وبگاه ای‌تویز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
وبگاه ای‌تویز
صنعتاسباب‌بازی
سرنوشتAcquired by Toys R Us
بنا نهاده۳ نوامبر ۱۹۹۷؛ ۲۶ سال پیش (۱۹۹۷-03}})
از بین رفته2009
محصولاتToys
مادرتویز آر آس
وبگاه

ای‌تویز.کام (به انگلیسی : eToys.com) یک بنگاه کسب و کار آنلاین بود که به‌صورت خرده‌فروشی اسباب‌بازی از طریق اینترنت می‌فروخت. این سایت توسط شرکتی با همین نام در زمان حباب دات-کام تأسیس شد و از نمادهای بارز حباب دات کام بود. پس از ورشکستگی در ۲۰۰۱ صاحبان سایت تغییر کرد و در نهایت تویز آر آس در سال ۲۰۰۹ صاحب سایت شد.

تاریخچه[ویرایش]

ای‌تویز در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد. در سال ۱۹۹۹ سهام این شرکت با هزینه $۲۰ صادر شد. در پایان اولین روز از معاملات، سهام شرکت با قیمت ۷۶$ بسته شده‌است.

شرکت eMarketer یک به نقل قول معروف دارد؛ "به عبارت ساده، eToys معیاری است برای تمام سایت های اسباب بازی های دیگر، که با آن سنجیده شوند."

EToys تلاش بسیاری برای به دست گرفتن دامنه etoy.com از شرکت Etoy را کرد و با توجیه اینکه دامنه‌ها به هم مشابه‌اند تا بتواند رشد بهتری داشته‌باشد.

مالکیت‌های بعدی[ویرایش]

تقریباً تمام دارایی eToys توسط شرکت اسباب بازی KB در دو مزایده ورشکستگی جداگانه خریداری شد، و بعد به شرکت DE شاو فروخته‌شد.وب سایت eToys.com در نهایت توسط شرکت مستقیم eToys، و یک نسل از راه اندازی اینترنت و شرکت اسباب‌بازی KB شریک Brainplay.com، و یک شرکت تابعه اصلی راه اندازی شد.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. مشارکت کنندگان ویکی‌پدیای انگلیسی. «eToys.com».