مؤسسه مطالعات پیشرفته: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Rezameyqani (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۴۶: خط ۴۶:
[[رده:آموزش و پرورش در شهرستان مرسر، نیوجرسی]]
[[رده:آموزش و پرورش در شهرستان مرسر، نیوجرسی]]
[[رده:پرینستون، نیوجرسی]]
[[رده:پرینستون، نیوجرسی]]
[[رده:مراکز تحقیقاتی در ایالات متحده آمریکا]]
[[رده:مراکز پژوهشی در ایالات متحده آمریکا]]

نسخهٔ ‏۳ ژوئن ۲۰۱۵، ساعت ۱۳:۵۴

موسسه مطالعات پیشرفته
نوعخصوصی
رئیس دانشگاهرابرت دیج‌گراف
موقعیتپرینستون، نیوجرسی، آمریکا
وبگاه

مؤسسهٔ مطالعات پیشرفته پژوهشگاهی مستقل در زمینه پژوهش‌های نظری می‌باشد که در پرینستون، در ایالت نیوجرسی ایالات متحده قرار گرفته است. اهمیت این مؤسسه بیشتر از این جهت است که میزبان دانشمندان بزرگی همچون آلبرت اینشتاین، جان فون نویمان، اسکار مورگنسترن و کورت گودل بعد از مهاجرتشان به ایالات متحده بوده است.

تاریخچه

Fuld Hall

این موسسه در سال ۱۹۳۰ توسط الکساندر فلکسنر ، به همراه لوییز بمبرگر و کارولین بمبرگر فولد -که سود بدست آمده از فروشگاهشان در نیوآرک نیوجرسی را برای تاسیس موسسه اهدا کردند- پایه‌گذاری شد. پایه گذاری موسسه، با کمی خوش اقبالی صورت گرفت، چرا که اگر خانواده بمبرگر، کمی پیش از سقوط وال استریت در سال 1929 سرمایه خود را از وال استریت خارج نمی کردند، پولی برای تاسیس موسسه وجود نمی داشت. هدف اولیه خانواده بمبرگر از بنا نهادن موسسه، قدردانی از ایالت نیوجرسی ، از طریق احداث یک دانشکده پزشکی در آن ایالت بود، اما این آبراهام فلکسنر ، دوست خانوادگی آنها بود که ایشان را مجاب کرد تا سرمایه خویش را برای انجام پژوهش های مجردتر اختصاص دهند.[۱][۲] موسسه مطالعات پیشرفته وابستگی به هیچ مجموعه دانشگاهی ندارد و مستقل اداره می‌شود.

رئیسان

منابع

  1. Axtell, James (2007), The Making of Princeton University: From Woodrow Wilson to the Present, Princeton University Press, ISBN 0691126860
  2. Noted Figures at IAS, retrieved 2013-04-18
  3. "Robbert Dijkgraaf Appointed Director of Institute for Advanced Study | Institute for Advanced Study". Ias.edu. 2011-11-14. Retrieved 2011-12-10.