ولادیمیر زاخاروف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ولادیمیر نیکلایویچ زاخاروف
زادهٔ۲۰٫۱۰٫۱۹۴۹
مورمانسک, روسیه
ملیتشوروی، روسیه
تحصیلاتعلم زبان، دانشگاه پتروزاودسک

زاخاروف، ولادیمیر نیکلایویچ متخصص در تاریخ ادبیات کلاسیک روسی، شعر تاریخی، خلاقیت ف. داستایوسکی. دکتر علم زبان و استاد است.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه پتروزاودسک روسیه. معاون بنیاد بشردوستانه روسیه. معاون رئیس انجمن بین‌المللی فئودور داستایوفسکی.[۱] نگارش ۱۵ کتاب و بیش از ۹۰۰ مقاله سیاسی و ادبی را در کارنامه خود دارد، سردبیر بیش از ۴۰ نشریه اختصاص داده شده به مطالعه ادبیات روسیه است. همچنین ریاست انستیتو پژوهش‌های سیاسی و اجتماعی روسیه و ریاست پژوهشگاه مناطق دریای سیاه و خزر را بر عهده دارد. نایب دبیرکل سازمان همکاری شانگهای است.

زندگی[ویرایش]

در سال ۱۹۷۲ از دانشکده تاریخ و ادبیات از دانشگاه ایالتی پتروزاودسک فارغ‌التحصیل شد. بعد از فارغ‌التحصیلی، به عنوان یک معلم در همان دانشگاه شروع به کار کرد. در ۱۹۷۵ از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود در موضوع " زیبایی‌شناسی عکس و خلاقیت داستایوفسکی" دفاع کرد و در ۱۹۸۸ از پایان‌نامه دکترایش در "سیستم ژانرهای داستایوسکی: نوع‌شناسی و شعر. در ۱۹۹۵ رئیس یکی از موسسات ادبیات روسیه. قبل از سال ۲۰۰۱، ریاست دانشکده علم زبان دانشگاهش بود. در سال ۲۰۰۱ معاون بنیاد بشردوستانه روسیه شد.

منابع[ویرایش]

  1. «انجمن بین‌المللی داستایوفسکی». بایگانی‌شده از اصلی در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۷ فوریه ۲۰۱۴.

مطالعه بیشتر[ویرایش]