هایپوپیون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Hypopyon
Hypopyon seen as yellowish exudate in lower part of anterior chamber of eye
تخصصچشم‌پزشکی ویرایش این در ویکی‌داده
طبقه‌بندی و منابع بیرونی
آی‌سی‌دی-۹-سی‌ام364.05
دادگان بیماری‌ها35115

هایپوپیون یا هایپوپیِن (به انگلیسی: Hypopyon) به وجود سلول‌های التهابی در اتاق قدامی چشم گویند، که این تجمع گلوبولهای سفید همراه با قرمزی ملتحمه و اپی اسکلرا می‌باشد، یک علامت التهاب عنبیه و یووه‌آ می‌باشد، که شکلی از یووئیت قدامی است، می‌تواند به صورت استریل یا غیر استریل باشد.

تشخیص افتراقی[ویرایش]

Slit Lamp view of hypopyon

هایپوپیون می‌تواند در زخم قرنیه، بیماری بهجت، اندوفتالمیت، یووئیت و واکنش به داروها وجود داشته باشد، به عنوان چرک استریل هم شناخته می‌شود که به علت رها شدن توکسین می‌باشد، هایپوپیون تنها چرک در بدن است که هیچ درمان خاصی به عنوان درمان علت زمینه‌ای ندارد؛ هایپوپیون معکوس وجود دارد که پس از ویترکتومی که با تزریق روغن سیلیکون انجام می‌شود و این روغن به اتاق قدامی تراوش می‌کند و این نوع هایپوپیون را ایجاد می‌کند.

درمان[ویرایش]

هایپوپیون نباید تخلیه شود بخاطر اینکه محافظی در برابر پاتوژنهای مهاجم گلبولهای سفید است البته به صورت طولانی مدت باعث گلوکوم زاویه بسته و چسبندگی قدامی می‌شود.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

Huang, John H.; Gaudio, Paul A., eds. (2010). "Hypopyon". Ocular Inflammatory Disease and Uveitis: Diagnosis and Treatment. Lippincott Williams & Wilkins. p. 204. "Narrow-Angle Glaucoma". allaboutvision.com. Retrieved 16 November 2016. "Peripheral Anterior Synechia Treatment & Management: Medical Care, Surgical Care, Consultations". emedicine.medscape.com. 18 October 2016. Retrieved 16 November 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]