صورت: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Chyah (بحث | مشارکت‌ها)
←‏top: اصلاح پیوند(ها) به صفحهٔ ابهام‌زدایی (گونه) با استفاده از AWB
خط ۲۱: خط ۲۱:


[[پرونده:Face of SpooSpa.jpg|بندانگشتی|صورت یک زن]]
[[پرونده:Face of SpooSpa.jpg|بندانگشتی|صورت یک زن]]
'''صورت''' یا '''رُخ'''<ref>فرق بین رخ و رخسار این است که اطلاق رخ بر تمام چهره کنند برخلاف رخسار که ترجمه ٔ خَدّ است و به معنی رخ مستعمل می شود و ظاهراً بهمین سبب تصویر نیمرخ تصویر یک چشمی را گویند [http://www.loghatnaameh.org/dehkhodaworddetail-c2d692dd059a457d97e84242f607cabd-fa.html دهخدا، سرواژه رخ]</ref> قسمت جلوی [[سر]] است که در [[انسان]] از [[پیشانی]] تا [[چانه]] است که شامل [[مو]]، [[پیشانی]]، [[ابرو]]، [[پلک]]، [[مژه]]، [[بینی]]، [[گونه]]، [[لب]]، [[دهان]]، [[دندان]]، [[پوست]] و [[چانه]] می‌شود.
'''صورت''' یا '''رُخ'''<ref>فرق بین رخ و رخسار این است که اطلاق رخ بر تمام چهره کنند برخلاف رخسار که ترجمه ٔ خَدّ است و به معنی رخ مستعمل می شود و ظاهراً بهمین سبب تصویر نیمرخ تصویر یک چشمی را گویند [http://www.loghatnaameh.org/dehkhodaworddetail-c2d692dd059a457d97e84242f607cabd-fa.html دهخدا، سرواژه رخ]</ref> قسمت جلوی [[سر]] است که در [[انسان]] از [[پیشانی]] تا [[چانه]] است که شامل [[مو]]، [[پیشانی]]، [[ابرو]]، [[پلک]]، [[مژه]]، [[بینی]]، [[گونه (کالبدشناسی)|گونه]]، [[لب]]، [[دهان]]، [[دندان]]، [[پوست]] و [[چانه]] می‌شود.


== پانویس ==
== پانویس ==

نسخهٔ ‏۱۲ اکتبر ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۴۱

صورت
A portrait of a human face (مونالیزا)
جزئیات
شناسه‌ها
لاتینfacia/facies
MeSHD005145
TA98A01.1.00.006
TA2112
FMA24728
صورت یک زن

صورت یا رُخ[۱] قسمت جلوی سر است که در انسان از پیشانی تا چانه است که شامل مو، پیشانی، ابرو، پلک، مژه، بینی، گونه، لب، دهان، دندان، پوست و چانه می‌شود.

پانویس

  1. فرق بین رخ و رخسار این است که اطلاق رخ بر تمام چهره کنند برخلاف رخسار که ترجمه ٔ خَدّ است و به معنی رخ مستعمل می شود و ظاهراً بهمین سبب تصویر نیمرخ تصویر یک چشمی را گویند دهخدا، سرواژه رخ