مجید واحدی‌زاده: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
تغییرات در مورد اهم فعالیت های هنری و همچنین به روز رساندن فعالیتها انجام شد.
اصلاح و بروز رسانی اطلاعات
خط ۱۹: خط ۱۹:
'''مجید واحدی زاده''' ([[۱۳۴۷]]) نویسنده و [[بازیگر]] و [[کارگردان فیلم|کارگردان]] [[تئاتر]] و [[تلویزیون]] [[ایرانی‌ها|ایرانی]].
'''مجید واحدی زاده''' ([[۱۳۴۷]]) نویسنده و [[بازیگر]] و [[کارگردان فیلم|کارگردان]] [[تئاتر]] و [[تلویزیون]] [[ایرانی‌ها|ایرانی]].


مجید واحدی زاده به سال [[۱۳۴۷]] در [[اردبیل]] متولد شد. بازی درتئاتر و تلویزیون را در سال [[۱۳۵۹]] پس از چندین تجربه دانش آموزی با نمایش " دروغگو دشمن خداست " و نمایش «جوجی خان» آغاز کرد.به سال [[۱۳۶۹]] اولین کارگردانی را با نمایشنامه " عروسکها " اثر استاد بهرام بیضایی تجربه کرد. از آثار برتر وی می‌توان به نمایش " سبز، سهراب، سرخ " اشاره کرد که در بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ایران به عنوان بهترین نمایش انتخاب شدو در سال ۱۳۸۱ در فستیوال جاده ابریشم در کشور آلمان شرکت کرد و در سال ۱۳۸۴ با نمایش « اژدها چهرک » در فستیوال «شبهای سفید» در کشور آلمان و فستیوال « پر کردن فضای خالی » در کشور آذربایجان شرکت کرده و همچنین در سال ۱۳۸۴ نمایش «اژدها چهرک » را در کشور « گرجستان » شهر تفلیس به اجرا در آورد .
مجید واحدی زاده به سال [[۱۳۴۷]] در [[اردبیل]] متولد شد. بازی درتئاتر و تلویزیون را در سال [[۱۳۵۹]] پس از چندین تجربه دانش آموزی با نمایش " دروغگو دشمن خداست " و نمایش «جوجی خان» آغاز کرد.به سال [[۱۳۶۹]] اولین کارگردانی را با نمایشنامه " عروسکها " اثر استاد بهرام بیضایی تجربه کرد. از آثار برتر وی می‌توان به نمایش " سبز، سهراب، سرخ " اشاره کرد که در بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ایران به عنوان بهترین نمایش و کار برتر جشنواره انتخاب شدو در سال ۱۳۸۱ با همین نمایش در فستیوال جاده ابریشم در کشور آلمان شرکت کرد و در سال ۱۳۸۴ با نمایش « اژدها چهرک » در فستیوال «شبهای سفید» در کشور آلمان و فستیوال « پر کردن فضای خالی » در کشور آذربایجان شرکت کرده و همچنین در سال ۱۳۸۴ نمایش «اژدها چهرک » را در کشور « گرجستان » شهر تفلیس به اجرا در آورد .


او برنده جایزه‌های بسیاری در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، فجر، دفاع مقدس، و جشنواره‌های بین‌المللی برای نویسندگی و بازیگری و کارگردانی شده‌است.او در زمینه نمایشنامه نویسی هم چندین نمایشنامه نگاشته‌است که تعدادی از آنها به اجراء در آمده‌اند و در جشنواره های معتبر کشور حایز رتبه های برتر شده اند. واحدی زاده همچنین در سالهای 81 به عنوان کارگردان برتر کشور و در سال 82 به عنوان نویسنده برتر کشور با نمایشنامه " آوای مهر " از سوس کانون ملی منتقدین تئاتر کشور انتخاب شد . او همچنین دارای گواهینامه درجه 2 هنری معادل کارشناسی ارشد با رویکرد کارگردانی تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است . همچنین در سال 87 از سوی مرکز هنرهای نمایشی کشور به عنوان یکی از سی چهره تاثیر گذار تئاتر در سی سال پس از انقلاب اسلامی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت . او مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنری فروغ است و چندین جایزه کشوری و استانی برای آموزشگاه برتر دریافت کرده است ، همچنین مدیر مسئول گروه تئاتر فروغ با درجه الف کشوری و یکی از گروههای حرفه ای تئاتر در کشور می باشد .او در بیش از 20 دوره در جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره ها و فستیوالهای بین المللی و سراسری و منطقه ای تئاتر ر در مقام داجشنواره ور و شرکت کن حضور دکشته ا هی هدرنحالححاضر نیز او به عنوان مدرس دانشگاه و آموزشگاه آزاد هنری مشغول آموزش هنرجویان جوان تئاتر است. ریساه است . <ref>[http://www.theater.ir/artist.aspx?id=2487 مجید واحدی زاده] وب‌گاه ایران تئاتر</ref>
او برنده جایزه‌های بسیاری در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، دفاع مقدس، و جشنواره‌های سراسری و بین‌المللی از جمله جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای نویسندگی و بازیگری و کارگردانی شده‌است.او در زمینه نمایشنامه نویسی هم چندین نمایشنامه نگاشته‌است که تعدادی از آنها به اجراء در آمده‌اند و در جشنواره های معتبر کشور حایز رتبه های برتر شده اند. واحدی زاده همچنین در سالهای 81 به عنوان کارگردان برتر کشور و در سال 82 به عنوان نویسنده برتر کشور با نمایشنامه " آوای مهر " از سوس کانون ملی منتقدین تئاتر کشور انتخاب شد . او همچنین دارای گواهینامه درجه 2 هنری معادل کارشناسی ارشد با رویکرد کارگردانی تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است . همچنین در سال 87 از سوی مرکز هنرهای نمایشی کشور به عنوان یکی از سی چهره تاثیر گذار تئاتر در سی سال پس از انقلاب اسلامی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت . او مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنری فروغ است و چندین جایزه کشوری و استانی برای آموزشگاه برتر دریافت کرده است ، همچنین مدیر مسئول گروه تئاتر فروغ با درجه الف کشوری و یکی از گروههای حرفه ای تئاتر در کشور می باشد .او در بیش از 20 دوره در جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره ها و فستیوالهای بین المللی و سراسری و منطقه ای تئاتر ر در مقام داوری جشنواره و یا شرکت کننده حضور داشته است . درحال حاضر نیز او به عنوان مدرس دانشگاه و آموزشگاه آزاد هنری مشغول آموزش و انتقال تجربیات خود به هنرجویان جوان تئاتر است. <ref>[http://www.theater.ir/artist.aspx?id=2487 مجید واحدی زاده] وب‌گاه ایران تئاتر</ref>


