کریم صالح عظیمی: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲۶: خط ۲۶:


==زندگی==
==زندگی==
در سال 1342 با [[اقبال آذر]] آشنا شد و تا آخر عمر او از درسش بهره برد . در کنار [[رضا قلی ظلی]] و [[ابراهیم بوذری]]، از شاگردان برجسته اقبال آذر است. همچنین در سال 1353 در مکتب آذر به فراگیری ردیف‌های آوازی پرداخت و موفق به اخذ گواهی از او گردید.<ref>[http://avazcenter.com/index.php?option=com_content&view=article&id=81&Itemid=154 درباره کریم صالح عظیمی]</ref> او همچنین نزد [[عبدالله دوامی]]، دوره عالی ردیف آوازی را گذراند.<ref>[http://91.98.46.102:40/details.aspx?id=8745 زندگی و آثار کریم صالح عظیمی]</ref> [[آرش کامور]]، [[پرواز همای]]، [[عبدالحسین مختاباد]] و [[ابوالحسن مختاباد]] از شاگردان او هستند.
در سال ۱۳۴۲ با [[اقبال آذر]] آشنا شد و تا آخر عمر او از درسش بهره برد . در کنار [[رضا قلی ظلی]] و [[ابراهیم بوذری]]، از شاگردان برجسته اقبال آذر است. همچنین در سال ۱۳۵۳ در مکتب آذر به فراگیری ردیف‌های آوازی پرداخت و موفق به اخذ گواهی از او گردید.<ref>[http://avazcenter.com/index.php?option=com_content&view=article&id=81&Itemid=154 درباره کریم صالح عظیمی]</ref> او همچنین نزد [[عبدالله دوامی]]، دوره عالی ردیف آوازی را گذراند.<ref>[http://91.98.46.102:40/details.aspx?id=8745 زندگی و آثار کریم صالح عظیمی]</ref> [[آرش کامور]]، [[پرواز همای]]، [[عبدالحسین مختاباد]] و [[ابوالحسن مختاباد]] از شاگردان او هستند.


==منابع==
==منابع==

نسخهٔ ‏۱۱ مهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۳:۵۱

کریم صالح عظیمی
زاده۱۳۲۵
تبریز
ژانرموسیقی سنتی ایرانی

کریم صالح عظیمی (متولد ۱۳۲۵ در تبریز) ردیف‌دان و خواننده موسیقی سنتی ایرانی است.[۱]

زندگی

در سال ۱۳۴۲ با اقبال آذر آشنا شد و تا آخر عمر او از درسش بهره برد . در کنار رضا قلی ظلی و ابراهیم بوذری، از شاگردان برجسته اقبال آذر است. همچنین در سال ۱۳۵۳ در مکتب آذر به فراگیری ردیف‌های آوازی پرداخت و موفق به اخذ گواهی از او گردید.[۲] او همچنین نزد عبدالله دوامی، دوره عالی ردیف آوازی را گذراند.[۳] آرش کامور، پرواز همای، عبدالحسین مختاباد و ابوالحسن مختاباد از شاگردان او هستند.

منابع