بحث کاربر:سعید خوش روش: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
MRG90 (بحث | مشارکت‌ها)
سعید خوش روش (بحث | مشارکت‌ها)
←‏خودکشی: بخش جدید
خط ۷۷: خط ۷۷:


درود. من در حال کار بر روی مقالهٔ [[خودکشی در ایران]] هستم و بخشی از آن هم به مسائل قانونی اختصاص یافته است. آیا ممکن است نگاهی به آن بیندازید؟ من در جایی خواندم که کسانی که در ایران خودکشی می‌کنند از حقوق اجتماعی محروم می‌شوند. البته توضیح بیشتری داده نشده بود. ولی آیا ممکن است که آن جمله به این معنا باشد که مثلاً چنانچه آن شخص بیمه باشد و اعضای خانواده‌اش هم زیر پوشش بیمه باشند، پس از خودکشی، بیمه قطع گردد؟ آیا اگر این موضوع درست است، شما منبع معتبری برای آن می‌شناسید؟ پیشاپیش سپاس [[کاربر:MRG90|<span style="color:#000">'''وهاب'''</span>]] <small>([[بحث کاربر:MRG90|<span style="color:#000">گپ</span>]])</small> ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۴۶ (UTC)
درود. من در حال کار بر روی مقالهٔ [[خودکشی در ایران]] هستم و بخشی از آن هم به مسائل قانونی اختصاص یافته است. آیا ممکن است نگاهی به آن بیندازید؟ من در جایی خواندم که کسانی که در ایران خودکشی می‌کنند از حقوق اجتماعی محروم می‌شوند. البته توضیح بیشتری داده نشده بود. ولی آیا ممکن است که آن جمله به این معنا باشد که مثلاً چنانچه آن شخص بیمه باشد و اعضای خانواده‌اش هم زیر پوشش بیمه باشند، پس از خودکشی، بیمه قطع گردد؟ آیا اگر این موضوع درست است، شما منبع معتبری برای آن می‌شناسید؟ پیشاپیش سپاس [[کاربر:MRG90|<span style="color:#000">'''وهاب'''</span>]] <small>([[بحث کاربر:MRG90|<span style="color:#000">گپ</span>]])</small> ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۴۶ (UTC)

== خودکشی ==

درود بر شما
محرومیت از حقوق اجتماعی به هیچ عنوان صحیح نیست، فقط بیمه های (تکمیلی) مخارج درمان عوارض ناشی از خودکشی را تقبل نمیکنند. (به تفاوت بیمه تکمیلی با بیمه پایه توجه داشته باشید)
منابع معتبر را به زودی تقدیم میکنم[[کاربر:سعید خوش روش|سعید خوش روش]] ([[بحث کاربر:سعید خوش روش#top|بحث]]) ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۰۰ (UTC)

نسخهٔ ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۰۰

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «سعید خوش روش»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
فارسی‌نویسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به میز کمک بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید. برای کسب راهنمایی پیرامون موضوعات علمی/دانشنامه‌ای به میز مرجع بروید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- Freshman404Talk ‏۲۶ اوت ۲۰۱۵، ساعت ۲۳:۴۱ (UTC)[پاسخ]

ویرایش

درود. سپاس از مشارکت شما. لطفاً بر اساس اعتقادات شخصی و درک و دریافت خودتان از موضوعات، ویرایش مکنید. مانند ویرایش در مقالهٔ جهنم و روح. ما مجاز هستیم بر اساس منابع معتبر ویرایش کنیم و دانشنامه فضایی برای ثبت نظرات و باورهای ویرایش‌گران نیست. سپاس از توجه‌تان مهرنگار (بحث) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۵:۴۳ (UTC)[پاسخ]

امنیت

درود. دوست گرامی اگر مایل نیستید نام‌تان آشکار باشد راهش این است که نام کاربری‌تان را تغییر دهید زیرا هرچند نام‌خانوادگی را دستی حذف کنید باز هم در تاریخچه خواهد ماند و از این نظر، کمکی به فاش شدن شخصیت حقیقی‌تان نمی‌کند. با احترام. مهرنگار (بحث) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۱:۲۲ (UTC)[پاسخ]

از راهنمایی شما سپاسگذارم در ویرایش هر مقاله حتی اصلاح یک کلمه هم حتی اگر امضا نکنم نام واقعی من قابل رویت است؟
بله. مهرنگار (بحث) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۱:۲۷ (UTC)[پاسخ]

منابع معتبر

درود، خوشحالم که شما در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید. لطفاً به این چند مورد توجه نمایید.

