وو-تنگ کلن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از وو تانگ کلن)
وو-تنگ کلن
اعضای وو-تنگ کلن و هم پیمانانشان در حال اجرا در جشنواره ویرجین در بالتیمور
اعضای وو-تنگ کلن و هم پیمانانشان در حال اجرا در جشنواره ویرجین در بالتیمور
اطلاعات پس‌زمینه
ژانرهیپ هاپ
سال‌های فعالیت۱۹۹۱-تاکنون
ناشر(ان)لاود ریکوردز(۲۰۰۱-۱۹۹۳)
اس آر سی ریکوردز
یونیورسال ریپابلیک ریکوردز(۲۰۰۷ تا کنون)
همکاری‌های مرتبطهم پیمانان وو-تنگ کلن
اعضاریزا
جیزا
متود من
رکوان
گوست فیس کیلا
اینسپکتا دک
یو-گاد
مستا کیلا
اعضای پیشیناُلد دردی بسترد (متوفی)
وبگاه

وو-تِنگ کلن (به انگلیسی: Wu-Tang Clan) یا قبیله وو-تِنگ، یک گروه موسیقی سبک هیپ هاپ است. اعضای گروه به تدریج و توسط هم محلی قدیمیشان «کاپودونا[۱]» به هم پیوستند. آن‌ها در محله استیتن آیلند شهر نیویورک (که توسط اعضای گروه از آن به عنوان "شائولین[۲] " یاد می‌شود) گروه را شکل دادند و در حال حاضر در آنجا مستقر هستند. با این وجود چند تن از اعضا اهل بروکلین و یکی از آن‌ها اهل برانکس است.

خیلی زود آن‌ها هم پیمانان خود را(که به آن‌ها «زنبور های قاتل وو-تِنگ[۳]» می‌گویند[۴]) پیدا و همکاری با آنان را شروع کردند تا جایی که در سال ۲۰۰۸ سایت «About .com» آن‌ها را بهترین گروه رپ تاریخ نامید و نوشت: «هیچ اسلحه ای در تاریخ هیپ هاپ نمی‌تواند با بی نظمی محضی که وو-تِنگ ایجاد کرد رقابت کند.قبیله همچنین شخصیت های بسیار زیادی داشت و هر کدام ویژگی های غیر معول خودشان را داشتند. دلیل خوبی وجود دارد که هیچ گروه دیگری نتوانست مثل وو-تِنگ صدا کند. گروه تعداد بیشماری کار مشترک ارائه داد و در نتیجه آلبوم اصلی آنها با استقبال روبرو شد.[۵]»
درحال حاضر گروه 8 عضو رسمی دارد که در ابتدا با حضور اُل دُری بسترد که در سال 2004 بعلت اوردُز مواد (کوکائین و ترامادول) درگذشت 9 نفر بودند.

منابع و پانویس[ویرایش]

  1. Cappadonna
  2. Shaolin
  3. Wu-Tang Killa Bees
  4. Erlewine, Stephen Thomas (2006-03-09). "MTV News: The Greatest Hip-Hop Groups Of All Time". Mtv.com. {{cite web}}: |access-date= requires |url= (help); Missing or empty |url= (help); Text "/2007/groups/index7.jhtml" ignored (help)
  5. «WebCite query result». بایگانی‌شده از اصلی در ۳ اوت ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۳ اوت ۲۰۱۰.