هفت‌تیر (فیلم ۲۰۰۵)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از هفت تیر (فیلم ۲۰۰۵))
هفت‌تیر
پوستر فیلم
کارگردانگای ریچی
تهیه‌کنندهلوک بسون
ویرجینی سیلا
مارتی کتز
نویسندهگای ریچی
لوک بسون
بازیگرانجیسون استاتهام
ری لیوتا
مارک استرانگ
وینسنت ریوتا
تاریخ‌های انتشار
۱۱ سپتامبر ۲۰۰۵
مدت زمان
۱۱۰ دقیقه
کشوربریتانیا
فرانسه
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۶ میلیون دلار
فروش گیشه۶٫۷ میلیون دلار[۱]

هفت‌تیر (به انگلیسی: Revolver) یک فیلم اکشن، جنایی و دلهره‌آور محصول سال ۲۰۰۵ به نویسندگی و کارگردانی گای ریچی با بازی جیسون استاتهام، ری لیوتا، وینسنت پاستوره و آندره بنجامین است.[۲] تمرکز فیلم بر روی یک حقه‌باز انتقام‌جوی اعتماد به نفس است که سلاحش فرمولی جهانی است که پیروزی را برای کاربرش تضمین می‌کند، زمانی که در هر بازی یا ترفندی به کار گرفته شود.

این چهارمین فیلم بلند گای ریچی و سومین فیلم بلند ریچی که به جنایت و جنایتکاران حرفه‌ای می‌پردازد، اما همچنین دارای فلسفه قوی و محتوای اخلاقی بودایی است. این فیلم در ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۵ در سینماهای بریتانیا اکران شد. در باکس آفیس ضعیف عمل کرد و نقدهای منفی دریافت کرد، و طرفداران کمی در میان طرفداران فیلم‌های جنایی قبلی ریچی به دست آورد. در ۷ دسامبر ۲۰۰۷ در تعداد محدودی از سینماهای ایالات متحده منتشر شد.[۳]

خلاصه داستان[ویرایش]

جیک گرین (جیسون استاتهام) بعد از هفت سال، از زندان آزاد می‌شود. او طی دو سال از راه قمار پول زیادی بدست می‌آورد و اکنون آماده است تا از کسی که او را به زندان انداخته بود، انتقام بگیرد.

منابع[ویرایش]

  1. Revolver در باکس آفیس موجو.
  2. "REVOLVER". Sony Pictures.
  3. "Revolver showtimes and locations". Schedule.samuelgoldwynfilms.com. Archived from the original on 19 December 2007. Retrieved 23 September 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]