بحث کاربر:Amir.Vector: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
←‏June 2021: توضیح
خط ۷۲۳: خط ۷۲۳:
== ژوئن ۲۰۲۱ ==
== ژوئن ۲۰۲۱ ==
[[File:Information.svg|25px|alt=Information icon]] سلام، من [[کاربر:SalmanZ|SalmanZ]] هستم. خواستم اطلاع دهم که تعدادی از [[ویژه:مشارکت‌ها/Amir.Vector|مشارکت‌های اخیر شما]] در [[:زبان انگلیسی]] را خنثی کردم، چرا که فکر می‌کردم مفید و سازنده نبود. اگر می‌خواهید تجربه کسب کنید و ویرایش کردن را یاد بگیرید، می‌توانید از [[ویکی‌پدیا:صفحه تمرین|صفحه تمرین]] استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید که من اشتباه کردم، یا اگر سؤالی دارید، می‌توانید در [[بحث کاربر:SalmanZ|صفحه بحثم]] برای من پیغامی بگذارید. تشکر!<!-- Template:uw-vandalism1 --> [[کاربر:SalmanZ|SalmanZ]] ([[بحث کاربر:SalmanZ|بحث]]) ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۳۶ (UTC)
[[File:Information.svg|25px|alt=Information icon]] سلام، من [[کاربر:SalmanZ|SalmanZ]] هستم. خواستم اطلاع دهم که تعدادی از [[ویژه:مشارکت‌ها/Amir.Vector|مشارکت‌های اخیر شما]] در [[:زبان انگلیسی]] را خنثی کردم، چرا که فکر می‌کردم مفید و سازنده نبود. اگر می‌خواهید تجربه کسب کنید و ویرایش کردن را یاد بگیرید، می‌توانید از [[ویکی‌پدیا:صفحه تمرین|صفحه تمرین]] استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید که من اشتباه کردم، یا اگر سؤالی دارید، می‌توانید در [[بحث کاربر:SalmanZ|صفحه بحثم]] برای من پیغامی بگذارید. تشکر!<!-- Template:uw-vandalism1 --> [[کاربر:SalmanZ|SalmanZ]] ([[بحث کاربر:SalmanZ|بحث]]) ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۳۶ (UTC)
: در [[ویژه:تفاوت/32387961]] در متن ثبت شده با منبع دست بردید و مطالبی را بصورت کپی با ارجاع به تسنیم افزودید. در [[ویژه:تفاوت/32392713]] همراه با افزودن متن در یک بخش متونی را با ارجاع به منبع نامعتبر «ostadbank» ثبت نمودید. لطفا به تذکرات صفحه بحث‌ توجه نمایید. پیروز باشید. --[[کاربر:SalmanZ|SalmanZ]] ([[بحث کاربر:SalmanZ|بحث]]) ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۴۱ (UTC)
: در [[ویژه:تفاوت/32387961]] در متن ثبت شده با منبع دست بردید و مطالبی را بصورت کپی با ارجاع به تسنیم افزودید. عین همین جملات در [https://www.porseman.com/article/تهديد-زبان-فارسی--آسیب-به-زبان-فارسی--انگليسي---عربي/42688 منبع نامعتبری] به نام porseman.com به صورت زیر آمده‌است. ''«۳. اگر زبان فارسی امروز نتواند موجودیّت خود را به‌عنوان «زبان علم و فنّاوری» ثابت کند، چاره‌ای نخواهد داشت که، دیر یا زود، عرصه را به زبان انگلیسی واگذار کند. ورود بی‌رویّه اصطلاحات انگلیسی بی‌شک بر سرعت این عقب‌نشینی و اضمحلال در برابر این حریف قدَر خواهد افزود.»'' در [[ویژه:تفاوت/32392713]] همراه با افزودن متن در یک بخش متونی را با ارجاع به منبع نامعتبر «ostadbank» ثبت نمودید. لطفاً به تذکرات صفحه بحث توجه نمایید. پیروز باشید. --[[کاربر:SalmanZ|SalmanZ]] ([[بحث کاربر:SalmanZ|بحث]]) ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۴۱ (UTC)

نسخهٔ ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۴۸

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «Amir.Vector»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
صفحه‌کلید فارسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید و در پایان ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله را مطالعه کنید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به درخواست راهنمایی بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید. برای کسب راهنمایی پیرامون موضوعات علمی/دانشنامه‌ای به پرسش‌های متفرقه بروید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- درفش کاویانی (بحث) ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۴۷ (UTC)[پاسخ]

حداقل‌های مقاله

فیلم آموزش کامل ویرایش در ویکی‌پدیا

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. در نظر داشته باشید که برای نوشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید حداقل‌هایی را رعایت کرد. لطفاً حداقل‌های ترجمه و ویکی‌پدیا:شیوه‌نامه را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید.

ارادتمند UnitedPowersTalk ‏۲۲ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۴:۰۱ (UTC)[پاسخ]

سرشناسی

کاربر گرامی، برای مقالهٔ اخیرتان ممکن است نیاز به احراز سرشناسی داشته باشید. لطفاً پس از مطالعهٔ وپ:سرشناسی، مدارک و منابع اثبات‌کنندهٔ سرشناسی موضوع را به مقاله بیفزایید. همچنین مطالعهٔ هر یک از موارد زیر می‌تواند به شما در سرشناسی موضوع‌های مختلف کمک کند:

در صورتی که مقالهٔ شما حذف شده‌است، می‌توانید آن را در صفحهٔ تمرین خودتان بسازید و منابع معتبر به آن بیافزائید و از مدیری که مقاله را حذف کرده‌است درخواست بررسی نمائید تا در صورتی که متن شما استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد به بخش مقاله‌ها انتقال یابد.

نکته: در ویکی‌پدیا معیارهای سنجش سرشناسی با جامعه و کوچه و بازار تفاوت دارد. پیش از قضاوت حتماً وپ:سرشناسی را مطالعه کنید. UnitedPowersTalk ‏۲۲ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۴:۰۱ (UTC)[پاسخ]

هشدار احتمال حذف مقالهٔ مونا ساکس

برای مقالهٔ مونا ساکس احتمال حذف شدن وجود دارد و به‌زودی مدیران آن را بررسی می‌کنند. دلیل ارائه‌شده این است:

با وجودی که مقاله میان‌ویکی دارد و راحت می‌توانید آن را گسترش دهید ولی کوتاه است! لطفاً برای نشان دادن سرشناسی و درستی به مطالب مقاله بیافزایید.

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، این پیام را نادیده گیرید. نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۵ نوامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۲:۱۴ (UTC)[پاسخ]

رفع خطای ویرایشی

ربات:سلام دوست عزیز خطای ویرایشی زیر در اثر بی‌دقتی، رخ داده است:

  • خطا و روش رفع مشکل: پیوندی که دارای fa.wikipedia.org یا fa.m.wikipedia.org هست را از مقاله بزدائید. ویکی‌پدیای فارسی منبع معتبر نیست و نباید به صفحات آن ارجاع داد؛ اگر قصد دارید به سایر مقالات پیوند دهید از پیوند داخلی استفاده کنید.
  1. این ویرایش در مقالهٔ زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد نادرست یا ناقص است.

لطفاً نسبت به رفع خطا اقدام نمائید؛ در صورتی که به اشتباه مخاطب قرار گرفتید لطفاً در اصلاح مشکل مذکور به ویکی‌پدیای فارسی کمک کنید. باتشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۳ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۷:۲۳ (UTC)[پاسخ]

درود؛ برای مقالهٔ کری شیل پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

معیار - کوتاه و ناقص

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۲۵ دسامبر ۲۰۱۸ مصادف با ۴ دی ۱۳۹۷» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، روش‌های حذف دیگری نیز وجود دارند و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. Keshtgar (بحث) ‏۱۵ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۹:۱۷ (UTC)[پاسخ]

درود؛ برای مقالهٔ List of Breaking Bad characters پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

عدم سرشناسی

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۲۷ دسامبر ۲۰۱۸ مصادف با ۶ دی ۱۳۹۷» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، روش‌های حذف دیگری نیز وجود دارند و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. امین بحث ‏۱۷ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۰۹:۱۸ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ گره باون که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

  • در مقالهٔ گره باون :
    • با توجه به حجم کم الگوی خرد مناسب را در انتهای مقاله قرار دهید.
    • منبع مناسب بیافزائید و همچنین زیربخش منابع را در پائین مقاله بیافزائید.
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.
    • برای نوشتن معادل‌های غیر فارسی از {{به زبان}} استفاده نمائید.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۷ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۳۲ (UTC)[پاسخ]

هشدار احتمال حذف مقالهٔ جوی بوی آدامز

برای مقالهٔ جوی بوی آدامز احتمال حذف شدن وجود دارد و به‌زودی مدیران آن را بررسی می‌کنند. دلیل ارائه‌شده این است:

مقالهٔ کوتاه و بدون میان‌ویکی است. برای نشان دادن سرشناسی و اهمیت موضوع به مطالب آن بیافزایید.

