پالایشگاه نفت کرمانشاه: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
<ref>'''پالایشگاه نفت کرمانشاه''' در سال ۱۳۰۱ با ظرفیت روزانه ۲ هزار بشکه به بهره برداری رسید.<ref>[http://oilbank.ir/index.php/oil-and-gas/147-year-of-national-oil-refining-and-distribution سالشمار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفت]</ref> این پالایشگاه در زمان خود دومین پالایشگاه ایران بود و نفت خام آن از میدان نفتی نفت شاه تامین می شد.<ref>[http://oilbank.ir/index.php/oil-and-gas/147-year-of-national-oil-refining-and-distribution سالشمار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفت]</ref> اما از سال ۱۳۴۸ با نیاز به افزایش تولید نفت تاسیسات این پالایشگاه تغییر کرده و مجددا در سال ۱۳۵۰ این پالایشگاه با ظرفیت روزانه ۱۵ هزار بشکه آغاز به کار کرد.<ref>[http://www.korc.ir/HomePage.aspx?TabID=4709&Site=DouranPortal&Lang=fa-IR شرکت پالایش نفت کرمانشاه: تاريخچه نفت در كرمانشاه]</ref> در حال حاضر با نام شرکت پالایش نفت کرمانشاه فعالیت می‌کند.
'''پالایشگاه نفت کرمانشاه''' در سال ۱۳۴۷ تاسیس ودر سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسید ودر حال حاضر با نام شرکت پالایش نفت کرمانشاه فعالیت می‌کند.
ظرفیت اسمی این پالایشگاه ۲۵۰۰۰ بشکه در روز و ظرفیت عملیاتی آن ۳۰۰۰۰ بشکه در روز می‌باشد. خوراک نفت خام این پالایشگاه شامل نفت خام نفت شهر ؛سرکان و مالکوه و اهواز –آسماری می‌باشد.
ظرفیت اسمی این پالایشگاه ۲۵۰۰۰ بشکه در روز و ظرفیت عملیاتی آن ۳۰۰۰۰ بشکه در روز می‌باشد. خوراک نفت خام این پالایشگاه شامل نفت خام نفت شهر؛ سرکان و مالکوه و اهواز –آسماری می‌باشد.


==واحدهای تولیدی==
==واحدهای تولیدی==
خط ۸: خط ۸:


==منابع==
==منابع==
{{پانویس}}

==پیوند به بیرون==
* [http://www.niordc.ir سایت شرکت نفت]
* [http://www.niordc.ir سایت شرکت نفت]



نسخهٔ ‏۱۲ سپتامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۴:۱۸

خطای یادکرد: خطای یادکرد: برچسب تمام کنندهٔ </ref> بدون برچسب <ref> (). این پالایشگاه در زمان خود دومین پالایشگاه ایران بود و نفت خام آن از میدان نفتی نفت شاه تامین می شد.[۱] اما از سال ۱۳۴۸ با نیاز به افزایش تولید نفت تاسیسات این پالایشگاه تغییر کرده و مجددا در سال ۱۳۵۰ این پالایشگاه با ظرفیت روزانه ۱۵ هزار بشکه آغاز به کار کرد.[۲] در حال حاضر با نام شرکت پالایش نفت کرمانشاه فعالیت می‌کند. ظرفیت اسمی این پالایشگاه ۲۵۰۰۰ بشکه در روز و ظرفیت عملیاتی آن ۳۰۰۰۰ بشکه در روز می‌باشد. خوراک نفت خام این پالایشگاه شامل نفت خام نفت شهر؛ سرکان و مالکوه و اهواز –آسماری می‌باشد.

واحدهای تولیدی

واحد‌های تولیدی شامل واحد‌های تقطیر نفت خام، تصفیه و تبدیل کاتالیستی، مرکاپتان زدایی، بنزین، تصفیه نفت سفید، تفکیک گاز مایع می‌باشد.

محصولات تولیدی

گاز مایع، بنزین؛نفت سفید؛نفت گاز؛نفت کوره از محصولات تولیدی این شرکت می‌باشد.

منابع

پیوند به بیرون