شبکه سبز: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
مهرنگار (بحث | مشارکت‌ها)
خط ۴۴: خط ۴۴:


== رادیو ==
== رادیو ==
صداو سیمای مرکز گلستان دارای دو رادیو بنام‌های رادیو استانی گلستان و رادیو برونمرزی است که به [[زبان ترکمنی]] برنامه‌های خود را برای ترکمن زبانان خارج از کشور پخش می‌کند.
صداو سیمای مرکز گلستان دارای دو رادیو بنام‌های رادیو استانی گلستان و رادیو برون‌مرزی است که به [[زبان ترکمنی]] برنامه‌های خود را برای ترکمن زبانان خارج از کشور پخش می‌کند.





نسخهٔ ‏۲۰ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۱۴

شبکه استانی سبز
کشورایران
گستره پخشاستان گلستان
ستادگرگان
برنامه‌سازی
زبان(ها)فارسی،ترکمنی
مالکیت
مالکصدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
تاریخچه
راه‌اندازی‌شده۱۳۸۳ خورشیدی
پیوندها
وبگاه
دسترسی
زمینی
فرستنده درازنوCH33 آنالوگ
فرستنده درازنوCH21 دیجیتال
فرستنده گرگانCH23 دیجیتال
ماهواره‌ای
Iransat(Badr 5)12322/5300/3.4/V
رادیوی ماهواره‌ای
RADIO GOLESTAN

شبکه سبز یکی از شبکه‌های استانی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که در استان گلستان فعالیت دارد. این شبکه روزانه ۲۰ ساعت[۱] برنامه به زبان‌های فارسی و ترکمنی برای مردم استان گلستان پخش می‌کند.

تاریخچه

این شبکه در ۲۷ اسفند سال ۱۳۸۳ به عنوان بیست و پنجمین شبکه استانی کشور به بهره برداری رسید.

رادیو

صداو سیمای مرکز گلستان دارای دو رادیو بنام‌های رادیو استانی گلستان و رادیو برون‌مرزی است که به زبان ترکمنی برنامه‌های خود را برای ترکمن زبانان خارج از کشور پخش می‌کند.


انتقادها

یکی از انتقاداتی که به این شبکه وارد شده است، کم بودن برنامه‌ها به زبان ترکمنی است. بیش از نیمی از جمعیت استان گلستان را قوم ترکمن تشکیل می‌دهند. انتقاد دیگری که به این شبکه وارد شده، مرکز گرایی شبکه و تمرکز بیشتر برنامه‌ها بر روی مرکز استان داشته است.[۲] همچنین پایین بودن سطح کیفی برنامه‌ها یکی دیگر از انتقادهای وارده به این شبکه است.

جستارهای وابسته

صداو سیمای مرکز گلستان

منابع

  1. «مدت پخش برنامه‌های شبکه سبز گلستان ۲۰ ساعت می‌شود». خبرگزاری مهر. 19 مرداد ۱۳۹۰. دریافت‌شده در 13آذر ۱۳۹۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  2. «حضور کمرنگ سیمای سبز گلستان در بین ترکمنها». پایگاه اطلاع رسانی دانش آموختگان ترکمن. 16آبان ۱۳۸۴. دریافت‌شده در 13آذر ۱۳۹۱. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید=،|تاریخ= را بررسی کنید (کمک)