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، این پیام را نادیده گیرید. نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۸ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۲:۱۶ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ هنک شریدر، مایکل آلگی، اسکایلر وایت، گره باون که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۸ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۲۳ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ مایک ارمانتات، هنک شریدر، مایکل آلگی، اسکایلر وایت، گره باون که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۱ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۱۱ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ تاد آل کوئست، مایک ارمانتات، هنک شریدر، مایکل آلگی، اسکایلر وایت، گره باون که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۲ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۰۵ (UTC)[پاسخ]

میان‌ویکی

شکل ۱:محل دکمهٔ افزودن میان‌ویکی در نوار سمت راست.
شکل ۲:پنجرهٔ واردکردن میان‌ویکی

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به مقاله‌ها و رده‌ها میان‌ویکی مناسب [پیوند به مقالهٔ معادل در زبان‌های دیگر] بیافزایید.

افزودن میان‌ویکی
  1. روش اول:با کلیک کردن بر روی دکمهٔ افزودن میان‌ویکی در نوار سمت راست (در شکل ۱) پنجره‌ای باز می شود (در شکل ۲) که می توانید نام زبان مورد نظر و عنوان صفحه در آن زبان را وارد کنید و بعد از زدن دکمهٔ تائید میان‌ویکی به ویکی‌داده افزوده می شود. مثلاً در قسمت زبان en برای ویکی‌پدیای انگلیسی و در بخش عنوان test برای عنوان مقاله را وارد می‌کنیم.
  2. روش دوم:به روشی سنتی به صفحه ویکی‌فارسی میان‌ویکی بیفزایید مثلاً [[en:test]] را در پایین مقاله قرار دهید. ربات‌ها آن را به ویکی‌داده می‌افزایند.

افزودن میان‌ویکی کمک می‌کند تا مقاله‌ها و رده‌ها در ویکی‌پدیا با زبان‌های دیگر در ارتباط بوده و برای به‌روزرسانی مقاله‌ها از زبان‌های دیگر استفاده کنیم و ربات‌های رده‌همسنگ بتوانند به مقالات رده‌های مناسب بیافزایند. برای اطلاعات بیشتر ویکی‌پدیا:میان‌ویکی را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید.

یاماها۵ / ب ‏۲۸ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۲۱ (UTC)[پاسخ]

برچسب حذف سریع به مقاله List of Breaking Bad characters افزوده شده است و ممکن است این مقاله به دلایل زیر حذف گردد:

مایک ارمانتات موجود است تکراری است

بر پایه معیارهای حذف سریع امکان حذف مقاله وجود دارد

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. MSes T / C ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۱۵ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ 2کی مارین که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکل زیر است.

  • در مقالهٔ 2کی مارین :
    • عنوان مقاله را با نویسه و اعداد فارسی ترجمه یا آوانگاری نمایید؛ در ویکی‌پدیای فارسی عنوان مقاله‌ها باید با نویسه و اعداد فارسی نوشته شوند و فقط برای موارد خاصی استثنا وجود دارد.

لطفاً مشکل ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۱۹ (UTC)[پاسخ]

حداقل‌های مقاله

فیلم آموزش کامل ویرایش در ویکی‌پدیا

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. در نظر داشته باشید که برای نوشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید حداقل‌هایی را رعایت کرد. لطفاً حداقل‌های ترجمه و ویکی‌پدیا:شیوه‌نامه را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید.

ارادتمند SalmanZ (بحث) ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۴:۴۲ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ توربو دلفی، توربو سی شارپ، چارچوب دات نت کر که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

  • در مقالهٔ توربو دلفی :
  • در مقالهٔ توربو سی شارپ :
  • در مقالهٔ چارچوب دات نت کر :
    • با توجه به حجم کم الگوی خرد مناسب را در انتهای مقاله قرار دهید.
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.
    • ویکی‌پدیا به زبان دیگر به عنوان منبع ذکر شده‌است یا پیوند به آن وجود دارد ولی مقاله میان‌ویکی ندارد. میان‌ویکی مناسب را به مقاله بیافزائید یا اگر مقاله معادلی در ویکی‌های دیگر ندارد پیوند به ویکی‌پدیا را از مقاله بزدائید؛ توجه داشته باشید که نمی‌توان از ویکی‌پدیا به عنوان منبع استفاده کرد.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۳۰ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۱۲ (UTC)[پاسخ]


معادل انگلیسی

سلام اکثر معادل های انگلیسی که به مقالات می افزاید غیرسودمند است و هیچ کنش ویرایشی در بهبود مقالات نیست لطفا این روند را متوقف نماید با تشکر MSes T / C ‏۷ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۴۶ (UTC)[پاسخ]

رده های اشتباه

سلام دوباره از افزودن دستی رده های اشتباه به مقالات جدا خودداری فرمایید MSes T / C ‏۷ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۵۶ (UTC)[پاسخ]


قطع دسترسی

Stop icon with clock
دسترسی ویرایش شما در ویکی‌پدیا به‌مدت یک روز قطع شده‌است چراکه شما سیاست‌های ویکی‌پدیا را با بی توجهی به تذکر داده شده در صفحه بحثتان در باب افزودن معادل انگلیسی به مقالات زیر پا گذاشته‌اید.
اگر فکر می‌کنید در بستن حساب کاربری شما اشتباهی رخ داده‌است، پس از مطالعه ویکی‌پدیا:راهنمای تقاضای تجدید نظر می‌توانید پایین همین اخطار، متن {{بازکردن|دلیل‌تان}} را اضافه کنید. همچنین می‌توانید مدیری را که دسترسی شما را بسته، با استفاده از الگوی {{پاسخ به|نام کاربری مدیر}} باخبر کنید.

MSes T / C ‏۷ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۴۶ (UTC)[پاسخ]

معادل انگلیسی

سلام اکثر معادل های انگلیسی که به مقالات می افزاید غیرسودمند است و هیچ کنش مفید ویرایشی در بهبود مقالات نیست و اشتباه است لطفا این روند را متوقف نماید با تشکرMSes T / C ‏۸ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۴۱ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ دستگیره که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۵۲ (UTC)[پاسخ]


ممنوعیت کپی‌کاری

کاربر گرامی!

از اینکه زمان خود را صرف گسترش مقالات می‌کنید متشکریم. لطفاً توجه کنید که در بیشتر موارد، کپی خط‌به‌خط از وبگاه‌ها، خبرگزاری‌ها یا کتاب‌ها خلاف سیاست حق تکثیر ویکی‌پدیاست. به جای کُپی–پیست کردن مطالب، می‌توانید آن را با انشای خودتان به‌طور کامل بازنویسی کنید بدون آنکه اصل موضوع تغییر کند، یا آن را خلاصه‌نویسی کنید و به منبع اصلی ارجاع دهید. آوردن مطلب با تغییر بسیار اندک، به طوری که نوشتهٔ جدید اثری منتج تلقی شود نیز هنوز در تضاد با قانون حق تکثیر است.

کپی از مطالب تحت مالکیت عمومی (همچون ۵ جلد نخست از فرهنگ فارسی معین) و استفاده از آنها به عنوان پایه در مقالات ویکی‌پدیا، کاملاً بی‌اشکال است.

