لیره سوریه: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Fatemibot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات:افزودن الگو ناوباکس {{واحد پول کشورهای عربی}}+مرتب (۹.۱)
جز ربات: اصلاح پیوندهای زبان (وظیفه ۴)
خط ۱۶: خط ۱۶:
'''پوند''' یا '''لیره''' (نشان: LS یا £S; عربی: اللیرة السوریة ، فرانسوی: livre syrienne) [[واحد پول]] [[سوریه]] است که توسط [[بانک مرکزی]] این کشور منتشر می‌شود. هر لیره برابر است با ۱۰۰ قرش اما قرش در معاملات کاربرد چندانی ندارد.
'''پوند''' یا '''لیره''' (نشان: LS یا £S; عربی: اللیرة السوریة ، فرانسوی: livre syrienne) [[واحد پول]] [[سوریه]] است که توسط [[بانک مرکزی]] این کشور منتشر می‌شود. هر لیره برابر است با ۱۰۰ قرش اما قرش در معاملات کاربرد چندانی ندارد.


تاقبل از سال ۱۹۴۷ کلمهٔ قرش با حرف "غ" نگارش می‌شد، اما از آن پس این کلمه را با حرف "ق" می‌نویسند. همچنین تا قبل از استقلال [[سوریه]] زبان [[فرانسوی]] نیز علاوه بر [[عربی]] بر روی [[اسکناس|اسکناسها]] و مسکوکات این کشور دیده می‌شد اما بعد از استقلال زبان [[فرانسوی]] جای خود را به زبان [[انگلیسی]] داد.
تاقبل از سال ۱۹۴۷ کلمهٔ قرش با حرف "غ" نگارش می‌شد، اما از آن پس این کلمه را با حرف "ق" می‌نویسند. همچنین تا قبل از استقلال [[سوریه]] زبان [[فرانسوی]] نیز علاوه بر [[عربی]] بر روی [[اسکناس|اسکناسها]] و مسکوکات این کشور دیده می‌شد اما بعد از استقلال زبان [[فرانسوی]] جای خود را به زبان [[زبان انگلیسی|انگلیسی]] داد.


== نرخ کنونی ارز ==
== نرخ کنونی ارز ==

نسخهٔ ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۵، ساعت ۲۳:۵۹

لیره سوریه
الليرة السورية (عربی)
پرونده:New100Syrianback.png
اسکناس ۱۰۰ لیره‌ای سوریه
ایزو ۴۲۱۷
کدSYP
پول
یکای جزء
 ۱/۱۰۰پیاستر
اسکناس‌ها۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰ لیره
سکه‌ها۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۵ لیره
آمارها
استفاده‌کننده(ها) سوریه
صادرکننده
بانک مرکزیبانک مرکزی سوریه
وبگاه
www.banquecentrale.gov.sy
ارزش‌گذاری
تورم۳.۸%
منبعThe World Factbook, 2009 est.

پوند یا لیره (نشان: LS یا £S; عربی: اللیرة السوریة ، فرانسوی: livre syrienne) واحد پول سوریه است که توسط بانک مرکزی این کشور منتشر می‌شود. هر لیره برابر است با ۱۰۰ قرش اما قرش در معاملات کاربرد چندانی ندارد.

تاقبل از سال ۱۹۴۷ کلمهٔ قرش با حرف "غ" نگارش می‌شد، اما از آن پس این کلمه را با حرف "ق" می‌نویسند. همچنین تا قبل از استقلال سوریه زبان فرانسوی نیز علاوه بر عربی بر روی اسکناسها و مسکوکات این کشور دیده می‌شد اما بعد از استقلال زبان فرانسوی جای خود را به زبان انگلیسی داد.

نرخ کنونی ارز

نرخ ارز کنونی برای SYP
از XE.com: AUD CAD CHF CNY EUR GBP INR IRR JPY KRW RUB TRY USD
از یاهو! فاینانس: AUD CAD CHF CNY EUR GBP INR IRR JPY KRW RUB TRY USD

منابع

  • Krause, Chester L., and Clifford Mishler (1991). Standard Catalog of World Coins: 1801–1991 (18th ed. ed.). Krause Publications. ISBN 0873411501. {{cite book}}: |edition= has extra text (help)نگهداری یادکرد:نام‌های متعدد:فهرست نویسندگان (link)
  • Pick, Albert (1994). Standard Catalog of World Paper Money: General Issues. Colin R. Bruce II and Neil Shafer (editors) (7th ed.). Krause Publications. ISBN 0-87341-207-9.