جان آدامز (مجموعه تلویزیونی): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جزبدون خلاصۀ ویرایش
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۳: خط ۳۳:
| tv_com_id =
| tv_com_id =
}}
}}
'''جان آدامز''' {{انگلیسی|John Adams}} یک [[مینی‌سریال]] [[آمریکا]]یی محصول شبکهٔ [[HBO]] است که در سال ۲۰۰۸ در ۷ قسمت تولید شد. این مینی سریال بازگو کنندهُ زندگی سیاسی [[جان آدامز]] دومین رئیس جمهور [[ایالات متحده]] و نقش وی در بنیان آن کشور است.
'''جان آدامز''' {{انگلیسی|John Adams}} یک [[مینی‌سریال]] [[آمریکا]]یی محصول شبکهٔ [[HBO]] است که در سال ۲۰۰۸ در ۷ قسمت تولید شد. این مینی سریال بازگو کنندهٔ زندگی سیاسی [[جان آدامز]] دومین رئیس جمهور [[ایالات متحده]] و نقش وی در بنیان آن کشور است.
مینی سریال توسط [[تام هوپر]] کارگردانی شد و فیلم‌نامهُ آن براساس کتاب جان آدامز نوشتهُ دیوید مک کالو مورخ امریکایی به رشتهُ تحریر درآمد. جان آدامز بعد از پخش مورد استقبال منتقدان واقع شد و بازیگران آن به خاطر ایفای نقش‌های خود مورد تحسین قرار گرفتند. [[پل جیاماتی]]، [[لورا لینی]] و تام ویلکینسون به ترتیب به خاطر ایفای نقش‌های جان آدامز، ابیگل آدامز و [[بنجامین فرانکلین]] برندهُ جایزهُ [[گلدن گلوب]] شدند. در مراسم سالانهُ [[جوایز امی]] نیز جان آدامز موفق شد با بردن ۱۳ جایزه از ۲۳ نامزدی رکورد دریافت جوایز امی را که پیش از آن در اختیار [[فرشتگان در آمریکا]] بود بشکند.
مینی سریال توسط [[تام هوپر]] کارگردانی شد و فیلم‌نامهٔ آن براساس کتاب جان آدامز نوشتهٔ دیوید مک کالو مورخ امریکایی به رشتهٔ تحریر درآمد. جان آدامز بعد از پخش مورد استقبال منتقدان واقع شد و بازیگران آن به خاطر ایفای نقش‌های خود مورد تحسین قرار گرفتند. [[پل جیاماتی]]، [[لورا لینی]] و تام ویلکینسون به ترتیب به خاطر ایفای نقش‌های جان آدامز، ابیگل آدامز و [[بنجامین فرانکلین]] برندهٔ جایزهٔ [[گلدن گلوب]] شدند. در مراسم سالانهٔ [[جوایز امی]] نیز جان آدامز موفق شد با بردن ۱۳ جایزه از ۲۳ نامزدی رکورد دریافت جوایز امی را که پیش از آن در اختیار [[فرشتگان در آمریکا]] بود بشکند.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۱۲ اوت ۲۰۱۷، ساعت ۲۰:۵۳

جان آدامز
نویسندهکرک الیس (فیلم‌نامه)
دیوید مک کالو (کتاب)
کارگردانتام هوپر
بازیگرانپل جیاماتی
لورا لینی
استیون دیلین
دیوید مورس
تام ویلکینسون
دنی هوستون
روفوس سیول
کشور سازندهآمریکا
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۱
شمار قسمت‌ها۷
تولید
تهیه‌کنندهتام هنکس، گری گوتزمن
مدتمتغیر (در مجموع 8 ساعت)
پخش
شبکهٔ اصلیاچ‌بی‌او
انتشار اولیه۱۶ مارس ۲۰۰۸ –
۲۷ آوریل ۲۰۰۸

جان آدامز (به انگلیسی: John Adams) یک مینی‌سریال آمریکایی محصول شبکهٔ HBO است که در سال ۲۰۰۸ در ۷ قسمت تولید شد. این مینی سریال بازگو کنندهٔ زندگی سیاسی جان آدامز دومین رئیس جمهور ایالات متحده و نقش وی در بنیان آن کشور است. مینی سریال توسط تام هوپر کارگردانی شد و فیلم‌نامهٔ آن براساس کتاب جان آدامز نوشتهٔ دیوید مک کالو مورخ امریکایی به رشتهٔ تحریر درآمد. جان آدامز بعد از پخش مورد استقبال منتقدان واقع شد و بازیگران آن به خاطر ایفای نقش‌های خود مورد تحسین قرار گرفتند. پل جیاماتی، لورا لینی و تام ویلکینسون به ترتیب به خاطر ایفای نقش‌های جان آدامز، ابیگل آدامز و بنجامین فرانکلین برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب شدند. در مراسم سالانهٔ جوایز امی نیز جان آدامز موفق شد با بردن ۱۳ جایزه از ۲۳ نامزدی رکورد دریافت جوایز امی را که پیش از آن در اختیار فرشتگان در آمریکا بود بشکند.

منابع

۱. ویکی‌پدیای انگلیسی
۲. جان آدامز در بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDb)