |نشانی = http://www.turkmenstudents.com/modules/news/article.php?storyid=434|عنوان =حضور کمرنگ سیمای سبز گلستان در بین ترکمنها | ناشر =پایگاه اطلاع رسانی دانش آموختگان ترکمن |تاریخ = 16آبان ۱۳۸۴ |تاریخ بازدید = 13آذر ۱۳۹۱}}</ref> همچنین پایین بودن سطح کیفی برنامه‌ها یکی دیگر از انتقادهای وارده به این شبکه است. تولیدات این شبکه به جهت جذب مخاطب، گردشگر و سرمایه‌گذار با استفاده از زبان‌های گوناگون و بین‌المللی مانند زبان‌های چینی، روسی، ترکی، عربی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی بسیار ضعیف است.
یکی از انتقاداتی که به این شبکه وارد شده‌است، کم بودن برنامه‌ و موسیقی‌ اقوام بومی استان از جمله به زبان ترکمنی است. بیش از نیمی از جمعیت استان گلستان را [[قوم ترکمن]] تشکیل می‌دهند. انتقاد دیگری که به این شبکه وارد شده، مرکز گرایی شبکه و تمرکز بیشتر برنامه‌ها بر روی صرفاً [[مرکز استان]] و حداکثر حوالی آن داشته‌است.<ref>{{یادکرد وب|نویسنده = |نشانی = http://www.turkmenstudents.com/modules/news/article.php?storyid=434|عنوان =حضور کمرنگ سیمای سبز گلستان در بین ترکمنها | ناشر =پایگاه اطلاع رسانی دانش آموختگان ترکمن |تاریخ = 16آبان ۱۳۸۴ |تاریخ بازدید = 13آذر ۱۳۹۱}}</ref> همچنین پایین بودن سطح کیفی برنامه‌ها یکی دیگر از انتقادهای وارده به این شبکه است. تولیدات این شبکه به جهت جذب مخاطب، گردشگر و سرمایه‌گذار با استفاده از زبان‌های گوناگون و بین‌المللی مانند زبان‌های چینی، روسی، ترکی، عربی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی بسیار ضعیف است.


== جستارهای وابسته ==
== جستارهای وابسته ==

نسخهٔ ‏۲۵ سپتامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۷:۵۲

شبکه استانی گلستان
کشور ایران
گستره پخشاستان گلستان
شبکهگلستان
شعار تبلیغاتیگلستان نگارستان ایران
ستادگرگان
برنامه‌سازی
زبان(ها)فارسی،ترکمنی
مالکیت
مالکصدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران(IRIB)
تاریخچه
راه‌اندازی‌شده۱۳۸۳
نام‌های پیشینشبکه سبز
پیوندها
وبگاه
دسترسی
زمینی
فرستنده درازنوCH33 آنالوگ
فرستنده درازنوCH21 دیجیتال
فرستنده گرگانCH23 دیجیتال
ماهواره‌ای
Intelsat 90210980/5300/3.4/V
Iransat(Badr 5)12322/27500/3.4/V
رادیوی ماهواره‌ای
RADIO GOLESTAN

شبکه گلستان یکی از شبکه‌های استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که در استان گلستان فعالیت دارد. این شبکه روزانه ۲۰ ساعت[۱] برنامه به زبان‌های فارسی و ترکمنی برای مردم استان گلستان پخش می‌کند.

تاریخچه سیما

برنامه سازی تلویزيونی در اين مركز از آبان ١٣٦٩ آغاز شد. آثار توليدی محلی و برخی برنامه‌ها كه به زبان تركمنی توليد می شد، از مركز مازندران پخش می شد. در نيمه اول سال ١٣٧٨ سيمای مركز به‌طور مستقل فعاليت خود را با هفته ای ٣٦٠٠ دقيقه برنامه سازی آغاز كرد. این شبکه در ۲۷ اسفند سال ۱۳۸۳ به عنوان بیست و پنجمین شبکه استانی کشور به بهره برداری رسید. هم اكنون شبكه استانى سيما بيش از ٩٤ درصد جمعيت استان گلستان را تحت پوشش قرار مى دهد.ضمن اينكه اين شبكه در مناطق شرقى و مركزى استان مازندران و حتی در غرب مازندران تنکابن در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا قابل دريافت است.

رادیو

صداو سیمای مرکز گلستان دارای دو رادیو بنام‌های رادیو استانی گلستان و رادیو برون‌مرزی است که به زبان ترکمنی برنامه‌های خود را برای ترکمن زبانان خارج از کشور پخش می‌کند. راديو استانى گلستان در حال حاضر روى موج اف ام ٩٤.٣ Mhz و ٩٥ Mhz و اى ام ١٣٦٨ Khz و روى سيستم ديجيتال به صورت راديو نما (راديو تصويرى) برنامه پخش مى كند. همچنين راديو برون مرزى روى موج اى ام ١٤٤٩ Khz و سيستم ديجيتال قابل دريافت است. بنابر آخرين آمار حدود ٩٨ درصد مردم استان گلستان امكان بهره مندى از برنامه هاى راديو استانى را دارند.

انتقادها

یکی از انتقاداتی که به این شبکه وارد شده‌است، کم بودن برنامه‌ و موسیقی‌ اقوام بومی استان از جمله به زبان ترکمنی است. بیش از نیمی از جمعیت استان گلستان را قوم ترکمن تشکیل می‌دهند. انتقاد دیگری که به این شبکه وارد شده، مرکز گرایی شبکه و تمرکز بیشتر برنامه‌ها بر روی صرفاً مرکز استان و حداکثر حوالی آن داشته‌است.[۲] همچنین پایین بودن سطح کیفی برنامه‌ها یکی دیگر از انتقادهای وارده به این شبکه است. تولیدات این شبکه به جهت جذب مخاطب، گردشگر و سرمایه‌گذار با استفاده از زبان‌های گوناگون و بین‌المللی مانند زبان‌های چینی، روسی، ترکی، عربی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی بسیار ضعیف است.

جستارهای وابسته

منابع

  1. «مدت پخش برنامه‌های شبکه سبز گلستان ۲۰ ساعت می‌شود». خبرگزاری مهر. 19 مرداد ۱۳۹۰. دریافت‌شده در 13آذر ۱۳۹۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  2. «حضور کمرنگ سیمای سبز گلستان در بین ترکمنها». پایگاه اطلاع رسانی دانش آموختگان ترکمن. 16آبان ۱۳۸۴. دریافت‌شده در 13آذر ۱۳۹۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید=،|تاریخ= را بررسی کنید (کمک)