  1. ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را چاپ نمی‌کند. هر آنچه در ویکی‌پدیا می‌آید باید توسط منابع معتبر به چاپ رسیده باشد و منبع آن ذکر شده باشد. (ویکی‌پدیا:اثبات‌پذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر)
  2. مقالات نمی‌تواند شامل هرگونه تحلیل جدید یا کنار هم گذاشتن مطالب چاپ شده به گونه‌ای باشند که در کنار همدیگر دیدگاه خاصی را پیش ببرند که هیچ‌کدام از آن منابع به تنهایی و به وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند. (ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع)
  3. هر وب‌گاهی به عنوان منبع معتبر قابل استناد نیست برای اطلاعات بیشتر وپ:پیوند نه را مطالعه کنید.
هر گونه سؤال و ابهامی داشتید در بحث من بنویسید. ارادتمند

مهرنگار (بحث) ‏۳ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۲۱:۱۵ (UTC)[پاسخ]

استفاده از القاب ممنوع

درود، خوشحالم که شما در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید.

مانند بسیاری از دانشنامه‌های عمومی دیگر، مخاطب ویکی‌پدیا گروه یا مذهب یا عقیدهٔ خاصی نیست و این دانشنامه که تنها با هدف اطلاع‌رسانی تأسیس شده برای احترام گذاشتن به عقاید همگان، اصل بی‌طرفی را برگزیده و برای هیچ شخص یا گروه یا مذهب یا گرایشی از القاب احترام‌آمیز یا توهین‌آمیز استفاده نمی‌کند و به این خاطر افزودن آن‌ها به مقالات ویکی‌پدیا مجاز نیست. محترم یا نکوهیده‌بودن موضوع مورد بررسی یک مدخل دانشنامه برعهدهٔ خود خواننده و به برداشت او گذارده شده است و بس؛ بنابراین:

کاربرد القابی چون جناب، عالی‌جناب، اعلی‌حضرت، علیاحضرت، حضرت، امام، خادم خادمان، شهید، شادروان، جهانخوار، مستکبر، ملحد و صفات و اصطلاحاتی همچون همایونی، علیه‌السلام، اسقف محترم، صلی‌الله، (ص) و (ع)، ملعون، لعنة الله علیه، خدا بیامرز و عبارت‌هایی مانند دار فانی را بدرود گفت، شهید شد، به هلاکت رسید، و سَقط شد در این دانشنامه منع‌شده است و برای اشاره به مفهوم مرگ عبارت‌هایی مانند «مرگ»، «کشته شد» و «درگذشت» برای استفاده در همهٔ مقاله‌های این دانشنامه بی‌طرفانه و مناسب است. لطفاً از القاب در متن و عنوان مقالات استفاده نکنید.

تنها عنوان‌های فوق زمانی در متن مقاله استفاده می‌شوند که جزئی از نام خاص آن مکان یا مجموعه باشند مانند ورزشگاه شهید شیرودی یا بزرگراه شهید همت. اگر پرسشی بود در بحث من مطرح کنید. ارادتمند مهرنگار (بحث) ‏۱۸ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۵۳ (UTC)[پاسخ]

از توجه و پیشنهاد سازنده شما سپاسگزارم ، در نگارش های بعدی کاملا به القاب توجه خواهم داشت سعید خوش روش (بحث) ‏۱۸ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۲۰:۰۶ (UTC)[پاسخ]

چطوری به یک منبع چند مرتبه ارجاع کنم و در مرتبه دوم به بعد (همان) نوشته شود؟ سعید خوش روش (بحث) ‏۲۱ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)[پاسخ]

خودکشی در قانون ایران

درود. من در حال کار بر روی مقالهٔ خودکشی در ایران هستم و بخشی از آن هم به مسائل قانونی اختصاص یافته است. آیا ممکن است نگاهی به آن بیندازید؟ من در جایی خواندم که کسانی که در ایران خودکشی می‌کنند از حقوق اجتماعی محروم می‌شوند. البته توضیح بیشتری داده نشده بود. ولی آیا ممکن است که آن جمله به این معنا باشد که مثلاً چنانچه آن شخص بیمه باشد و اعضای خانواده‌اش هم زیر پوشش بیمه باشند، پس از خودکشی، بیمه قطع گردد؟ آیا اگر این موضوع درست است، شما منبع معتبری برای آن می‌شناسید؟ پیشاپیش سپاس وهاب (گپ) ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۴۶ (UTC)[پاسخ]

خودکشی

درود بر شما محرومیت از حقوق اجتماعی به هیچ عنوان صحیح نیست، فقط بیمه های (تکمیلی) مخارج درمان عوارض ناشی از خودکشی را تقبل نمیکنند. (به تفاوت بیمه تکمیلی با بیمه پایه توجه داشته باشید) منابع معتبر را به زودی تقدیم میکنمسعید خوش روش (بحث) ‏۲۶ ژوئن ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۰۰ (UTC)[پاسخ]