خانم دالووی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
MelancholieBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات افزودن: gan:妲諾維夫人
Adlerbot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات: اصلاح نیم فاصله مجازی
خط ۱: خط ۱:
'''خانم دالووی''' نوشتهٔ [[ویرجینیا وولف]] یکی از نخستین آثار پیشگام در نوعی سبک رمان نویسی است که امروزه [[رمان نو]] خوانده می شود.
'''خانم دالووی''' نوشتهٔ [[ویرجینیا وولف]] یکی از نخستین آثار پیشگام در نوعی سبک رمان نویسی است که امروزه [[رمان نو]] خوانده می‌شود.


''ویرجینیا وولف'' یک روز ماه [[ژوئن]] از زندگی ''کلاریسا دالووی'' در [[لندن]] پس از [[جنگ جهانی اول]] را از زاویه دید این زن توصیف می کند. خواننده چنین می انگارد که گویا پا به پای راوی در خیابانهای لندن گام برمی دارد و از دریچه نگاه ''کلاریسا'' آدمها و محله های شهر را می بیند. در این گذار تند و ناگسسته، وولف از شهر و آدمهایش تابلویی به پهنای افق در دیدرس خواننده قرار می دهد.
''ویرجینیا وولف'' یک روز ماه [[ژوئن]] از زندگی ''کلاریسا دالووی'' در [[لندن]] پس از [[جنگ جهانی اول]] را از زاویه دید این زن توصیف می‌کند. خواننده چنین می انگارد که گویا پا به پای راوی در خیابانهای لندن گام برمی دارد و از دریچه نگاه ''کلاریسا'' آدمها و محله های شهر را می بیند. در این گذار تند و ناگسسته، وولف از شهر و آدمهایش تابلویی به پهنای افق در دیدرس خواننده قرار می دهد.





نسخهٔ ‏۱۹ ژوئن ۲۰۰۹، ساعت ۱۴:۳۶

خانم دالووی نوشتهٔ ویرجینیا وولف یکی از نخستین آثار پیشگام در نوعی سبک رمان نویسی است که امروزه رمان نو خوانده می‌شود.

ویرجینیا وولف یک روز ماه ژوئن از زندگی کلاریسا دالووی در لندن پس از جنگ جهانی اول را از زاویه دید این زن توصیف می‌کند. خواننده چنین می انگارد که گویا پا به پای راوی در خیابانهای لندن گام برمی دارد و از دریچه نگاه کلاریسا آدمها و محله های شهر را می بیند. در این گذار تند و ناگسسته، وولف از شهر و آدمهایش تابلویی به پهنای افق در دیدرس خواننده قرار می دهد.


منبع

Mrs Dalloway- Virginia Woolf- Penguin Edition- ۲۰۰۰- London