مقاله‌ها و مطالب ناقض حق تکثیر به دست مدیران حذف خواهند شد. به نظر می‌آید که برخی از ویرایش‌های اخیرتان با این قانون ناسازگارند. لطفاً «ویکی‌پدیا:کپی‌کاری»، «ویکی‌پدیا:کپی مکنید» و «ویکی‌پدیا:راهنمای حق تکثیر» را مرور کنید. اگر پس از خواندن راهنمای حق تکثیر به نظرتان رسید که هیچ تعارضی با قوانین و سیاست‌ها بوجود نیامده‌است، لطفاً در صفحهٔ بحث من یک پیام بگذارید و دلایلتان را ذکر کنید. با سپاس. Babooneh 🌼 ‏۳۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۱۶ (UTC)[پاسخ]

Community Insights Survey

RMaung (WMF) ‏۷ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۴۸ (UTC)[پاسخ]

Reminder: Community Insights Survey

RMaung (WMF) ‏۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۵۶ (UTC)[پاسخ]

Reminder: Community Insights Survey

RMaung (WMF) ‏۴ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۷ (UTC)[پاسخ]

انتقال‌های نادرست - تغییر تلفظ‌های رایج - اشتباه نگارشی

سلام، عنوان مقالات براساس وپ:رواج است و نه تلفظ آن در انگلیسی آمریکا! انتقال «هیولت پاکارد» به «هیولت پکرد» و تغییر تمام اشارات و لینک‌ها به این نام در مقاله اصلی و مقاله‌های دیگر اشتباه بود.

واژه‌ها و عبارت‌های غیرفارسی همگی از انگلیسی نیامده‌اند و حتی وجودشان در انگلیسی به‌این معنی نیست که مال آن زبان هستند، این‌ها بیشترشان از فرانسوی-یونانی-لاتین و غیره آمده‌اند، ممکن است از (به انگلیسی: {{{1}}}) برای آن‌ها استفاده شده باشد که این یک اشتباه است و باید آن را اصلاح کرد نه اینکه تلفظ رایج و اصیل را تغییر داد: ویژه:تفاوت/27302309

برای اشاره به یک صفت، قبل از آن «یک» قرار دهید نه اینکه لینک را تکرار کنید و آن را به‌صورت زیر به حالت بدترکیب، زشت، غیراصولی دربیاورید:

لطفاً موارد گفته‌شده را رعایت کنید. --Editor-1 (بحث) ‏۱۳ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۲۶ (UTC)[پاسخ]

شما هنوز به اشتباهات خود ادامه می‌دهید، انتقال مکستون (Maxthon) به مکس‌سان! (ویژه:تفاوت/27953233) و پاک‌سازی مقاله از کلمه «مکستون» کاملاً اشتباه و نادرست بود، در انتقال صفحات تنها رواج ملاک است. -- Editor-1 (بحث) ‏۸ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۴:۵۰ (UTC)[پاسخ]

پارامتر های جعبه‌های اطلاعات

سلام و تشکر بابت رسیدگی مفیدتان به مقالات، خواستم خدمتتان عرض کنم آنچه در این ویرایش و این ویرایش در خصوص جعبهٔ اطلاعات انجام داده‌اید مرسوم نیست. پارامترهای جعبه بهتر است که هرکدام در یک خط قرار بگیرند تا در صورت نیاز به ویرایش یا به‌روزرسانی، یافتن یک پارامتر خاص ساده‌تر انجام پذیرد. با تشکر و احترام -- جیپیـــوتر ‏۱۹ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۱۷ (UTC)[پاسخ]

رده‌های خالی

با سلام، جسارتاً رده‌های خالی که ایجاد کرده‌اید را قصد دارید پر کنید؟ یعنی قرار است مقاله‌های موجود در آن‌ها را ایجاد کنید؟ این سؤال را برای این می‌پرسم که رده‌ها اگر پیش از مقالاتشان ساخته شوند و مدتی خالی بمانند ممکن است حذف شوند. لطفاً اگر قصد پر کردنشان را دارید بفرمائید که به آن‌ها برچسب حذف نزنم. با احترام -- جیپیـــوتر ‏۲۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۸ (UTC)[پاسخ]

در مورد حذف رده‌های خالی وپ:ر۱ را ببینید. جیپیـــوتر ‏۲۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۲۹ (UTC)[پاسخ]

منبع

درود، در این ویرایش ویکی انگلیسی را به عنوان منبع اضافه کرده‌اید که اشتباه است. ویکی‌ها منبع معتبری محسوب نمی‌شوند. اگر جمله دقیقاً از مقاله انگلیسی ترجمه شده کافیست منبع استفاده‌شده در ویکی انگلیسی را به این مقاله هم اضافه کنید. اگر متن موردنظر در ویکی انگلیسی نبود یا ترجمه مشکل داشت می‌توان متن را اصلاح کرد. ARASH PT  بحث  ‏۲۳ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۵۴ (UTC)[پاسخ]

دعوت‌نامهٔ شرکت در انتخابات دوره دهم هیئت نظارت

درود؛ از ۲۵ اکتبر برابر با ۳ آبان فرایند رأی‌گیری برای انتخابات دهمین دورهٔ هیئت نظارت شروع شده‌است؛ این انتخابات به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند. حساب شما واجد شرایط رأی‌دهی در این انتخابات است.

هیئت نظارت گروهی متشکل از کاربران مجرب ویکی‌پدیای فارسی است که وظیفهٔ حل اختلاف در بالاترین سطح جامعه را بر عهده دارد. رأی دادن در انتخابات الزامی نیست، اما از شرکتتان استقبال می‌شود.

برای آشنایی با نامزدان به ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور دهم/نامزدها مراجعه کنید. هر نامزد صفحهٔ جداگانه‌ای دارد که در آن به معرفی خود پرداخته و به سؤالات عمومی و سؤالات کاربران پاسخ داده است.

انتخابات با برگه‌های رأی مخفی با استفاده از افزونهٔ رأی‌گیری امن و به روش شولتسه برگزار می‌شود؛ برای آشنایی با این روش راهنما:رأی‌دهی به روش شولتسه را مطالعه کنید.

اگر چند حساب کاربری دارید، توجه کنید که رأی‌دادن در انتخابات برای هر فرد تنها با یک حساب کاربری مجاز است و شرکت در رأی‌گیری با بیش از یک حساب کاربری، تخلف است؛ حساب تمامی رأی‌دهندگان از این نظر بررسی می‌شود. همچنین استفاده از پروکسی باز (مثل فیلتر شکن، وی‌پی‌ان و نظایر آن) در زمان رأی‌دهی ممنوع است و آرایی که با پروکسی باز ثبت شده باشند خط خواهند خورد.

برای رأی دادن به ویژه:نظرسنجی_امن/vote/339 مراجعه کنید.

با احترام

MediaWiki message delivery (بحث) ‏۲۵ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۴۱ (UTC)[پاسخ]

همجنسگرایی در مذهب

درود برشما گرامی مطالبتان را بابت عدم ارتباط با نوشتار تراجنسیتی در مذهب برگرداندم. لطفا مطالبتان را به مقاله همجنسگرایی در دین انتقال دهید. مطمئن نیستم چنین مقاله ای داشته باشیم اما اگر نباشد میتوانید در مقاله همجنسگرایی بیاوریدش. اگر از قبل نیامده باشد. MAX گفتگو ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ساعت ۱۳:۲۹ (ایران) ‏۳ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۵۹ (UTC)[پاسخ]

انتقال دستی محتوای یک صفحه به صفحه دیگر و تغییرمسیر دادن به آن ممنوع است

از انجام چنین کاری به‌شدت اجتناب کنید و ویکی‌پدیا:تاریخچه را حتماً مطالعه کنید. -- Editor-1 (بحث) ‏۱۵ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۱۹ (UTC)[پاسخ]

انتقال به جای تغییرمسیر

روش انتقال یک صفحه

درود، خوشحالم که شما در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید. لطفاً برای تغییر نام مقالات یا صفحات موجود، از دکمهٔ انتقال استفاده کنید. با کمک دکمهٔ انتقال علاوه بر تغییر نام صفحه یا مقاله، تاریخچه هم منتقل می‌شود و مشارکت‌های دیگر کاربران محفوظ می‌ماند.

