هیلاس و نیمف‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

هیلاس و نیمف‌ها یک نقاشی رنگ روغن است که در سال ۱۸۹۶ توسط جان ویلیام واترهاوس خلق شده‌است. این نقاشی لحظه‌ای افسانه روم از جوانان غم‌انگیز هیلاس را به تصویر می‌کشد که بر اساس نوشته‌های اوید شاعر رومی و دیگر نویسندگان باستان، که در آن هیلاس در حال آشامیدن آب می‌رود توسط نیاد (زن آبی نیمف) ربوده می‌شود.

هیلاس و نیمف‌ها در گالری هنر منچستر به نمایش گذاشته شده‌است.[۱]

زمینه[ویرایش]

هیلاس پسر پادشاه تئوداماس از دریپیان بود. بعد از اینکه هرکول پدر هیلاس را به قتل رساند، هیلاس همراه هرکول شد که سپس عاشق او شد. هردو به آرگونوت‌ها تبدیل شدند و یاسون را در جستجوی کشتی خود آرگو برای یافتن پشم زرین همراهی کردند. در طول سفر، هیلاس برای یافتن آب شیرین فرستاده شد. وی حوضچه ای را یافت که توسط نیاد محافظت می‌شد و آنها هیلاس را فریب دادند و او ناپدید شد.

اهمیت[ویرایش]

هیلاس یک موضوع مکرر برای هنرمندان انگلیس در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ بود، با نمونه‌هایی از ویلیام اتی (۱۸۳۳) و هنریتا رای (۱۹۱۰)، و نمونه ای از آن توسط خود واترهاوس (۱۸۹۳). واترهاوس همچنین جوانان غم‌انگیز دیگری از افسانه یونان را نقاشی کرد، مانند نارکیسوس در اخو و نارکیسوس (۱۹۰۳) (در گالری هنر واکر در لیورپول). شعر او «هرکول و هیلاس» توسط فرانسیس بوردت توماس کوتس-نویل در سال ۱۸۹۶ منتشر شد.

نمایش دادن[ویرایش]

این اثر در نمایشگاه تابستانی آکادمی رویال در سال ۱۸۹۷ به نمایش گذاشته شد.

یادداشت[ویرایش]

  1. Hylas and the Nymphs بایگانی‌شده در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۹ توسط Wayback Machine, Manchester Art Gallery

منابع[ویرایش]

  • Barrow, Rosemary (2000). "Mad about the boy: mythological models and Victorian painting". Dialogos: Hellenic Studies Review. 7: 124–142.
  • Cavallaro, Dani (February 2017). J.W. Waterhouse and the Magic of Color. McFarland & Company. pp. 68–71. ISBN 978-1-4766-6709-6.