ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
FreshmanBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ←‏top: اصلاح فاصله مجازی + اصلاح نویسه، replaced: نامهای ← نام‌های ، ها ← ‌ها ، های ← ‌های با ویرایشگر خودکار فارسی
FreshmanBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ←‏top: replaced: ترین ← ‌ترین با ویرایشگر خودکار فارسی
خط ۲۳: خط ۲۳:
| پانویس=
| پانویس=
}}
}}
'''''ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه''''' {{به انگلیسی|The Lord of the Rings: The Return of the King}} فیلم سینمایی در ژانر فانتزی به کارگردانی [[پیتر جکسون]] است. این فیلم بر اساس جلد سوم رمانی با همین نام نوشته جی. آر. آر تالکین در سال [[۲۰۰۳ (میلادی)|۲۰۰۳]] ساخته شده‌است. این فیلم پس از دو سری اول این سه‌گانه با نام‌های [[ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (فیلم)|ارباب حلقه‌ها:یاران حلقه]] و [[ارباب حلقه‌ها: دو برج (فیلم)|ارباب حلقه‌ها: دو برج]] است. این فیلم در مجموع توانست ۱۱ جایزه اسکار را از آن خود کند و با فروش ۱٫۱ میلیارد دلاری خود ششمین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان تا سال ۲۰۰۳ شود.این فیلم همچنین بالاترین فروش در بین فیلم‌های اارباب حلقه‌ها داشت و پرفروش ترین فیلم سال شد . این فیلم مقام 8 را در سایت imdb دارد.این فیلم نامزد 11 جایزه اسکار شد و برنده 11 جایزه اسکار هم شد و در جشنواره گلدن کلوب و بفتا به ترتیب نامزد 4 جایزه و برنده 4 جایزه و نامزد 12 جایزه و برنده 4 جایزه شد.
'''''ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه''''' {{به انگلیسی|The Lord of the Rings: The Return of the King}} فیلم سینمایی در ژانر فانتزی به کارگردانی [[پیتر جکسون]] است. این فیلم بر اساس جلد سوم رمانی با همین نام نوشته جی. آر. آر تالکین در سال [[۲۰۰۳ (میلادی)|۲۰۰۳]] ساخته شده‌است. این فیلم پس از دو سری اول این سه‌گانه با نام‌های [[ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (فیلم)|ارباب حلقه‌ها:یاران حلقه]] و [[ارباب حلقه‌ها: دو برج (فیلم)|ارباب حلقه‌ها: دو برج]] است. این فیلم در مجموع توانست ۱۱ جایزه اسکار را از آن خود کند و با فروش ۱٫۱ میلیارد دلاری خود ششمین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان تا سال ۲۰۰۳ شود.این فیلم همچنین بالاترین فروش در بین فیلم‌های اارباب حلقه‌ها داشت و پرفروش‌ترین فیلم سال شد . این فیلم مقام 8 را در سایت imdb دارد.این فیلم نامزد 11 جایزه اسکار شد و برنده 11 جایزه اسکار هم شد و در جشنواره گلدن کلوب و بفتا به ترتیب نامزد 4 جایزه و برنده 4 جایزه و نامزد 12 جایزه و برنده 4 جایزه شد.


== خلاصه داستان ==
== خلاصه داستان ==

نسخهٔ ‏۲۵ سپتامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۷:۰۸

ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه
پرونده:ارباب حلقه‌ها- بازگشت پادشاه.jpg
کارگردانپیتر جکسون
تهیه‌کنندهپیتر جکسون
بری ام آزبورن
فرن والش
جیمی سلکرک
نویسندهکتاب
جی. آر. آر. تالکین
فیلمنامه
فرن والش
فیلیپا بوینس
پیتر جکسون
بازیگرانالیجاه وود
ایان مک‌کلن
ویگو مورتنسن
لیو تایلر
شان آستین
کیت بلانشت
اورلاندو بلوم
جان ریس-دیویس
برنارد هیل
شان بین
هوگو ویوینگ
کریستوفر لی
دامینیک مانهن
موسیقیهاوارد شور
فیلم‌برداراندرو لزنی
تدوین‌گرجیمی سلکرک
انی کالینز
توزیع‌کنندهنیو لاین سینما
تاریخ‌های انتشار
بریتانیا
۱۶ دسامبر ۲۰۰۳

آمریکا
۱۷ دسامبر ۲۰۰۳

زلاند نو
۱۸ دسامبر ۲۰۰۳
مدت زمان
نسخهٔ سینمایی
۲۰۰ دقیقه
نسخهٔ طولانی‌تر
۲۵۰ دقیقه
کشور نیوزیلند
 ایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۹۶ میلیون دلار
فروش گیشه۱٫۱۱۹٫۱۱۰٫۹۴۱ دلار

ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (به انگلیسی: The Lord of the Rings: The Return of the King) فیلم سینمایی در ژانر فانتزی به کارگردانی پیتر جکسون است. این فیلم بر اساس جلد سوم رمانی با همین نام نوشته جی. آر. آر تالکین در سال ۲۰۰۳ ساخته شده‌است. این فیلم پس از دو سری اول این سه‌گانه با نام‌های ارباب حلقه‌ها:یاران حلقه و ارباب حلقه‌ها: دو برج است. این فیلم در مجموع توانست ۱۱ جایزه اسکار را از آن خود کند و با فروش ۱٫۱ میلیارد دلاری خود ششمین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان تا سال ۲۰۰۳ شود.این فیلم همچنین بالاترین فروش در بین فیلم‌های اارباب حلقه‌ها داشت و پرفروش‌ترین فیلم سال شد . این فیلم مقام 8 را در سایت imdb دارد.این فیلم نامزد 11 جایزه اسکار شد و برنده 11 جایزه اسکار هم شد و در جشنواره گلدن کلوب و بفتا به ترتیب نامزد 4 جایزه و برنده 4 جایزه و نامزد 12 جایزه و برنده 4 جایزه شد.

خلاصه داستان

داستان قسمت سوم درست از جایی شروع می‌شود که قسمت دوم (ارباب حلقه‌ها: دو برج) تمام شده بود.

اِنتها (به انگلیسی: Ent) از برج آیزنگارد محافظت می‌کنند و فرودو و سم که توسط گالوم هدایت می‌شوند در بیابان داگورلد (میدان نبرد) هستند، و این در حالی است که حلقه از گردن فرودو آویزان است. او با سم راه کوه هلاکت را در پیش گرفته و سنگینی حاصل از مسئولیتی را که حلقه روی دوشش گذاشته‌است را احساس می‌کند. آن‌ها باید به کوه هلاکت بروند چرا که حلقه در آنجا به وجود آمده و در آنجا هم باید از بین برود؛ که ناگهان با تاریکی هوا مواجه می‌شوند و باید از گالوم که یکی ار حمل‌کننده‌های سابق حلقه بوده‌است و اکنون چهره‌اش تغییر یافته کمک بگیرند.

نظرات

پیتر جکسون در هنگام دریافت جایزهٔ بهترین فیلم سال مراسم اسکار، نویسندهٔ سری کتاب‌های ارباب حلقه‌ها، تالکین، را ستود و از آن به عنوان یکی از محبوب‌ترین کتب دنیا نام برد.

منابع

  • «The Lord of the Rings: The Return of the King». دریافت‌شده در ۲۵ آوریل ۲۰۰۹.