ایرانیوم: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز جزئی
خط ۳۱: خط ۳۱:
| جایزه‌ها =
| جایزه‌ها =
}}
}}
''ایرانیوم''' نام [[فیلم مستند|فیلم مستندی]] ۶۰ دقیقه‌ای است که توسط رافائل شور ساخته شده است، این فیلم در مصاحبه با کارشناسان امور [[ایران]] و ناراضیان سیاسی ایرانی، به «سیاست های [[حکومت ایران]] از جمله پیگیری [[سلاح اتمی|سلاح های اتمی]] و حمایت از گروه هایی همچون [[حماس]] و [[حزب‌الله لبنان]] می‌پردازد و نسبت به تهدیدی که ایران متوجه جهان می‌کند، هشدار داده است».
'''ایرانیوم''' نام [[فیلم مستند|فیلم مستندی]] ۶۰ دقیقه‌ای است که توسط رافائل شور ساخته شده است، این فیلم در مصاحبه با کارشناسان امور [[ایران]] و ناراضیان سیاسی ایرانی، به «سیاست های [[حکومت ایران]] از جمله پیگیری [[سلاح اتمی|سلاح های اتمی]] و حمایت از گروه هایی همچون [[حماس]] و [[حزب‌الله لبنان]] می‌پردازد و نسبت به تهدیدی که ایران متوجه جهان می‌کند، هشدار داده است».


== درخواست عدم پخش فیلم در کانادا ==
== درخواست عدم پخش فیلم در کانادا ==

نسخهٔ ‏۹ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۱۲:۵۱

ایرانیوم
پوستر فیلم
کارگردانالکس ترمن
تهیه‌کنندهرافائل شور
نویسندهکلاریون فاند
الکس ترمن
راویشهره آغداشلو
تاریخ‌های انتشار
۸ فوریه ۲۰۱۱
مدت زمان
۶۰ دقیقه

ایرانیوم نام فیلم مستندی ۶۰ دقیقه‌ای است که توسط رافائل شور ساخته شده است، این فیلم در مصاحبه با کارشناسان امور ایران و ناراضیان سیاسی ایرانی، به «سیاست های حکومت ایران از جمله پیگیری سلاح های اتمی و حمایت از گروه هایی همچون حماس و حزب‌الله لبنان می‌پردازد و نسبت به تهدیدی که ایران متوجه جهان می‌کند، هشدار داده است».

درخواست عدم پخش فیلم در کانادا

در پی تهدید و اعتراض سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتاوا، نمایش این فیلم در مورد ایران که قرار بود در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۱ در مرکز ملی کتابخانه و آرشیو کانادا در اتاوا برگزار شود، لغو شده بود، اما وزیر میراث فرهنگی کانادا، جیمز مور دستور داد که فیلم نمایش داده شود. پس نمایش فیلم در ماه فوریه برنامه‌ریزی شده است. با توجه به عرایض وزیر جیمز مور، "سفارت ایران نمی‌تواند به ما دیکته کند که چه فیلمی را در کانادا ببینیم" و همچنین گفته بود "آقای احمدی‌نژاد شما این حق را ندارید که برای مردم کانادا و دولت کانادا تعیین تکلیف کنید که چه فیلمی را ببینند و چه فیلمی را نبینند". طبق برنامه هماهنگ شده ای این فیلم در اتاوا در تاریخ ۶ فوریه در کتابخانه و آرشیو کانادا نمایش داده خواهد شد، محل نمایش فیلم مرکز ملی کتابخانه و آرشیو کانادا در اتاوا خواهد بود.

پخش در کانادا

بالاخره در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۱۱ این مستند با تدابیر شدید امنیتی در کتابخانه ملی کانادا به نمایش در آمد و در این حالی بود که وزیر میراث فرهنگی کانادا و رئیس انجمن فیلم فکر آزاد در این مراسم سخنرانی کردند. رئیس انجمن فیلم فکر آزاد "فرد لیتوین" که ترتیب دهنده مراسم نمایش این فیلم در کانادا بود، پیش تر پیرو لغو نمایش این فیلم در ماه گذشته، با انتقاد از تصمیم مسئولان مرکز ملی کتابخانه و آرشیو کانادا، اقدام آن‌ها در لغو نمایش این فیلم را بزدلانه خوانده بود! وی در بخشی از سخنرانی خود در این مراسم گفت :"از مسئولان سفارت ایران در کانادا سپاسگزارم چرا که اگر مخالفت های آن‌ها با نمایش این فیلم نبود امروز این جمعیت گسترده‌تر از پیش در مراسم نمایش آن حضور نداشتند". همچنین وی در ادامه به کنایه گفت :"برای همین می‌خواهم به نشانهٔ سپاسگزاری یک باکس شراب اسرائیلی ناب برای سفارت ایران در کانادا بفرستم!

منابع

نمایش فیلم ضد ایرانی در کانادا پس از یک ماه جنجال. خبرگزاری عصر ایران ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ به آدرس اینترنتی http://www.asriran.com/fa/news/155513