بیت‌مپ: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
ماني (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''بیت‌مپ''' ({{lang-en|Bitmap}}) نگاشتی از یک دامنه (برای نمونه، بازه‌ای از اعداد صحیح) به [[بیت (رایانه)|بیت‌ها]] (مقداری که دارای صفرها و یک‌ها هستند) که [[آرایه بیتی]] یا [[شاخص بیت‌مپ]] نیز خوانده می‌شود.
'''بیت‌مپ''' ({{lang-en|Bitmap}}) نگاشتی است از یک دامنه به [[بیت (رایانه)|بیت‌ها]] که [[آرایه بیتی]] یا [[شاخص بیت‌مپ]] نیز خوانده می‌شود. منظور از دامنه، برای نمونه، بازه‌ای از اعداد صحیح است و منظور از بیت، مقادیری است که دارای صفر و یک هستند.


در [[گرافیک رایانه‌ای]] وقتی که دامنه یک مستطیل است (توسط دو مختصات شاخص شده) یک بیت‌مپ شیوه‌ای است که توسط دودویی ذخیره شود که یک تصویر هر نقطه یا سیاه است یا سفید (یا هر دو رنگ).
در [[گرافیک رایانه‌ای]] وقتی که دامنه، یک مستطیل است (توسط دو مختصات شاخص شده)، بیت‌مپ شیوه‌ای است که توسط دودویی ذخیره شود، که در آن تصویر هر نقطه، یا سیاه است یا سفید یا به هر دو رنگ.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۲۰ دسامبر ۲۰۱۷، ساعت ۲۲:۳۵

بیت‌مپ (انگلیسی: Bitmap) نگاشتی است از یک دامنه به بیت‌ها که آرایه بیتی یا شاخص بیت‌مپ نیز خوانده می‌شود. منظور از دامنه، برای نمونه، بازه‌ای از اعداد صحیح است و منظور از بیت، مقادیری است که دارای صفر و یک هستند.

در گرافیک رایانه‌ای وقتی که دامنه، یک مستطیل است (توسط دو مختصات شاخص شده)، بیت‌مپ شیوه‌ای است که توسط دودویی ذخیره شود، که در آن تصویر هر نقطه، یا سیاه است یا سفید یا به هر دو رنگ.

منابع