دودمان پلانتاژنه: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Mahyarshoze (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
Mahyarshoze (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۶: خط ۶:
'''مجموعه تلویزیونی :'''
'''مجموعه تلویزیونی :'''


سریال تلویزیونی ملکه صلح ( The White Queen ) محصول مشترک شبکه های تلویزیونی [[بی بی سی]] و استارز به سالهای پایانی این دودمان می پردازد و حوادث رااز زمان شروع سلطنت [[ادوارد چهارم]] تا کشته شدن [[ریچارد سوم]] به دست ''هنری تودور'' که بعدا به عنوان [[هنری هفتم]] تاجگذاری کرد پی می گیرد.تکیه داستان بیشتر بر زندگی الیزابت وودویل ( Elizabeth Woodville ) همسر [[ادوارد چهارم]] می باشد.داستان این مجموعه تلویزیونی اقتباسی است از سه رمان نوشته شده توسط ''فیلیپا گریگوری'' ( Philippa Gregory ) شامل The White Queen با محوریت زندگی الیزابت وودویل همسر [[ادوارد چهارم]] ، The Red Queen با محوریت زندگی ''مارگارت بافورت'' مادر [[هنری پنجم]] و The Kingmaker's Daughter با محوریت زنگی ''[[آن نویل]]'' همسر [[ریچارد سوم]].
سریال تلویزیونی ملکه صلح ( The White Queen ) محصول مشترک شبکه های تلویزیونی [[بی بی سی]] و استارز ، سالهای پایانی این دودمان به تصویر کشیده است. این مجموعه تلویزیونی حوادث رااز زمان شروع سلطنت [[ادوارد چهارم]] تا کشته شدن [[ریچارد سوم]] به دست ''هنری تودور'' که بعدا به عنوان [[هنری هفتم]] تاجگذاری کرد پی می گیرد.تکیه داستان بیشتر بر زندگی الیزابت وودویل ( Elizabeth Woodville ) همسر [[ادوارد چهارم]] می باشد.
داستان این مجموعه تلویزیونی اقتباسی است از سه رمان نوشته شده توسط ''فیلیپا گریگوری'' [[( Philippa Gregory :en)]] شامل The White Queen با محوریت زندگی الیزابت وودویل همسر [[ادوارد چهارم]] ، The Red Queen با محوریت زندگی ''مارگارت بوفورت'' مادر [[هنری پنجم]] و The Kingmaker's Daughter با محوریت زنگی ''آن نویل'' همسر [[ریچارد سوم]].
== منابع ==
== منابع ==
{{پانویس}}
{{پانویس}}

نسخهٔ ‏۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۰۶:۱۱

نشان دودمان پلانتاژنه از سدهٔ سیزدهم میلادی

دودمان پلانتاژنه (به فرانسوی: Plantagenêt‎) یکی از خاندان‌های فرمانروای اروپایی در قرون وسطی بود.

دودمان پلانتاژنه در اصل از قوم فرانک بودند و از سدهٔ نهم میلادی در آنژه دارای حکومت بودند. آنان از راه پیوند زناشویی با پادشاهان انگلستان خویشاوندی یافتند. آنان میان سال‌های ۱۱۵۴ تا ۱۴۸۵ میلادی، یعنی از زمان پادشاهی هنری دوم تا هنری هفتم بر انگلستان فرمان‌راندند. در سدهٔ چهاردهم میلادی آنان در انگلستان به دو شاخه یورک و لنکستر تقسیم‌شدند و بر سر قدرت با یکدیگر جنگیدند که این رویداد به جنگ رزها ناموراست. با مرگ ریچارد سوم در نبرد بوسورت فیلد در ۱۴۸۵ میلادی، دورهٔ سیصدسالهٔ فرمانروایی این دودمان در انگلستان هم به سر آمد.

مجموعه تلویزیونی :

سریال تلویزیونی ملکه صلح ( The White Queen ) محصول مشترک شبکه های تلویزیونی بی بی سی و استارز ، سالهای پایانی این دودمان به تصویر کشیده است. این مجموعه تلویزیونی حوادث رااز زمان شروع سلطنت ادوارد چهارم تا کشته شدن ریچارد سوم به دست هنری تودور که بعدا به عنوان هنری هفتم تاجگذاری کرد پی می گیرد.تکیه داستان بیشتر بر زندگی الیزابت وودویل ( Elizabeth Woodville ) همسر ادوارد چهارم می باشد. داستان این مجموعه تلویزیونی اقتباسی است از سه رمان نوشته شده توسط فیلیپا گریگوری ( Philippa Gregory :en) شامل The White Queen با محوریت زندگی الیزابت وودویل همسر ادوارد چهارم ، The Red Queen با محوریت زندگی مارگارت بوفورت مادر هنری پنجم و The Kingmaker's Daughter با محوریت زنگی آن نویل همسر ریچارد سوم.

منابع