  • برای انتقال صفحات (به جز رده) مطالب روش انتقال را مطالعه کنید. (یا مطابق تصویر مقابل عمل کنید)
  • برای انتقال رده، چون با انتقال رده، صفحات از رده قدیم به جدید منتقل نمی‌شوند و فقط ویکی‌متن آن رده منتقل می‌شود برای آسانی کار می‌توانید از ابزار وپ:دار استفاده کنید و در آنجا درخواست انتقال رده دهید؛ تا یکی از کاربران باتجربه بعد از بررسی درخواست شما را اجرائی کند. ارادتمند.

Editor-1 (بحث) ‏۱۵ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۰۹ (UTC)[پاسخ]

معادل انگلیسی

سلام و خسته نباشید، امیر گرامی همانطور که پیشتر هم خدمتتان عرض کردم معادل انگلیسی را فقط در صورتی در مقابل واژه بنویسید که به درک بهتر موضوع یا بهتر خوانده شدن واژهٔ آوانگاری‌شده کمک کند. ضمن اینکه نوشتن معادل نیز شیوه‌اش این نیست و باید از الگوی‌های ساخته‌شده به این منظور استفاده کنید. برای مثال و جهت آشنایی با نمونه‌هایی از واژه‌هایی که نیازمند نوشتند معادل انگلیسی هستند، می‌توانید مقالهٔ هوندا اس۶۶۰ و بخش یادداشت‌های آن را ببینید. با احترام -- جیپیـــوتر ‏۳ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۴۵ (UTC)[پاسخ]

اگر این نخستین نوشتاری است که می‌سازید، ممکن است بخواهید راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان را بخوانید.

شما ممکن است بخواهید برنامهٔ جادویی نوشتار برای کمک به خودتان در ساخت نوشتارها استفاده کنید.

برچسب حذف سریع به اقتصاد واقعی به علت عدم سرشناسی افزوده‌شده‌است.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. تلگم (بحث) ‏۱ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۵۴ (UTC)[پاسخ]

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ نمای کلی رایانش که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۰۶ (UTC)[پاسخ]

نامزدی حذف سریع تاریخ انقضا

درود،

   ==نامزدی حذف سریع تاریخ انقضا==

برچسب حذف سریع به مقاله تاریخ انقضا افزوده شده‌است و ممکن است این مقاله به دلایل زیر حذف گردد:

نقض آشکار حق تکثیر

بر پایه معیارهای حذف سریع امکان حذف مقاله وجود دارد

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. Silverfox(بحث) ‏۱۷ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۱:۲۷ (UTC)[پاسخ]


ممنوعیت کپی‌کاری

کاربر گرامی!

از اینکه زمان خود را صرف گسترش مقالات می‌کنید متشکریم. لطفاً توجه کنید که در بیشتر موارد، کپی خط‌به‌خط از وبگاه‌ها، خبرگزاری‌ها یا کتاب‌ها خلاف سیاست حق تکثیر ویکی‌پدیاست. به جای کُپی–پیست کردن مطالب، می‌توانید آن را با انشای خودتان به‌طور کامل بازنویسی کنید بدون آنکه اصل موضوع تغییر کند، یا آن را خلاصه‌نویسی کنید و به منبع اصلی ارجاع دهید. آوردن مطلب با تغییر بسیار اندک، به طوری که نوشتهٔ جدید اثری منتج تلقی شود نیز هنوز در تضاد با قانون حق تکثیر است.

کپی از مطالب تحت مالکیت عمومی (همچون ۵ جلد نخست از فرهنگ فارسی معین) و استفاده از آنها به عنوان پایه در مقالات ویکی‌پدیا، کاملاً بی‌اشکال است.

مقاله‌ها و مطالب ناقض حق تکثیر به دست مدیران حذف خواهند شد. به نظر می‌آید که برخی از ویرایش‌های اخیرتان با این قانون ناسازگارند. لطفاً «ویکی‌پدیا:کپی‌کاری»، «ویکی‌پدیا:کپی مکنید» و «ویکی‌پدیا:راهنمای حق تکثیر» را مرور کنید. اگر پس از خواندن راهنمای حق تکثیر به نظرتان رسید که هیچ تعارضی با قوانین و سیاست‌ها بوجود نیامده‌است، لطفاً در صفحهٔ بحث من یک پیام بگذارید و دلایلتان را ذکر کنید. با سپاس. M.Mousavi «بحث» ‏۱۷ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۳۸ (UTC)[پاسخ]

تلفظ وام‌واژه‌های فرانسوی

سلام. لطفا از انگلیسی‌سازیِ تلفظِ وام‌واژه‌ها خودداری کنید. تلفظ رایج واژه‌هایی مثل «لاتکس» و «آپاستروف»،‌ اشتباه نیست و تغییر دادن این‌ها خلافِ قوانین ویکی‌پدیاست. این وام‌گیری‌ها از زبانِ فرانسه بوده، نه انگلیسی (مگر در فارسی دریِ افغانستان). ویرایش‌هایی که شما کردید برابره با تغییر دادنِ «تلویزیون» به «تلویژن».
Rye-96 (بحث) ‏۱۵ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۸:۲۶ (UTC)[پاسخ]

افزودن زبان دیگر

سلام. وپ:زبان دیگر را مطالعه کنید. با توجه به شیوه‌نامه، ویرایش‌های شما در افزودن زبان عربی مانند آنچه در مقالات حکومت، آبگیر، کاغذ، طبیعت، صندلی و ... انجام دادید، صحیح نیست. لطفا این ویرایش‌ها و مانند آنها را برگردانید و از ادامه چنین ویرایش‌هایی خودداری کنید. ممنون. آیدین (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۰۷:۵۱ (UTC)[پاسخ]

به شما در این باره تذکر داده بودم. اما بدون توجه به تذکر، همین کار را در مقاله ایزدبانو تکرار کردید. از این به بعد این ویرایش‌ها خرابکاری تلقی می‌شوند. ادامه ندهید که می‌تواند به قطع دسترسی شما منجر شود. آیدین (بحث) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۰۷:۱۶ (UTC)[پاسخ]

ترجمه, ترجمه

درود احتراما شما اقدام به ترجمه میفرمایید که به سهم خود بسیار سپاسگزارم اما تمنا دارم مقالات را در حد امکان کامل ترجمه بفرمایید با توجه به اینکه معمولا مقالات ترجمه شده بعدها کمتر مورد ویرایش قرار میگیرند لذا این امر مهم است. باز هم متشکرم. با مهر شهنام ک (گفتگو) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۴۲ (UTC)[پاسخ]

درود؛ برای مقالهٔ اهرم اشاره پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

تنها یک سطر از یک مقاله ارزشمند ترجمه شده

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۴ آوریل ۲۰۲۰ مصادف با ۱۶ فروردین ۱۳۹۹» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، روش‌های حذف دیگری نیز وجود دارند و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. شهنام ک (گفتگو) ‏۲۵ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۴۳ (UTC)[پاسخ]

؟

درود. می خاستم چرایه این ویرایشتون رو بپرسم. چون در دو دیکشنری که سرچ کردم اینچنین تلفظ نمیشه.

https://www.merriam-webster.com/dictionary/drug
https://www.dictionary.com/browse/drug

قلی زادگان (بحث) ‏۲۸ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۰۹:۵۸ (UTC)[پاسخ]

هشدار برای پاسخگویی

درود، در ویکی‌پدیا ویرایش‌ها بر پایهٔ بحث و گفتگو پیش می‌روند و عدم پاسخگویی یا عدم توجه به هشدارها می‌تواند نوعی رفتار اخلال‌گرانه تلقی شود. در صورتی که به هشدارهایی که پیش از این، توسط من یا سایر کاربران، به شما داده‌شده‌است توجه نفرمائید، امکان گرفته‌شدن دسترسی ویرایشی شما وجود دارد.

لطفاً به هشدارها و درخواست‌های مطرح شده پاسخ دهید یا به موارد درخواستی عمل نمائید. برای پاسخ‌دادن می‌توانید در همین صفحه یا صفحهٔ بحث من، نظرها و دلایلتان را بیان کنید. با تشکر جیپیـــوتر ‏۲۳ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۱۵ (UTC)[پاسخ]

بلد نبودن پاسخگویی

درود. ببخشید ولی من زیاد درست نمی دونم چطوری باید جواب بدم.

