هاوک‌من (کارتر هال)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هاوک من
اطلاعات انتشاراتی
ناشردی‌سی کامیکس
نخستین حضورکمیک های فلش #1
(ژانویه ۱۹۴۵)
پدیدآورگاردنر فاکس
دنیس نویل
اطلاعات داستانی
نام کاملکارتر هال
گونههاوک
وابستگی به تیملیگ عدالت
جوخه خودکشی
انجمن عدالت آمریکا
هم‌دستانهاوک‌گرل
توانایی‌ها
  • پرواز را از طریق بال و پر مصنوعی
  • قدرت و بینایی پیشرفته
  • تنظیم دما
  • احیاء فیزیکی محدود
  • حلول در جسم تازه
  • قدرت سرعت و استقامت ابر انسانی

هاوک من (به انگلیسی: Hawkman) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است. این شخصیت توسط گاردنر فاکس و دنیس نویل خلق شده‌است و برای اولین بار در مجله شمارهٔ ۱ کمیک‌های فلش (ژانویه ۱۹۴۵) حضور پیدا کرد.[۱]

زندگینامه خیالی شخصیت[ویرایش]

در دوران مصر باستان، شاهزاده خوفو درگیر دشمنی با رقیب خود، کشیش مصری "هفثت" است. هفثت در نهایت خوفو و همسر وی چی-آرا را دستگیر کرده و آن‌ها را می‌کشد. هزاران سال بعد، در سال ۱۹۴۰، خوفو به عنوان باستان‌شناس آمریکایی، کارتر هال، و چی-آرا به عنوان، شیئرا سندرز دوباره متولد می‌شوند.

خود هفثت نیز به عنوان یک دانشمند به نام آنتون هستور در زندگی بعدی حلول می‌کند. کارتر هال بمحض پیدا کردن چاقوی باستانی که هفثت برای کشتن او استفاده کرد، دوباره خاطرات خود را از زندگی گذشته به یاد می‌آورد و هستور را نیز به عنوان کشیش شیطانی دوباره زاده شده می‌شناسد.

توانایی‌ها و قدرت‌ها[ویرایش]

فلز خیالی «Nth» سیارهٔ ثاناگار بکار رفته شده در چکمه‌ها، کمربند و بال‌ها، به او اجازه پرواز و غلبه بر نیروی گرانش می‌دهد. این فلز همچنین باعث افزایش قدرت، سرعت، مقاومت در برابر دمای بالا در حین پرواز، بینایی و التیام یافتن سریع او می‌شود.

با توجه به تجسم‌های متعدد و بهره‌مندی از خاطرات آن‌ها، خوفو/هال در استفاده از انواع سلاح‌های مختلف مهارت بالایی دارد. هاوک من از انواع سلاح‌های سرد باستانی نظیر سپر، خنجر، گرز، نیزه، تبرزین و مچ‌بند برخوردار است.[۲]

حضور در رسانه‌ها[ویرایش]

تلویزیونی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Hawkman». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.
  2. "Hawkman Powers" (به انگلیسی). Superhero DB. Retrieved November 15, 2016.