وایلی-بلک‌ول

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
وایلی-بلک‌ول
شرکت مادرجان وایلی و پسران
بنیان‌گذاری۱۹۲۲؛ ۱۰۲ سال پیش (۱۹۲۲-خطا: زمان نامعتبر}})
کشور اصالتایالات متحده آمریکا
دفتر مرکزیهابوکن، نیوجرسی
انواع نشرکتاب، ژورنال علمی
وبگاه

وایلی-بِلَک‌وِل (به انگلیسی: Wiley-Blackwell) بخش بین‌المللی چاپ و نشر علمی، پزشکی، فنی، و دانشگاهی شرکت جان وایلی و پسران است. این انتشارات از هَم‌آیی دو شرکت «انتشارات بلک‌ول» و «شرکت بین‌المللی علمی، تخصصی، و پزشکی جان وایلی» در سال ۲۰۰۷ (میلادی) پدید آمد.[۱]

تاریخچه[ویرایش]

انتشارات بلک‌ول در سال ۲۰۰۱ (میلادی) با هم‌آیی ۲ شرکت انتشارات علمی بلک‌ول ساینس (بنیان‌گذاشته در ۱۹۳۹ (میلادی) به نام «انتشارات علمی بلک‌ول») و منتشر کنندگان بلک‌ول (بنیان‌گذاشته در ۱۹۲۲) در آکسفورد پدید آمد. ریشه این دو شرکت به کتاب‌فروشی خانوادگی و کسب‌وکار چاپ کتاب بلک‌ول در سده ۱۹ (میلادی) باز می‌گردد. هم‌آیی این دو شرکت انتشاراتی به پیدایش یکی از بزرگترین انتشارات علمی جهان انجامید که با ۶۵۵ انجمن علمی و حرفه‌ای همکاری می‌کرد. در سال ۲۰۰۶ (میلادی) بلک ول ۸۰۵ ژورنال علمی، ۶۵۰ متن و کتاب مرجع در زمینه‌های گوناگون علمی و حرفه‌ای منتشر کرد.[نیازمند منبع]

در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۶ شرکت جان وایلی و پسران اعلام کرد که با یک قرارداد نامحدود، انتشارات بلک‌ول را از آن خود کرده‌است.[۲] این مالکیت با پرداخت ۵۷۲ میلیون پوند استرلینگ در فوریه ۲۰۰۷ کامل شد. انتشارات بلک‌ول با «کسب‌وکار پزشکی، فنی و علمی جهانی جان وایلی» تلفیق شد تا وایلی-بلک‌ول پدید آید.[۱] از ۳۰ ژوئن ۲۰۰۸ (میلادی) ژورنال‌های پیشین «بلک‌ول سینرجی» از طریق کتابخانه برخط وایلی در دسترس شدند.

کنش‌ها[ویرایش]

وایلی-بلک‌ول درباره موضوعات علمی و حرفه‌ای گوناگونی مانند زیست‌شناسی، پزشکی، علوم فیزیکی، فناوری، علوم اجتماعی، و علوم انسانی چاپ می‌کند.[۳] به عنوان یک ناشر انجمن علمی، وایلی-بلک‌ول با نزدیک ۷۵۰ انجمن و نهاد علمی همکاری می‌کند. این شرکت نزدیک ۱۵۰۰ ژورنال علمی داوری همتا، سالانه بیش از ۱۵۰۰ جلد کتاب به صورت برخط و چاپ‌شده، و همچنین پایگاه داده، کارهای مرجع مهم، و دستورالعمل‌های کتابخانهای ارائه می‌کند. ویرایش‌های برخط این شرکت در کتابخانه برخط وایلی در دسترس هستند. این وبگاه، در اوت ۲۰۱۰ جایگزین وبگاه پیشین «اوایلی-اینترساینس» شد.

دفترها[ویرایش]

ستاد وایلی-بلک‌ول در هابوکن، نیوجرسی ایالات متحده آمریکا است و دفترهایی در بوستون، آکسفورد، چیچستر، برلین، سنگاپور، ملبورن، توکیو، و پکن دارد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «Wiley: Wiley-Blackwell». www.wiley.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۱۲-۰۲.
  2. Wiley to Acquire Blackwell Publishing (Holdings) Ltd., John Wiley & Sons, Inc., November 17, 2006
  3. "Wiley-Blackwell, Inc.: Private Company Information - Businessweek". investing.businessweek.com. Retrieved 21 November 2012.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]