هندی‌ها در اندونزی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هندی‌ها در اندونزی
Orang India Indonesia
کل جمعیت
رسمی: ۱۲۰٬۰۰۰ (۲۰۱۰)[A]
مناطق با جمعیت چشمگیر
Majority in سوماترای شمالی و مدان
سورابایاباندا آسهجاکارتا
زبان‌ها
Mainly: زبان اندونزیاییزبان تامیلی
Also: زبان سندیزبان بنگالیزبان پنجابیزبان گجراتی
دین
Majority: هندوئیسم
Minority: اسلامآیین سیکآیین بوداییجینکلیسای کاتولیکپروتستانتیسم
قومیت‌های وابسته
هندی‌های خارج از هند و افراد با ریشه هندی، هندی‌ها در مالزی

هندی‌ها در اندونزی (اندونزیایی: Orang India Indonesia) شامل افراد هندی که شهروند اندونزی هستند و افراد با شهروندی اندونزی که اصالت هندی دارند و سایر افرادی که از شبه قاره هند به این کشور مهاجرت کردند، می‌شوند؛ بنابراین، این اصطلاح را می‌توان به عنوان یک اصطلاح برای نه تنها هندی‌های اندونزیایی بلکه پاکستانی‌های اندونزیایی نیز در نظر گرفت. براساس اعلام وزارت امور خارجه هند، حدود ۱۲۰٬۰۰۰ نفر با منشأ هندی و همچنین ۹۰۰۰ تبعه هندی از ژانویه سال ۲۰۱۲ در اندونزی ساکن و مشغول به کار بودند. بیشتر آن‌ها در استان سوماترا شمالی و مناطق شهری مانند باندا آچه، سورابایا، مدان و جاکارتا متمرکز شده بودند. با این حال، گرفتن آمار صحیح آماری در مورد جمعیت اندونزی هند تقریباً غیرممکن است، زیرا اکثر آنها با جمعیت بومی ادغام و جذب شده‌اند تا از اندونزیایی‌های بومی قابل تشخیص نباشند. فهرست

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Sandhu, K. S.; Mani, A. (18 December 1993). "Indian Communities in Southeast Asia (First Reprint 2006)". Institute of Southeast Asian Studies. Retrieved 18 December 2017 – via Google Books.


خطای یادکرد: خطای یادکرد: برچسب <ref> برای گروهی به نام «upper-alpha» وجود دارد، اما برچسب <references group="upper-alpha"/> متناظر پیدا نشد. ().