وپ:پینگ را مطالعه کنید. دست کم به تذکرهایی که در بحثتان می‌گذارند پاسخ دهید. در حال حاضر ویرایش‌های شما و عدم توجهتان به تذکرها در زمینهٔ حذف معادل‌های انگلیسی به‌حدی رسیده که یک کاربر قصد داشت موضوع را در تابلوی اعلانات مدیران مطرح کند. لطفاً از حذف الگوی {{به انگلیسی}} از مقاله‌ها خودداری کنید. این کار با شیوه‌نامهٔ ویکی‌پدیا مغایرت دارد. جیپیـــوتر ‏۲۳ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۴۴ (UTC)[پاسخ]

آگاه‌سازی گزارش در تابلوی اعلانات مدیران

درود. این پیام برای آگاه‌سازی شما نسبت به گفتگویی که هم‌اکنون در ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران دربارهٔ مشکلی که شما در آن درگیر بوده‌اید در جریان است فرستاده می‌شود. با سپاس. --جیپیـــوتر ‏۲۷ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۱:۵۴ (UTC)[پاسخ]

ویرایش اخلالگرانه

با درود؛ ویرایش‌های اخیر شما مصداق ویرایش اخلالگرانه است. لطفاً از ادامهٔ این روند خودداری کنید و با مشارکت‌هایتان به گسترش دانشنامه کمک کنید. چنانچه هشدارها را جدی نگیرید ممکن است دسترسی حساب کاربری شما مسدود شود.

پیشنهاد من این است که با ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و ویکی‌پدیا چه چیزی است آشنا شوید.

Gharouni Talk ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۱:۵۷ (UTC)[پاسخ]

بخش کامپیوتر یا کمپیوتر

در مقاله رایانه بخشی رو نوشتم که تلفظ صحیح کامپیوتری شماها میگید، کمپیوتر است. ویکی پدیا تبدیل به فضای قلدرهایی شده که خودشان قانون را حتی رعایت نمی کنند. من نوشتم در فرهنگ عامه ایران به رایانه کامپیوتر گفته میشود، بعد یک پرفسوری نوشته کی گفته؟ وبگاه کمبریج نمی تونه نظر بده؟ چی میگی؟ مگه من گفتم کمبریج میگه؟ من فقط نوشتم کامپیوتر در وبگاه کمبریج کمپیوتر تلفظ میشه. حالا شما استادان زبان باز هم پاک کنید.

دوست عزیز از شما توقع نداشتم بنده و سایر همکاران را به قلدری و عدم رعایت قانون متهم کنید و با استفاده از الفاظی چون «استادان زبان» متلک‌پرانی کنید! همانطور که بالاتر در هشدار پاسخگویی آمده، در ویکی‌پدیا ویرایش‌ها بر پایه بحث و گفتگو پیش می‌روند. اگر با ویرایش شما مخالفت می‌شود، لازم است که با کاربر مخالف گفتگو کنید و بگویید که چرا فکر می‌کنید ویرایشتان صحیح است. کمبریج در خصوص زبان انگلیسی شاید بتواند نظر دهد، حتی دربارهٔ زبان فارسی هم شاید، اما در خصوص واژهٔ «رایج» در میان فارسی‌زبانان احتمالاً خیر. ضمن اینکه تلفظ صحیح یک واژه در یک زبان خاص را باید در ویکی‌واژه بنویسید. چون ویکی‌پدیا فرهنگ لغت نیست. «کمپیوتر» احتمالاً حتی یک بار هم به گوش ۹۹٫۹۹٪ از فارسی‌زبانان نخورده. جیپیـــوتر ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۳:۵۸ (UTC)[پاسخ]
سلام. کاربر گرامی من با توجه به حمله شخصی فوق تصمیم داشتم حسابتان را ببندم ولی متاسفانه نبستم. دیدم همچنان به ویرایشهای نادرستتان ادامه میدهید. این ویکیپدیای فارسی است و کلمات خارجی وارد شده هم به نحو رایج شده در زبان فارسی درج میشوند. لذا بیشتر کلمات با توجه به اینکه زمانی فرانسه زبان دوم و زبان آکادمیک ایران بوده آنگونه تلفظ میشود. مثلا بودجه- تلویزیون. کامپیوتر و غیره. الان دیدم اکتیو را کردید اکتو؟! چون در انگلیسی آنچنان تلفظ میشود. در خلاصه یرایش هم مغلطه و توهین کردید. من همیشه به کاربران خوشبینم و اینگونه اشتباهات را بدلیل آشنا نبودن کاربر با سیاستها و رهنمودهای ویکیپدیا میدانم. لذا خواهش میکنم به تذکرات توجه کنید و راهنماییها را از ابتدای این صفحه از جایی که عنوان خوش آمدید هست دوباره بخوانید بخصوص یکی هست شیوه نامه و ساخته مقاله آن خیلی به درد شما میخورد. لطفا از حمله شخصی و توهین به کاربران سخت بپرهیزید. ما با ویرایشها کار داریم نه اشخاص و دیدگاههایشان یا سطح دانششان و غیره. این آخرین تذکر من به شماست و بدقت ویرایشهای شما را بررسی خواهم کرد. Gharouni Talk ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۱۵ (UTC)[پاسخ]

هشدار خرابکاری

با درود! تغییراتی که در صفحه‌ها می‌دهید خرابکاری محسوب می‌شود. خواهشمندیم دست نگه دارید. برای تمرین به صفحهٔ تمرین بروید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر به صفحهٔ راهنما رجوع کنید.

Gharouni Talk ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۰۲ (UTC)[پاسخ]

واپسین هشدار

کاربر گرامی، به شما هشدار می‌دهم که از به‌کار بردن خلاصه‌ویرایش‌هایی نظیر ویژه:تفاوت/29137409 پرهیز کنید. در صورت تکرار به دلیل نقض نزاکت مطمئناً توسط مدیران قطع دسترسی خواهد شد. تغییر واژه‌هایی مانند فوکوس به فوکِس را هم در ویکی زبان انگلیسی اعمال کنید که ظاهراً به آن تسلط بیشتری دارید. جیپیـــوتر ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۱۱ (UTC)[پاسخ]

آخرین هشدار خرابکاری

شما براساس سیاست‌های ویکی‌پدیا، کاربر خرابکار تشخیص داده شده‌اید. منش خود را نسبت به ویکی‌پدیا تغییر دهید. در غیر این صورت، دسترسی شما برای مدت محدود یا نامحدود قطع خواهد شد. این آخرین هشدار است.

Gharouni Talk ‏۲۸ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۲۰ (UTC)[پاسخ]

هدف خیر

هدفم خیر بود همین. اگر باعث خربکاری های بزرگی که شده فقط بخاطر این بوده که سعی کردم تلفظات صحیح رو جایگزین کنم. چشم دیگر بی احترامی هم نخواهم کرد. من اونقدر ویکی پدیا رو دوست دارم که حاضرم هرجور شده در این دانشنامه مشارکت داشته باشم.

