سیگار برگ: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۱۹: خط ۱۹:


== مصرف ==
== مصرف ==

=== روشن کردن ===
=== روشن کردن ===

سیگار را فقط باید با فندگ بنزینی روشن کرد، استفاده از فندک گازی و یا کبریت و بدتر از همه شمع، باعث تغییر طعم و بوی سیگار می‌شود.<ref>http://www.wikihow.com/Smoke-a-Cigar#steps_3</ref>
=== سیگار برگ به دلیل رطوبت و ضخامتی که دارد به سرعت سیگار معمولی روشن نمیشود و برای همین اگر قبل از روشن شدن ابتدای سیگار به آن پک زده شود گازهای نسوخته زیادی وارد جسم سیگار شما میشوند و طعم آن را تغییر میدهند. برای همین قبل از پک زدن حدود سی ثانیه کاملا سر سیگارتان را با فندک یا کبریت حرارت دهید بعد از اینکه سر سیگارتان شروع به روشن شدن کرد حدود چهار تا شش پک هم همزمان با فندک به سیگار بزنید که کاملا روشن شود. معمولا فندهای اتمی بهترین گزینه محسوب میشوند. ===


=== کام گرفتن ===
=== کام گرفتن ===

نسخهٔ ‏۶ فوریهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۰:۱۴

چهار سیگار از برندهای مختلف

سیگار برگ به لوله بزرگی مجتمع از تنباکوی خشک شده گفته می‌شود که در داخل یک برگ قرار می‌گیرند. سیگار برگ را همانند سیگار استفاده می‌کنند. این سیگار از اوایل قرن اول میلادی توسط سرخ پوستان کشف شد. البته سیگاری که در ایران مرسوم است در انگلیسی سیگارت نام دارد و سیگار برگ به صورت سیگار تلفظ می‌شود.

تاریخچهٔ سیگار برگ

جهانگرد معروف کریستف کلمب برای اولین بار توتون را به اروپا معرفی کرد. دو تن از ملوانان کریستف کلمب که در بسیاری از سفرها او را همراهی می‌کردند رودریگو دی جرز و و لوئیس دی تورز برای اولین بار توتون را در جزیره هیسپانیولا مشاهده کردند. بومیان منطقه به رسم دوستی سیگار برگ به آنها تعارف کردند و آنها نیز آنرا پذیرفتند. البته دلیل پذیرش آنها عطر گیرا و بسیار عجیب این ماده مخدر برای آنها بوده است.

از آن پس توتون و تنباکو به طور گسترده‌ای در جزیره کارائیب مرسوم گشت. سپس همین ملوانان دوباره این ماده مخدر را در کوبای امروزی مشاهده کردند. در خاطرات این ملوانان از سیگار برگ به صورت برگ‌های پیچیده شده در هم که خشک گردیده‌اند و از آن دود زیادی بلند می‌شود یاد شده است. در همین حال اکثر ملوانان اسپانیایی کریستف کلمب از سیگار استفاده می‌کردند و این رسم در بین سایر ملوانان نیز شایع گشته بود. سیگار بدین ترتیب وارد اسپانیا و پرتقال گردید. از آن پس از سیگار توسط ژان نیکوت، سفیر وقت فرانسه در پرتقال به فرانسه برده شد. سپس به ایتالیا راه یافت و از آنجا توسط سروالتر رالی به آمریکای (کنونی) و انگلستان راه یافت. اکنون تمام اروپا با استعمال سیگار آشنا شده بود و در اواسط قرن شانزدهم به امری رایج در انگلستان تبدیل شد. در سده نوزدهم میلادی هنوز سیگار کالایی کمیاب است ولی استعمال آن شایع گردیده است. در سال ۱۹۰۵ بیش از ۸۰۰۰۰ کارخانه کوچک تولید سیگار برگ در آمریکا وجود داشت که اغلب آنها مغازه‌ها یا کارخانجات کوچکی بودند که به صورت خانوادگی اداره می‌شدند.

در آغاز از توتون و تنباکو به عنوان یک ماده دارویی یاد می‌شد. در سال ۱۵۹۲ میلادی کشتی بادبانی سان کلمنه ۵۰ کیلوگرم از بذر آن را به ارمغان آورد. از آن پس از بذر توتون توسط مبلغان کاتولیک به دلیل آب و هوای بسیار مناسب به فیلیپین منتقل و کشت گردید. پادشاه ادوارد یکی از طرفداران پروپا قرص سیگار به شمار می‌آید. البته در حال حاضر کارخانه‌ای با نام کینگ ادوارد به یادبود توجه این شخص به سیگار برگ، در حال تولید سیگار برگ می‌باشد. گرانت رئیس جمهور آمریکا، زیگموند فروید و وینستون چرچیل و مارک تواین را می‌توان از بزرگترین طرفداران سیگار برگ دنیا به شما آورد. تقریباً در تمام عکس‌های به جا مانده از این اشخاص، در حال استعمال سیگار برگ هستند.

تفاوت‌های سیگار و سیگار برگ

طریقهٔ مصرف: سیگارت را از طرف فیلترش میان دو لب می‌گذارند و مانند قلیان، با پک زدن، دود آن را به داخل ریه‌ها می‌کشند؛ سیگار برگ را نیز میان دو لب می‌گذارند، اما دود آن را به داخل ریه‌ها نمی‌کشند. بلکه با چرخاندن آن و پک‌های بسیار آرام آن را به داخل دهان می‌کشند و پس از چند ثانیه رها می‌کنند. بو و مزه: اغلب، بو و مزهٔ یک سیگارت، تفاوتی با سیگارتِ دیگر ندارد و بیشتر، وزن آنها (سنگینی و سبکی) معیار است. اما در سیگار (از این پس سیگار برگ را سیگار می‌نویسم) طعم و بوی آلبالو، وانیل، قهوهٔ ساده و موکا و… را داریم. اندازه: شاید قطر سیگارت‌ها گوناگون باشد اما به ندرت مشاهده می‌شود که طول آنها متفاوت باشد. این در حالی است که سیگارها علاوه بر عرض، در طول هم متفاوت هستند.

مصرف

روشن کردن

سیگار برگ به دلیل رطوبت و ضخامتی که دارد به سرعت سیگار معمولی روشن نمیشود و برای همین اگر قبل از روشن شدن ابتدای سیگار به آن پک زده شود گازهای نسوخته زیادی وارد جسم سیگار شما میشوند و طعم آن را تغییر میدهند. برای همین قبل از پک زدن حدود سی ثانیه کاملا سر سیگارتان را با فندک یا کبریت حرارت دهید بعد از اینکه سر سیگارتان شروع به روشن شدن کرد حدود چهار تا شش پک هم همزمان با فندک به سیگار بزنید که کاملا روشن شود. معمولا فندهای اتمی بهترین گزینه محسوب میشوند.

کام گرفتن

همان‌طور که در بالا گفته شد، دود سیگار را به داخل ریه‌ها نمی‌کشند. بلکه با چرخاندن آن و پک‌های بسیار آرام آن را به داخل دهان می‌کشند و پس از چند ثانیه رها می‌کنند.

نکته

سیگار برگ تنها سیگاری است که می‌توانید آن را خاموش کنید و مجدداً از نو بکشید. برای این کار از قیچی‌های مخصوص استفاده می‌شود.

منابع