بمب هدایت لیزری: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز ویکی‌سازی رباتیک(۶.۸) >نشانه گذاری+مرتب+تمیز (۶.۵)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''بمب هدایت‌شونده لیزری''' {{انگلیسی|Laser-guided bomb}} یا LGB از مهمات هوشمند (PGM)است که از هدایت نیمه‌فعال لیزری برای حمله به یک هدف نشانه‌گذاری‌شده استفاده می‌کند. بمب‌های هدایت لیزری یکی از رایج‌ترین و گسترده‌ترین جنگ‌افزارهای هوشمند است که بسیاری از نیروهای هوایی جهان آن‌را به‌کار می‌گیرند.
'''بمب هدایت‌شونده لیزری''' {{انگلیسی|Laser-guided bomb با نام اختصاری LGB}} نوعی بمب هدایت‌شونده است که از [[هدایت لیزری|هدایت نیمه‌فعال لیزری]] برای حمله به یک هدف نشانه‌گذاری‌شده استفاده می‌کند. به این ترتیب این بمب‌ها با دقت بسیار بالاتری نسبت به بمب‌های معمولی خواهند داشت. بمب‌های هدایت لیزری یکی از رایج‌ترین و گسترده‌ترین جنگ‌افزارهای هوشمند هستند که بسیاری از نیروهای هوایی جهان آن‌را به‌کار می‌گیرند.


این بمب‌ها مثل دیگر انواع مهمات هدایت شونده لیزری به سوی هدفی که از پیش با لیزر نشانه گذاری شده حرکت می‌کنند.
بررسی اجمالی
مهمات هدایت شونده لیزری با استفاده از یک نشانه گذار لیزری یک هدف را [[نشانه گذاری]] می‌کند.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۵ دسامبر ۲۰۱۳، ساعت ۰۸:۳۱

بمب هدایت‌شونده لیزری (به انگلیسی: Laser-guided bomb با نام اختصاری LGB) نوعی بمب هدایت‌شونده است که از هدایت نیمه‌فعال لیزری برای حمله به یک هدف نشانه‌گذاری‌شده استفاده می‌کند. به این ترتیب این بمب‌ها با دقت بسیار بالاتری نسبت به بمب‌های معمولی خواهند داشت. بمب‌های هدایت لیزری یکی از رایج‌ترین و گسترده‌ترین جنگ‌افزارهای هوشمند هستند که بسیاری از نیروهای هوایی جهان آن‌را به‌کار می‌گیرند.

این بمب‌ها مثل دیگر انواع مهمات هدایت شونده لیزری به سوی هدفی که از پیش با لیزر نشانه گذاری شده حرکت می‌کنند.

منابع

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Laser-guided bomb». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۶ مه ۲۰۱۲.