سلام. از هدف خیرتان ممنونم و امیدوارم از مشارکت در ویکیپدیا لذت ببرید. اما خوهشمندم با رعایت سیاستها و رهنمودهای ویکیپدیا همکاری کنید. بسیاری از کاربران بر مقالات نظارت دارند و تلفظ درست کلمات را هم میدانند ولی این چیزی نیست که ما در ویکیپدیای فارسی بدنبالش هستیم چون تلفظ درست کلمات مطرح نیست و هدف ما آموزش زبان انگلیسی نیست. ما از نامها و تلفظ های رایج (هرچند ناصحیح ولی تا حدودی نزدیک) استفاده میکنیم. اگر هم بر چیزی اسرار دارید قبل از هرچیز در صفحه بحث مقاله مطرح کنید تا سایر کاربران راهنمایی و نظر دهند. در ضمن امضا را فراموش کردید. Gharouni Talk ‏۲۹ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۲۳ (UTC)[پاسخ]

سخن بی‌ربط

شما در مقاله اعتراضات به مرگ جورج فلوید چیز بی‌ربط نوشته‌اید. و بنده خنثی کرده‌ام، شما باز گردانید! اینترنت و اعتراضات ۹۸ ربطی به اعتراضات مرگ جورج فلوید ندارد. -- نیکوفرد؛بحث ۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ساعت ۱۶:۴۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ساعت ۱۶:۴۱ (ایران) ‏۳ ژوئن ۲۰۲۰، ساعت ۱۲:۱۱ (UTC)[پاسخ]

درود؛ برای مقالهٔ تاریخ ونزوئلا پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

حق نشر

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۳۰ ژوئیه ۲۰۲۰ مصادف با ۹ مرداد ۱۳۹۹» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، روش‌های حذف دیگری نیز وجود دارند و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. ahuR ☘ ‏۲۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۰۵ (UTC)[پاسخ]

توجه در ویرایش

درود. در این ویرایش به‌نظر می‌رسد همراه با جایگزین کردن جعبه اطلاعات جدید به اشتباه متن مقاله حذف شده‌است. من به نسخه سالم برگرداندم. با احترام. Poya-P (بحث) ‏۱۳ اوت ۲۰۲۰، ساعت ۰۱:۴۱ (UTC)[پاسخ]

اهمیت منبع

درود. لطفاً مطالب بدون منبع به مقاله‌ها اضافه نکنید. با احترام. Poya-P (بحث) ‏۱۳ اوت ۲۰۲۰، ساعت ۰۱:۵۰ (UTC)[پاسخ]

نام‌های محلی

سلام. لطفا نام‌های محلی (مانند نام هند) که در فارسی رایج نیستند را به مقدمه مقالات اضافه نکنید. می‌توانید یک قسمت در باب نام کشور یا موضوع مورد نظر ایجاد کنید و در آن قسمت توضیح دهید. با تشکر — Shawarsh (بحث) ‏۲۶ اوت ۲۰۲۰، ساعت ۰۹:۴۸ (UTC)[پاسخ]

September 2020

Information icon سلام، من Freshman404 هستم. خواستم اطلاع دهم که تعدادی از مشارکت‌های اخیر شما را خنثی کردم، چرا که فکر می‌کردم مفید و سازنده نبود. اگر می‌خواهید تجربه کسب کنید و ویرایش کردن را یاد بگیرید، می‌توانید از صفحه تمرین استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید که من اشتباه کردم، یا اگر سؤالی دارید، می‌توانید در صفحه بحثم برای من پیغامی بگذارید. تشکر! Freshman404Talk ‏۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۰:۰۶ (UTC)[پاسخ]

تغییر «لندن» به «لاندن»؟!

با سلام. برای آخرین بار از شما می‌خواهم که از تغییر کلماتی مانند «لندن» به «لاندن» یا «شورلت» به «شورلی» خودداری کنید. تلفظ کلمات در زبان مبدأ در ویکی‌پدیای فارسی از اهمیت کمی برخوردار هستند و اولویت با رواج نام است. توصیه می‌کنم پیش از این که به ویرایش ادامه دهید ویکی‌پدیا:قواعد نام‌گذاری (فارسی‌سازی نام‌های خارجی) را مطالعه کنید. یادآوری می‌کنم که ادامهٔ این روند بدون توجه به تذکرهای زیادی که در این صفحهٔ بحث برای شما درج شده، می‌تواند اخلالگری تلقی شود و قطعاً به قطع دسترسی حساب کاربری شما منجر خواهد شد. با احترام. --{{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۴۲ (UTC)[پاسخ]

با سلام. شورلت به شورلی را در چندین منبع ذکر کرده ام. لطفا یکجانبه‌گر نباشید! Amir.Vector (بحث) ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۴۴ (UTC)[پاسخ]

توصیه می‌کنم این بحث را ببینید و به اجماع کاربران احترام بگذارید. اشاره‌ام به کلیت روند ویرایشی شما بود و این دو مورد را صرفاً به‌عنوان مثال ذکر کردم. اگر وپ:رواج را مطالعه کرده باشید، بعید می‌دانم توضیح قانع‌کننده‌ای برای تغییر لندن به لاندن و موارد مشابه این داشته باشید. در هر صورت از شما درخواست کردم که این روند را متوقف کنید و عواقب عدم پایبندی به سیاست‌ها، شیوه‌نامه‌ها و اجماع کاربران را هم خدمتتان یادآوری کردم. موفق باشید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۰۵ (UTC)[پاسخ]

بله دیگه تکرار نمیشه. من عاشق ویکی‌پدیا هستم به همین دلیل تمام قوانین اون رو هم رعایت میکنم. Amir.Vector (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته) Amir.Vector (بحث) ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۰۸ (UTC)[پاسخ]

ممنون از شما. تعدادی از ویرایش‌های شما که با شیوه‌ها و استانداردهای مقاله‌نویسی در ویکی‌پدیا مغایرت داشتند را خنثی کردم. لطفاً مواردی که خنثی شده‌اند را ببینید و در رعایت آن‌ها بیشتر دقت کنید. با احترام. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۱۶ (UTC)[پاسخ]

چشم Amir.Vector (بحث) ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۲۰ (UTC)[پاسخ]

منابع معتبر

درود. لطفاً به این چند نکته توجه کنید:

  1. ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را انتشار نمی‌دهد (ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع). هرآنچه در ویکی‌پدیا می‌آید، باید توسط منابع معتبر قابل تأیید باشد. برای تمام نقلِ‌قول‌ها و هر محتوای به‌چالش‌کشیده‌شده یا مستعد به چالش کشیده‌شدن، لازم است که منبع در خود مقاله ذکر شود (ویکی‌پدیا:تأییدپذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر).
  2. مقالات نباید شامل هر گونه تحلیل جدید یا کنار هم گذاشتن مطالب چاپ‌شده به گونه‌ای باشند که در کنار هم، دیدگاه خاصی را پیش ببرند که هیچ‌کدام از آن منابع به‌تنهایی و به‌وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند (ویکی‌پدیا:ترکیب).
  3. هر وبگاهی به‌عنوان منبع معتبر قابل استناد نیست. لطفاً برای اطلاعات بیشتر وپ:پیوند نه را مطالعه کنید.
اگر سؤال یا ابهامی داشتید، می‌توانید در وپ:درخواست راهنمایی بپرسید.

SalmanZ (بحث) ‏۲ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۱:۲۵ (UTC)[پاسخ]

درود؛ از ۲۳ اکتبر برابر با ۲ آبان فرایند رأی‌گیری برای انتخابات یازدهمین دورهٔ هیئت نظارت شروع شده‌است؛ این انتخابات به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند. حساب شما واجد شرایط رأی‌دهی در این انتخابات است.

هیئت نظارت گروهی متشکل از کاربران مجرب ویکی‌پدیای فارسی است که وظیفهٔ حل اختلاف در بالاترین سطح جامعه را بر عهده دارد. رأی دادن در انتخابات الزامی نیست، اما از شرکتتان استقبال می‌شود.

برای آشنایی با نامزدان به ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور یازدهم/نامزدها مراجعه کنید. هر نامزد صفحهٔ جداگانه‌ای دارد که در آن به معرفی خود پرداخته و به سؤالات عمومی و سؤالات کاربران پاسخ داده است.

انتخابات با برگه‌های رأی مخفی با استفاده از افزونهٔ رأی‌گیری امن برگزار می‌شود و آرا به روش شولتسه تجمیع می‌شوند. برای آشنایی با این روش راهنما:رأی‌دهی به روش شولتسه را مطالعه کنید.

لطفاً پیش از رأی دادن ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت#رأی‌گیری را بخوانید. اگر حساب‌تان در ویکی‌پدیای فارسی قطع دسترسی شده باشد، در مدت قطع دسترسی مجاز به رأی دادن نیستید. اگر چند حساب کاربری دارید، توجه کنید که رأی‌دادن در انتخابات برای هر فرد تنها با یک حساب کاربری مجاز است و شرکت در رأی‌گیری با بیش از یک حساب کاربری، تخلف است؛ حساب تمامی رأی‌دهندگان از این نظر بررسی می‌شود. همچنین استفاده از پروکسی باز (مثل فیلتر شکن، وی‌پی‌ان و نظایر آن) در زمان رأی‌دهی ممنوع است و آرایی که با پروکسی باز ثبت شده باشند خط خواهند خورد.

