هندی‌ها در شیلی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هندی‌ها در شیلی
کل جمعیت
۱٬۵۰۰[۱]
مناطق با جمعیت چشمگیر
پونتا آرناسسانتیاگوایگیگه
زبان‌ها
اسپانیایی شیلیزبان سندیزبان هندیزبان اردوزبان انگلیسیزبان‌های هند
دین
هندوئیسماسلاممسیحیتآیین سیک
قومیت‌های وابسته
هندی‌های خارج از هند و افراد با ریشه هندی

هندی‌ها در شیلی (انگلیسی: Indians in Chile) شامل افراد هندی که شهروند شیلی هستند و افراد با شهروندی شیلی که اصالت هندی دارند، می‌شوند.

تاریخچه[ویرایش]

برخی از مهاجران از انگلیس هند (از جمله پاکستان) در اوایل قرن بیستم، معمولاً تحت شرکت‌های متعلق به انگلیس، برای کار در معدن، راه‌آهن و کشاورزی وارد کار شدند. با این حال، بیشتر هندی‌های شیلی به دلایل اقتصادی در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ وارد می‌شوند. امروزه، حدود ۱۵۰۰ هندی در شیلی زندگی می‌کنند، بیشتر در سانتیاگو. اولین مهاجران از هند (عمدتا از تبار سندی) در سال ۱۹۰۴ به ماگالانز (Punta Arenas امروزی) رسیدند و به عنوان تاجر کار کردند. فرزندان آنها به مناطق مختلفی از کشور منتقل شدند، گرچه بیشتر آنها به سانتیاگو بودند. فرزندان مهاجران سندی به شیلی نیز در سواحل شمالی زندگی می‌کنند (یعنی Arica , Iquique و Antofagasta). دومین موج بزرگ مهاجرت هند در دهه ۱۹۸۰ رخ داد. اینها افرادی هستند که انجمن هند سانتیاگو را تأسیس می‌کنند. ۹۰ خانواده وجود دارند که فقط ۴۰۰ نفر در سانتیاگو زندگی می‌کنند. از نظر ملی، حدود ۱۵۰۰ نفر با منشأ هندی (عمدتا سندی) در این کشور زندگی می‌کنند. همچنین تعداد زیادی شیلیایی وجود دارد که به فرهنگ هند علاقه‌مند هستند.

منابع[ویرایش]

  1. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ آوریل ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۹ اكتبر ۲۰۱۹. تاریخ وارد شده در |بازبینی= را بررسی کنید (کمک)