اینترلوکین ۲: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات ردهٔ همسنگ (۲۶) +مرتب+تمیز (۹.۱): + رده:درمان سرطان
Rezabot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات ردهٔ همسنگ (۲۶) +مرتب+تمیز (۱۱.۵ core): + رده:ژن‌های روی کروموزوم ۴
خط ۱: خط ۱:
'''اینترلوکین ۲''' ({{lang-en|Interleukin 2}}) یکی از [[اینترلوکین|اینترلوکین‌های]] مهم بدن است که از گلبول‌های سفید ترشح می‌شود و در پاسخ‌های التهابی و ایمنی نقش دارد. اینترلوکین دو از سلول‌های [[لنفوسیت تی کمک‌کننده]] ترشح می‌شود و بر سلول‌های [[لنفوسیت تی]]، [[لنفوسیت‌های بی]]، [[سلول کشنده طبیعی]]، [[درشت‌خوار]] و [[الیگودندروسیت]] موثر است. اصلی‌ترین کارکرد این [[سایتوکین]] تمایز و تولید سریع‌تر [[لنفوسیت تی]] است.
'''اینترلوکین ۲''' ({{lang-en|Interleukin 2}}) یکی از [[اینترلوکین]]های مهم بدن است که از گلبول‌های سفید ترشح می‌شود و در پاسخ‌های التهابی و ایمنی نقش دارد. اینترلوکین دو از سلول‌های [[لنفوسیت تی کمک‌کننده]] ترشح می‌شود و بر سلول‌های [[لنفوسیت تی]]، [[لنفوسیت‌های بی]]، [[سلول کشنده طبیعی]]، [[درشت‌خوار]] و [[الیگودندروسیت]] موثر است. اصلی‌ترین کارکرد این [[سایتوکین]] تمایز و تولید سریع‌تر [[لنفوسیت تی]] است.


== جستارهای وابسته ==
== جستارهای وابسته ==
خط ۱۴: خط ۱۴:
[[رده:پروتئین‌های انسانی]]
[[رده:پروتئین‌های انسانی]]
[[رده:درمان سرطان]]
[[رده:درمان سرطان]]
[[رده:ژن‌های روی کروموزوم ۴]]
[[رده:سیتوکین‌ها]]
[[رده:سیتوکین‌ها]]

نسخهٔ ‏۲۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۱۲

اینترلوکین ۲ (انگلیسی: Interleukin 2) یکی از اینترلوکینهای مهم بدن است که از گلبول‌های سفید ترشح می‌شود و در پاسخ‌های التهابی و ایمنی نقش دارد. اینترلوکین دو از سلول‌های لنفوسیت تی کمک‌کننده ترشح می‌شود و بر سلول‌های لنفوسیت تی، لنفوسیت‌های بی، سلول کشنده طبیعی، درشت‌خوار و الیگودندروسیت موثر است. اصلی‌ترین کارکرد این سایتوکین تمایز و تولید سریع‌تر لنفوسیت تی است.

جستارهای وابسته

اینترلوکین

منابع