برای رأی دادن به ویژه:نظرسنجی_امن/vote/340 مراجعه کنید.

با احترام -- MediaWiki message delivery (بحث) ‏۲۳ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۰:۴۰ (UTC)[پاسخ]

ویرایش جزئی!!

درود. شما این ویرایش در مقاله چین و همچنین ویرایشتان در مقاله ترور و چندین جای دیگر را در خلاصه ویرایش چگونه ویرایش جزئی معرفی کرده‌اید؟. با احترام -- Mpj7 (بحث) ‏۱۷ نوامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۴:۵۹ (UTC)[پاسخ]


ممنوعیت کپی‌کاری

کاربر گرامی!

از اینکه زمان خود را صرف گسترش مقالات می‌کنید متشکریم. لطفاً توجه کنید که در بیشتر موارد، کپی خط‌به‌خط از وبگاه‌ها، خبرگزاری‌ها یا کتاب‌ها خلاف سیاست حق تکثیر ویکی‌پدیاست. به جای کُپی–پیست کردن مطالب، می‌توانید آن را با انشای خودتان به‌طور کامل بازنویسی کنید بدون آنکه اصل موضوع تغییر کند، یا آن را خلاصه‌نویسی کنید و به منبع اصلی ارجاع دهید. آوردن مطلب با تغییر بسیار اندک، به طوری که نوشتهٔ جدید اثری منتج تلقی شود نیز هنوز در تضاد با قانون حق تکثیر است.

کپی از مطالب تحت مالکیت عمومی (همچون ۵ جلد نخست از فرهنگ فارسی معین) و استفاده از آنها به عنوان پایه در مقالات ویکی‌پدیا، کاملاً بی‌اشکال است.

مقاله‌ها و مطالب ناقض حق تکثیر به دست مدیران حذف خواهند شد. به نظر می‌آید که برخی از ویرایش‌های شما در «رایانه» با این قانون ناسازگارند. لطفاً «ویکی‌پدیا:کپی‌کاری»، «ویکی‌پدیا:کپی مکنید» و «ویکی‌پدیا:راهنمای حق تکثیر» را مرور کنید. اگر پس از خواندن راهنمای حق تکثیر به نظرتان رسید که هیچ تعارضی با قوانین و سیاست‌ها بوجود نیامده‌است، لطفاً در صفحهٔ بحث من یک پیام بگذارید و دلایلتان را ذکر کنید. با سپاس. — Shawarsh (بحث) ‏۳ دسامبر ۲۰۲۰، ساعت ۱۶:۱۷ (UTC)[پاسخ]

هشدار رعایت شیوه‌نامه‌ها

سلام. شما همیشه از درک الزام رعایت شیوه‌نامه‌های ویکی‌پدیا سربازمی‌زنید و به تذکرهای صحه بحثتان پاسخگو نیستید. این روند اگر ادامه‌دار باشد، اخلالگری محسوب می‌شود. من ویرایش‌های اخیر شما در رایانه را خنثی کردم. چون هیچ‌کدام مطابق با شیوه‌نامه‌های ویکی‌پدیا (درج‌شده در خلاصه ویرایش) نبودند. لطفاً این روند اصرار بر ویرایش مقاله‌ها بدون توجه به شیوه‌نامه‌ها را متوقف کنید. حساب‌های کاربرانی که در طولانی مدت رفتاری اخلالگرانه از خود نشان می‌دهند ممکن است با محدودیت روبرو شود. با تشکر و احترام. --{{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۱۶ دسامبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۹:۲۰ (UTC)[پاسخ]

این آخرین بار است که در خصوص رعایت شیوه‌نامه به شما تذکر می‌دهم. بار دیگر از مدیران درخواست می‌کنم تا جلوی ویرایش شما را بگیرند تا زمانی که پاسخگو شوید. در ویکی‌پدیا «باید» شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنید و «باید» به پیام‌های دیگران یا پاسخ دهید، یا اگر نمی‌دهید، تذکرها را جدی بگیرید و رعایت کنید.
لطفاً از افزودن این تعداد از مقالات به بخش جستارهای وابستهٔ مقالات خودداری کنید. جستارهای وابسته فقط باید شامل مقاله‌هایی باشد که به وضوح با موضوع مقاله مرتبط هستند، اما به هر دلیلی در متن مقاله به آن‌ها پیوند داده نشده. وپ:جستارهای وابسته را ببینید. انتظار می‌رود که پس از این پیام بنده روندتان تغییر کند. در غیر این صورت، رقتار شما مصداق اخلالگری و عدم توجه به قوانین ویکی‌پدیا و تذکرهای کاربران خواهد بود. با احترام. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۳۱ ژانویهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۲:۵۴ (UTC)[پاسخ]

منابع معتبر

درود. لطفاً به این چند نکته توجه کنید:

  1. ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را انتشار نمی‌دهد (ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع). هرآنچه در ویکی‌پدیا می‌آید، باید توسط منابع معتبر قابل تأیید باشد. برای تمام نقلِ‌قول‌ها و هر محتوای به‌چالش‌کشیده‌شده یا مستعد به چالش کشیده‌شدن، لازم است که منبع در خود مقاله ذکر شود (ویکی‌پدیا:تأییدپذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر).
  2. مقالات نباید شامل هر گونه تحلیل جدید یا کنار هم گذاشتن مطالب چاپ‌شده به گونه‌ای باشند که در کنار هم، دیدگاه خاصی را پیش ببرند که هیچ‌کدام از آن منابع به‌تنهایی و به‌وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند (ویکی‌پدیا:ترکیب).
  3. هر وبگاهی به‌عنوان منبع معتبر قابل استناد نیست. لطفاً برای اطلاعات بیشتر وپ:پیوند نه را مطالعه کنید.
اگر سؤال یا ابهامی داشتید، می‌توانید در وپ:درخواست راهنمایی بپرسید.
شهنام ک (گفتگو) ‏۵ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۲۵ (UTC)[پاسخ]

قابل تفکر

موضوعات ویکی پدیا و قوانین آن قابل تجزیه و تحلیل است. بنظرم من مدتی باید قوانین را به خوبی مطالعه کنم و بعد شروع به ویرایش یا ایجاد مقالات کنم. از شما دوست عزیز بابت یادآوری به من، یه دنیا ممنونم.

سلام و وقت به‌خیر. قبلاً در مورد استفاده از منابع معتبر در صفحه بحث شما رهنمود گذاشتم. لطفاً توجه نمایید و پیوند منابعی که غیر معتبرند به مقاله اضافه نکنید. پیروز باشید. --SalmanZ (بحث) ‏۵ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۵۴ (UTC)[پاسخ]

محافظت

سلام. مقاله * روز ولنتاین * نیاز به محافظت دارد. یک کاربر جدید مقاله را به هم ریخته

   ==نامزدی حذف سریع درگاه:شعر==

برچسب حذف سریع به مقاله درگاه:شعر افزوده شده‌است و ممکن است این مقاله به دلیل‌های زیر حذف گردد:

درگاهی که مقاله کافی برای ارائه ندارد

بر پایهٔ معیارهای حذف سریع امکان حذف مقاله وجود دارد.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۵ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۰۳:۱۲ (UTC)[پاسخ]

خیلی ممنون

که حذف کردی.

درود؛ برای مقالهٔ قندیل (یخ) پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

فاقد مطلب معنی دار

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۲۵ آوریل ۲۰۲۱ مصادف با ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، روش‌های حذف دیگری نیز وجود دارند و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. Persia ☘ ‏۱۵ آوریل ۲۰۲۱، ساعت ۰۹:۵۹ (UTC)[پاسخ]

تاریخ زنان

درود بر شما با سپاس از ویرایشهایتان در مقاله تاریخ زنان. مطالب در این مقاله باید در مورد مطالعات تاریخی صورت گرفته در مورد زنان در هر کشور باشد نه در مورد مطالب و حوادث تاریخی زنان در هر کشور و یا ادبیات و ادیان آن کشورها. Simsala111 (بحث) ‏۱۸ آوریل ۲۰۲۱، ساعت ۰۰:۳۶ (UTC)[پاسخ]

استفاده از لغات غیر رایج

تا به حال چند مورد لغات غیر رایج و اشتباه را در صفحات مختلف چون ریاضی و ... استفاده کرده اید. اما این ویرایش موجب شد که به شما در مورد نحوه استفاده از لغات تذکر بدهم. لطفاً لغات رایج و صحیح را استفاده کنید. همچنین دیدم که در صفحه بحثتان برخورد های متعدد با شما شده و به همکاران پاسخگو نیستید. در صورت مشاهده مورد مشابه در وپ:تام درخواست برخورد با شما را خواهم داد. سپاس مجتبی ک.د. «بحث» ‏۱۹ آوریل ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۵۰ (UTC)[پاسخ]

سره‌سازی نکنید

سلام، خوشحالم که در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید.

لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که دانشنامه ویکی‌پدیا برای همگان نوشته می‌شود و فارسی‌سازی‌های بیش از اندازه و جایگزینی کلمات رایج با کلمات کم‌استفاده در یک دانشنامه عمومی و همگانی نهی شده است. دراین رابطه مطالعهٔ وپ:رایج و ویکی‌پدیا:سره‌نویسی می‌تواند مفید باشد. به این نکته باید توجه کرد که در ویکی‌پدیا ابداع واژه یا پیشنهاد واژه در صورتی که در منابع متعدد و معتبر رواج نداشته باشد کاری نادرست است و باید از آن اجتناب کرد.

برای آگاهی از شیوه صحیح نگارش در ویکی‌پدیا شیوه‌نامه را مطالعه نموده و اگر هرگونه سوالی داشتید از من در صفحه بحثم بپرسید. با احترام

شهنام ک (گفتگو) ‏۱۹ آوریل ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۲۲ (UTC)[پاسخ]

سره سازی

خیلی وقت است که چنین عملی را انجام نمی دهم.Amir.Vector (بحث) ‏۱۹ آوریل ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۵۵ (UTC)[پاسخ]

منابع معتبر

درود. لطفاً به این چند نکته توجه کنید:

  1. ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را انتشار نمی‌دهد (ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع). هرآنچه در ویکی‌پدیا می‌آید، باید توسط منابع معتبر قابل تأیید باشد. برای تمام نقلِ‌قول‌ها و هر محتوای به‌چالش‌کشیده‌شده یا مستعد به چالش کشیده‌شدن، لازم است که منبع در خود مقاله ذکر شود (ویکی‌پدیا:تأییدپذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر).
  2. مقالات نباید شامل هر گونه تحلیل جدید یا کنار هم گذاشتن مطالب چاپ‌شده به گونه‌ای باشند که در کنار هم، دیدگاه خاصی را پیش ببرند که هیچ‌کدام از آن منابع به‌تنهایی و به‌وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند (ویکی‌پدیا:ترکیب).
  3. هر وبگاهی به‌عنوان منبع معتبر قابل استناد نیست. لطفاً برای اطلاعات بیشتر وپ:پیوند نه را مطالعه کنید.
اگر سؤال یا ابهامی داشتید، می‌توانید در وپ:درخواست راهنمایی بپرسید.

SalmanZ (بحث) ‏۱۶ مهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۴:۲۰ (UTC)[پاسخ]

میان‌ویکی

ویدیو آموزشی: میان ویکی

درود، خوشحالیم که در ویکی‌پدیای فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به مقاله‌ها و رده‌ها میان‌ویکی مناسب [پیوند به مقالهٔ معادل در زبان‌های دیگر] بیفزایید.

افزودن میان‌ویکی
  1. روش اول: با کلیک‌کردن بر روی دکمهٔ افزودن میان‌ویکی در نوار سمت راست (در شکل ۱) پنجره‌ای باز می‌شود (در شکل ۲) که می‌توانید نام زبان موردنظر و عنوان صفحه در آن زبان را وارد کنید تا بعد از زدنِ دکمهٔ تأیید، میان‌ویکی به ویکی‌داده افزوده شود. مثلاً در قسمت زبان en برای ویکی‌پدیای انگلیسی و در بخش عنوان test برای عنوان مقاله را وارد می‌کنیم.
  2. روش دوم: به روشی سنتی به صفحهٔ ویکی‌فارسی میان‌ویکی بیفزایید؛ مثلاً [[en:test]] را در پایین مقاله قرار دهید. ربات‌ها آن را به ویکی‌داده می‌افزایند.

افزودن میان‌ویکی کمک می‌کند تا مقاله‌ها و رده‌ها در ویکی‌پدیا با زبان‌های دیگر در ارتباط باشد. برای به‌روزرسانی مقاله‌ها از زبان‌های دیگر استفاده کنیم و ربات‌های ردهٔ همسنگ بتوانند به مقالات رده‌های مناسب بیفزایند. برای اطلاعات بیشتر، راهنما:پیوند میان‌ویکی را مطالعه کنید. اگر مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید.

دیهیم ‏۱۶ مهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۲۰ (UTC)[پاسخ]

دوست گرامی از مشارکت شما صمیمانه سپاسگزارم. لطفا در مقاله‌های مربوط به صفحه کلید جای ارجاع به منبع غیر معتیر از یاد کرد ویکی استفاده بفرمایید مانند این پیوند تفاوت نگاه بفرمایید ویژه:تفاوت/32032971/32111188 دیهیم ‏۱۶ مهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۲۱ (UTC)[پاسخ]

May 2021

Information iconسلام و تشکر بابت مشارکت‌های شما در ویکی‌پدیا. لطفا به یاد داشته باشید که ویرایش‌های خود را، همانند نر (جنس) را فقط و فقط در صورتی به صورت «جزئی» علامت بزنید که آنها واقعا شرایط یک ویرایش جزئی را داشته باشند. بر طبق راهنما:ویرایش جزئی، ویرایش جزئی تنها به ویرایش‌هایی اطلاق می‌شود که ویرایشگر آن معتقد است به هیچ عنوان به بررسی توسط دیگران نیاز ندارند و هرگز نمی‌توانند باعث درگیری و نزاع شوند. تصحیح کردن اشتباهات املائی و نگارشی، قالب‌بندی یا بازآرایی متون آن هم بدون دستکاری کردن و تغییر دادن محتوا، ویرایش جزئی به حساب می‌آیند. به علاوه، واگردانی کردن خرابکاری‌های محرض و همینطور ویرایش‌های آزمایشی در صفحه تمرین هم می‌توانند به صورت جزئی علامت بخورند. سپاس از شما. v i x i v (بحث) ‏۱۸ مهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۲۹ (UTC)[پاسخ]

ژوئن ۲۰۲۱

Information icon سلام، من SalmanZ هستم. خواستم اطلاع دهم که تعدادی از مشارکت‌های اخیر شما در زبان انگلیسی را خنثی کردم، چرا که فکر می‌کردم مفید و سازنده نبود. اگر می‌خواهید تجربه کسب کنید و ویرایش کردن را یاد بگیرید، می‌توانید از صفحه تمرین استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید که من اشتباه کردم، یا اگر سؤالی دارید، می‌توانید در صفحه بحثم برای من پیغامی بگذارید. تشکر! SalmanZ (بحث) ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۳۶ (UTC)[پاسخ]

در ویژه:تفاوت/32387961 در متن ثبت شده با منبع دست بردید و مطالبی را بصورت کپی با ارجاع به تسنیم افزودید. عین همین جملات در منبع نامعتبری به نام porseman.com به صورت زیر آمده‌است. «۳. اگر زبان فارسی امروز نتواند موجودیّت خود را به‌عنوان «زبان علم و فنّاوری» ثابت کند، چاره‌ای نخواهد داشت که، دیر یا زود، عرصه را به زبان انگلیسی واگذار کند. ورود بی‌رویّه اصطلاحات انگلیسی بی‌شک بر سرعت این عقب‌نشینی و اضمحلال در برابر این حریف قدَر خواهد افزود.» در ویژه:تفاوت/32392713 همراه با افزودن متن در یک بخش متونی را با ارجاع به منبع نامعتبر «ostadbank» ثبت نمودید. لطفاً به تذکرات صفحه بحث توجه نمایید. پیروز باشید. --SalmanZ (بحث) ‏۱۸ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۴۱ (UTC)[پاسخ]