هری پاتر و تالار اسرار (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هری پاتر و تالار اسرار
کارگردانکریس کلمبوس
تهیه‌کنندهدیوید هیمن
دیوید بارون
نویسندهاستیو کلاوز
بر پایههری پاتر و تالار اسرار
اثر جی.کی. رولینگ
بازیگراندنیل ردکلیف
روپرت گرینت
اما واتسون
شان بیگرستف
جان کلیز
رابی کالتران
وارویک دیویس
ریچارد گریفیتس
ریچارد هریس
جیسون ایساکس
مگی اسمیت
سالی مورتمور
موسیقیجان ویلیامز
فیلم‌بردارراجر پرت
تدوین‌گرپیتر هونس
توزیع‌کنندهبرادران وارنر
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۵ نوامبر ۲۰۰۲ (۲۰۰۲-۱۱-۱۵) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۶۱ دقیقه
کشوربریتانیا
ایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۰۰ میلیون دلار
فروش گیشه۸۷۹٫۵ میلیون دلار

هری پاتر و تالار اسرار (به انگلیسی: Harry Potter and the Chamber of Secrets) نام یک فیلم سینمایی فانتزی محصول شرکت برادران وارنر سال ۲۰۰۲ است. این فیلم به کارگردانی کریس کلمبوس و نویسندگی استیو کلاوز بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ جی.کی. رولینگ ساخته شده‌است. تالار اسرار دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های هری پاتر محسوب می‌شود که دنبالهٔ هری پاتر و سنگ جادو و پیش از هری پاتر و زندانی آزکابان است.

داستان[ویرایش]

بخشی از فیلم هری پاتر و تالار اسرار

داستان دربارهٔ شخصیتی به نام هری پاتر که در سال دوم هاگوارتز درس می‌خواند و با دشمنی‌های دوباره لرد ولدمورت مواجه می‌شود که حتی خواهر دوست او را نیز تا حد قربانی شدن می‌برد.

داستان از جایی آغاز می‌شود که هری پاتر سال اول تحصیلی خود را در مدرسه جادوگری هاگوارتز پشت سر گذاشته و در تابستان به سر می‌برد. او جن خانگی به نام دابی را می‌بیند که به او هشدار می‌دهد این سال را به مدرسهٔ هاگوارتز نرود. سپس با کمک فرد، جرج و رون ویزلی با ماشین پرنده پدر رون از دست خاله و شوهر خالهٔ بدخلقش فرار می‌کند و به خانهٔ دوستش می‌رود. وقتی خانوادهٔ ویزلی سوار قطار سریع‌السیر هاگوارتز می‌شوند، در سکوی نه و سه چهارم به دليل نرفتن هری به هاگوارتز (رون هم نمیتواند برود تا هری قانع شد)بر روی هری و رون بسته می‌شود و آن دو مجبور می‌شوند با ماشین پرندهٔ پدرش به هاگوارتز بروند اما در نزدیکی‌های هاگوارتز با درخت بید کتک زن تصادف می‌کنند.

وقتی هری و رون و هرماینی وارد مدرسه می‌شوند صداهای ترسناکی از دیوار به گوش هری می‌رسد و گربهٔ سرایدار توسط طلسم خطرناکی بیهوش می‌شود و با خون نوشته‌هایی بر دیوار هک می‌شود مبنی بر آن که تالار اسرار گشوده شده و هیولاهای آن دارند بیرون می‌آیند. بعد به چند نفر حمله می‌شود و کسانی که مورد حمله قرار می‌گیرند، خشک می‌شوند و همه به هری پاتر شک می‌کنند حتی رون و هرماینی. بعد از اینکه هرماینی هم خشک می‌شود، هری با استفاده از نوشته‌های مچاله شده در دست هرماینی راز تالار اسرار را کشف می‌کند و می‌فهمد که حملات توسط یک مار غول‌پیکر انجام می‌گیرد و هری متوجه می‌شود که زبان مارها را می‌داند. با استفاده از زبان مارها در تالار اسرار را باز می‌کند و می‌فهمد حملات از دفترچهٔ خاطرات تام ریدل (ولدمورت جوان) است و تالار اسرار توسط جینی ویزلی (خواهر رون) باز شده‌است…

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  • ویکی‌پدیای انگلیسی (نسخه ۵ ژانویه ۲۰۰۸)

پیوند به بیرون[ویرایش]