هورباف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هورباف
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانفارس
شهرستانشیراز
بخشبخش کوار
دهستانطسوج (شیراز)
نام محلیدوراهی جهرم
مردم
جمعیت۱۵۶۷ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۳۷۱۳۶۵

هورباف، روستایی از توابع بخش کوار شهرستان شیراز در استان فارس ایران است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان طسوج قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن بیش از 2 هزار نفر (320 خانوار) بوده‌ است.

حداکثر ساکنان این روستا از بزرگترین ایل ایران، قشقایی -طایفه عمله- تیره نمدی دایلار، که تشکیل شده‌است از (فامیل‌های شهبازی،ویسی،مختاری ،قهرمانی ،وزیری ،رحمانی ،کریمی ،رجبی ) راشکل میدهد .شغل اصلی مردمان این روستا دامداری و کشاورزی می‌باشد ،درمقایسه با روستاهای مجاور تعداد دانشجوی بیشتری دارد ،جوانان این روستا اکثراً تحصیل کرده می‌باشند.


موقعیت جغرافیایی[ویرایش]

روستای هورباف در 30 کیلومتری شهرستان شیراز قرار دارد و در مرکز یک سه راهی واقع شده است که همین موضوع سبب شده است تردد و عبور و مرور از این روستا بسیار زیاد باشد.


وضعیت اقتصادی[ویرایش]

با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب روستای هورباف، ظاهر آن اصلا شبیه به یک روستا نیست و تعداد زیادی فروشگاه، رستوران ، فست فود ، کافه و ... در این روستا قرار دارد که نسبت به جمعیت آن جالب توجه است.


کمبود ها[ویرایش]

بنظر میرسد با کمی توجه و رسیدگی بیشتر به روستای هورباف، هم اهالی این روستا و هم مسافران بین جنوب و شمال بتوانند از امکانات آن بهره مند شوند. ایجاد فضای سبز در میدان مرکزی روستا ، احداث سالن ورزشی یا زمین چمن مصنوعی و ایجاد روشنایی مناسب میتواند در رشد و پیشرفت این روستا بسیار تأثیرگذار باشد.

سرمایه گذاری[ویرایش]

بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد شغل و درآمدزایی در روستای هورباف هستند. آنها معتقدند روستای هورباف در مرکز استان فارس است و جنوب و شمال استان را به یکدیگر متصل میکند.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.