شام آخر (فیلم ۱۳۸۰): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Safibot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ←‏top: تمیزکاری با استفاده از AWB
یادداشت فیلم شام آخر به کارگردانی فریدون جیرانی.
برچسب‌ها: ویرایشگر دیداری ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۲۸: خط ۲۸:
شام آخر پس از فیلم‌های [[صعود]] (۱۳۶۶)، [[قرمز]] (۱۳۷۷) و [[آب و آتش]] (۱۳۷۹)، چهارمین فیلم [[فریدون جیرانی]] است. نام پیشین این فیلم یک داستان زنانه بود.
شام آخر پس از فیلم‌های [[صعود]] (۱۳۶۶)، [[قرمز]] (۱۳۷۷) و [[آب و آتش]] (۱۳۷۹)، چهارمین فیلم [[فریدون جیرانی]] است. نام پیشین این فیلم یک داستان زنانه بود.


بسیاری از بازیگران مطرح زن برای بازی در نقش میهن کاندیدا شده بودند، از جمله [[بیتا فرهی]] و [[رؤیا نونهالی]] اما سرانجام نقش به [[کتایون ریاحی]] رسید.
بسیاری از بازیگران مطرح زن برای بازی در نقش میهن کاندیدا شده بودند، از جمله [[بیتا فرهی]] و [[رؤیا نونهالی]] اما سرانجام نقش به [[کتایون ریاحی]] رسید.فریدون جیرانی توانست در این فیلم محمدرضا گلزار را به شهرت برساند. این فیلم همچنین اولین بازی هانیه توسلی در عرصه سینما هم به حساب می آید.


== دیگر دست اندرکاران ==
== دیگر دست اندرکاران ==

نسخهٔ ‏۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۱۳:۳۹

شام آخر
کارگردانفریدون جیرانی
تهیه‌کنندهیدالله شهیدی
نویسندهفریدون جیرانی
نازنین مفخم
بازیگرانکتایون ریاحی
محمدرضا گلزار
هانیه توسلی
ثریا قاسمی
آتیلا پسیانی
شاهرخ فروتنیان
مهسا عظیمی
شیوا ابراهیمی
بهروز قادری
ابوالقاسم ایزدی
موسیقیفریدون شهبازیان
فیلم‌بردارمحمد آلادپوش
تدوین‌گرنازنین مفخم
تاریخ‌های انتشار
۱۳۸۰
کشورایران
زبانفارسی

شام آخر فیلمی ایرانی به کارگردانی فریدون جیرانی محصول سال ۱۳۸۰ است.

داستان

میهن مشرقی استاد دانشکده معماری پس از بیست و شش سال زندگی با شوهرش به سبب ناسازگاری فکری و رفتاری با پادرمیانی دخترش (ستاره) از همسرش جدا می‌شود. سپس به خانه قدیمی پدریش اسباب کشی می‌کند و با دخترش و دایه اش (آفاق) زندگی تازه‌ای را آغاز می‌کند. زندگی تازه او با آمدن مانی معترف دانشجوی رشته معماری در هم می‌ریزد و...[۱]

یادداشت

شام آخر پس از فیلم‌های صعود (۱۳۶۶)، قرمز (۱۳۷۷) و آب و آتش (۱۳۷۹)، چهارمین فیلم فریدون جیرانی است. نام پیشین این فیلم یک داستان زنانه بود.

بسیاری از بازیگران مطرح زن برای بازی در نقش میهن کاندیدا شده بودند، از جمله بیتا فرهی و رؤیا نونهالی اما سرانجام نقش به کتایون ریاحی رسید.فریدون جیرانی توانست در این فیلم محمدرضا گلزار را به شهرت برساند. این فیلم همچنین اولین بازی هانیه توسلی در عرصه سینما هم به حساب می آید.

دیگر دست اندرکاران

جوایز

پانویس

صفحه در FMDB

منابع