حفره (فیلم ۱۹۶۰): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۶: خط ۲۶:
| پانویس=
| پانویس=
}}
}}
'''حفره''' به فرانسه Le Trou، {{انگلیسی|The Hole}} نام یک فیلم فرانسوی محصول سال ۱۹۶۰ است. این فیلم یکی از شاهکار های دهه ۶۰ [[سینمای فرانسه]] و جهان است. داستان فیلم در لوکیشن های بسیار بسته می گذرد و درباره نقشه چند زندانی برای [[فرار از زندان]] است.
'''حفره''' {{فرانسه|Le Trou}} و {{انگلیسی|The Hole}}، نام یک فیلم فرانسوی محصول سال ۱۹۶۰ است. این فیلم یکی از شاهکار های دهه ۶۰ [[سینمای فرانسه]] و جهان است. داستان فیلم در لوکیشن های بسیار بسته می گذرد و درباره نقشه چند زندانی برای [[فرار از زندان]] است.


== داستان فیلم ==
== داستان فیلم ==

نسخهٔ ‏۷ آوریل ۲۰۱۵، ساعت ۰۵:۴۴

حفره
کارگردانژاک بکر
تهیه‌کنندهسرژ سیلبرمن
نویسندهژاک بکر
خوزه جیوانی
ژان آئورل
بازیگرانمیشل کنستانتین
ژان کراودی
فیلیپ لروی
مارک میشل
پل پربوآ
توزیع‌کنندهتیتانوس
تاریخ‌های انتشار
۱۹۶۰
مدت زمان
۱۳۲ دقیقه
کشور فرانسه
زبانفرانسه

حفره (به فرانسوی: Le Trou) و (به انگلیسی: The Hole)، نام یک فیلم فرانسوی محصول سال ۱۹۶۰ است. این فیلم یکی از شاهکار های دهه ۶۰ سینمای فرانسه و جهان است. داستان فیلم در لوکیشن های بسیار بسته می گذرد و درباره نقشه چند زندانی برای فرار از زندان است.

داستان فیلم

چند زندانی با مجازات های سنگین و حبس طولانی که در یک زندان با تدابیر امنیتی شدید زندانی هستند تصمیم به فرار می گیرند. پس از مدت زمان طولانی برای شناسایی مسیر و حفر تونل ناگهان ورود یک هم سلولی جدید که ظاهراً جرم سنگینی هم ندارد برنامه آنها را به هم میریزد. در هر حال تصمیم میگیرند قضیه فرار را با زندانی جدید در میان بگذارند اما یک اتفاق باعث لو رفتن برنامه شده و درست پیش از آغاز فرار ماموران امنیتی به سلول زندانیان مراجعه کرده و برنامه را به هم می زنند.

منابع

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «The Hole (1960 film)». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۲ فوریه ۲۰۱۲.
  • "Le Trou (1960)" (به انگلیسی). IMDb.com. Retrieved 12 February 2012.