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۴ آوریل ۲۰۱۷، ساعت ۰۸:۴۰

مجید واحدی زاده
زمینه فعالیت بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون
تولد ۱۳۴۷
اردبیل، ایران
ملیت ایرانی
فرزندان نوید و نیما

مجید واحدی زاده (۱۳۴۷) نویسنده و بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون ایرانی.

مجید واحدی زاده به سال ۱۳۴۷ در اردبیل متولد شد. بازی درتئاتر و تلویزیون را در سال ۱۳۵۹ پس از چندین تجربه دانش آموزی با نمایش " دروغگو دشمن خداست " و نمایش «جوجی خان» آغاز کرد.به سال ۱۳۶۹ اولین کارگردانی را با نمایشنامه " عروسکها " اثر استاد بهرام بیضایی تجربه کرد. از آثار برتر وی می‌توان به نمایش " سبز، سهراب، سرخ " اشاره کرد که در بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ایران به عنوان بهترین نمایش و کار برتر جشنواره انتخاب شدو در سال ۱۳۸۱ با همین نمایش در فستیوال جاده ابریشم در کشور آلمان شرکت کرد و در سال ۱۳۸۴ با نمایش « اژدها چهرک » در فستیوال «شبهای سفید» در کشور آلمان و فستیوال « پر کردن فضای خالی » در کشور آذربایجان شرکت کرده و همچنین در سال ۱۳۸۴ نمایش «اژدها چهرک » را در کشور « گرجستان » شهر تفلیس به اجرا در آورد .

او برنده جایزه‌های بسیاری در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، دفاع مقدس، و جشنواره‌های سراسری و بین‌المللی از جمله جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای نویسندگی و بازیگری و کارگردانی شده‌است.او در زمینه نمایشنامه نویسی هم چندین نمایشنامه نگاشته‌است که تعدادی از آنها به اجراء در آمده‌اند و در جشنواره های معتبر کشور حایز رتبه های برتر شده اند. واحدی زاده همچنین در سالهای 81 به عنوان کارگردان برتر کشور و در سال 82 به عنوان نویسنده برتر کشور با نمایشنامه " آوای مهر " از سوس کانون ملی منتقدین تئاتر کشور انتخاب شد . او همچنین دارای گواهینامه درجه 2 هنری معادل کارشناسی ارشد با رویکرد کارگردانی تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است . همچنین در سال 87 از سوی مرکز هنرهای نمایشی کشور به عنوان یکی از سی چهره تاثیر گذار تئاتر در سی سال پس از انقلاب اسلامی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت . او مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنری فروغ است و چندین جایزه کشوری و استانی برای آموزشگاه برتر دریافت کرده است ، همچنین مدیر مسئول گروه تئاتر فروغ با درجه الف کشوری و یکی از گروههای حرفه ای تئاتر در کشور می باشد .او در بیش از 20 دوره در جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره ها و فستیوالهای بین المللی و سراسری و منطقه ای تئاتر ر در مقام داوری جشنواره و یا شرکت کننده حضور داشته است . درحال حاضر نیز او به عنوان مدرس دانشگاه و آموزشگاه آزاد هنری مشغول آموزش و انتقال تجربیات خود به هنرجویان جوان تئاتر است. [۱]

منابع

  1. مجید واحدی زاده وب‌گاه ایران تئاتر