ایرانشهر (مجله): تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
صفحهٔ جدید: مجله‌ای است که ''حسین کاظم‌زاده'' مشهور به ایرانشهر آن را منتشر می‌ساخت. این مجله بین سال‌های ۱۳۰...
 
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
مجله‌ای است که ''حسین کاظم‌زاده'' مشهور به ایرانشهر آن را منتشر می‌ساخت. این مجله بین سال‌های ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۶ شمسی است در [[برلین]] منتشر می‌شد و در تقریباً در ۴۰ شهر ایرن پخش می‌شد.
'''ایرانشهر'''، مجله‌ای است که [[حسین کاظم‌زاده]] (که بعدها شهرت ایران‌شهر گرف) آن را منتشر می‌ساخت. این مجله بین سال‌های ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۶ شمسی است در [[برلین]] منتشر می‌شد و در حدود ۴۰ شهر [[ایران]] پخش می‌شد.


ایرانشهر از پرنفوذترین مجلات دورهٔ خود بود و کسانی چون [[محمد قزوینی]]، [[اقبال آشتیانی]]، [[مشفق کاظمی]]، [[رضازاده شفق]]، [[رشید یاسمی]]، [[پورداوود]] و دیگران در آن مطلب می‌نوشتند.
ایرانشهر از پرنفوذترین مجلات دورهٔ خود بود و کسانی چون [[محمد قزوینی]]، [[اقبال آشتیانی]]، [[مشفق کاظمی]]، [[رضازاده شفق]]، [[رشید یاسمی]]، [[ابراهیم پورداوود]] و دیگران در آن مطلب می‌نوشتند.


این مجله از جمله مهم‌ترین کانون‌های تبلیغ [[باستان‌گرایی در ایران|باستان‌گرایی]] در سطح وسیع و به طور عامه‌پسند بود.
این مجله از جمله مهم‌ترین کانون‌های تبلیغ [[باستان‌گرایی در ایران|باستان‌گرایی]] در سطح وسیع و به طور عامه‌پسند بود.

نسخهٔ ‏۱۱ فوریهٔ ۲۰۰۸، ساعت ۰۸:۱۰

ایرانشهر، مجله‌ای است که حسین کاظم‌زاده (که بعدها شهرت ایران‌شهر گرف) آن را منتشر می‌ساخت. این مجله بین سال‌های ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۶ شمسی است در برلین منتشر می‌شد و در حدود ۴۰ شهر ایران پخش می‌شد.

ایرانشهر از پرنفوذترین مجلات دورهٔ خود بود و کسانی چون محمد قزوینی، اقبال آشتیانی، مشفق کاظمی، رضازاده شفق، رشید یاسمی، ابراهیم پورداوود و دیگران در آن مطلب می‌نوشتند.

این مجله از جمله مهم‌ترین کانون‌های تبلیغ باستان‌گرایی در سطح وسیع و به طور عامه‌پسند بود.

منابع

  • رضا بیگدلو: ۱۳۸۰، باستان‌گرایی در تاریخ معاصر ایران، چاپ اول: تهران، نشر مرکز.