هیوستون کرونیکل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هیوستون کرونیکل
صفحهٔ نخست هیوستون کرونیکل
نوعروزنامه روزانه
قطعقطع بزرگ
صاحب(ان) امتیازارتباطات هرست
ناشرنانسی مایر
ویراستارماریا ریو
بنیان‌گذاری۱۹۰۱
دفتر مرکزیساختمان هیوستون کرونیکل، هیوستون، تگزاس
کشورایالات متحده
شمارگان۶۵٬۰۸۴ میانگین تیراژ چاپ[۱]
شاپا۱۰۷۴-۷۱۰۹
شمارهٔ اُسی‌ال‌سی۳۰۳۴۸۹۰۹
وبگاه

هیوستون کرونیکل (انگلیسی: Houston Chronicle) بزرگ‌ترین روزنامه در هیوستون، تگزاس، ایالات متحده است. تا آوریل ۲۰۱۶، این روزنامه پس از نیویورک تایمز و لس آنجلس تایمز سومین روزنامه بزرگ از نظر تیراژ یکشنبه در ایالات متحده است. با خرید سهام مدیریتی سال ۱۹۹۵ از رقیب دیرینه، یعنی هیوستون پست، کرونیکل به روزنامه ثبت‌شده هیوستون تبدیل شد.

هیوستون کرونیکل بزرگ‌ترین روزنامه روزانه است که متعلق به شرکت هرست است؛ یعنی یک شرکت سهامی خاص چندملیتی رسانه‌ای با درآمد ۱۰ میلیارد دلاری. این روزنامه نزدیک به ۲٫۰۰۰ نفر از جمله حدود ۳۰۰ روزنامه‌نگار، سردبیر و عکاس را استخدام می‌کند. کرونیکل دفاتری در واشینگتن، دی.سی. و آستین دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که وبگاه آن به‌طور متوسط ۱۲۵ میلیون بازدید از صفحه در ماه دارد.[۲]

هیوستون کرونیکل علاوه بر نسخه چاپی روزانه خود، روزنامهٔ آنلاین Chron.com را دارد که در آن اخبار فوری، آب و هوا، وضعیت ترافیک، فرهنگ پاپ و زندگی شهری را پوشش می‌دهد.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. Turvill, William (June 24, 2022). "Top 25 US newspaper circulations: Print sales fall another 12% in 2022". Press Gazette. Retrieved 28 June 2022.
  2. "Web Services". Houston Chronicle. Retrieved January 25, 2017.
  3. O'Laughlin, John (November 18, 2012). "Letter to our readers announcing HoustonChronicle.com". Chron. Retrieved December 22, 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]