هاوایی فایو-او

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هاوایی فایو-او
سازندهلئونارد فریمن
بازیگران
سازنده موسیقی متنمورتون استیونس
آهنگسازان
کشور سازندهایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا
زبان اصلیانگلیسی
شمار قسمت‌ها۲۷۸
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
مکان تولیدهونولولو، هاوایی
مدت۴۲ تا ۴۹ دقیقه
تولیدکننده‌ها
توزیع‌کنندهپخش تلویزیونی سی‌بی‌اس
پخش
شبکهٔ اصلیسی‌بی‌اس
انتشار اولیه۲۰ سپتامبر ۱۹۶۸ (۱۹۶۸-09-۲۰)
انتشار
پیش ازهاوایی فایو-زیرو
وبگاه

هاوایی فایو-او (انگلیسی: Hawaii Five-O) نام یک سریال درام پلیسی آمریکایی است که در ۱۲ فصل و ۲۷۸ قسمت ( ۵ تا از قسمت ها ۹۰ دقیقه ای است و بقیه ۴۵ دقیقه ) ، از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۰ میلادی از شبکهٔ «سی‌بی‌اس» به روی آنتن رفت.

وقایع این سریال در ایالت هاوایی رخ می‌دهند و عبارتِ «فایو-او»، اشاره‌ای به عدد 50 انگلیسی است؛ چرا که هاوایی، ۵۰مین ایالت کشورِ آمریکاست . فصل اول تا دهم این مجموعه تلویزیونی، در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۲ خورشیدی ، با نام ( هاوایی ) و با دوبلهٔ فارسی از تلویزیون ملی ایران پخش شد.

خلاصه داستان[ویرایش]

داستان سریال دربارهٔ افسر نیروی دریایی Steve McGarrett هست که در پی قتل پدرش از محل خدمت به هاوایی برمیگردد. فرماندار هاوایی بخاطر سوابق خانوادگی اون مجوز راه اندازی گروهی برای مقابله با جرم و جنایت در هاوایی و همچنین پیگیری قتل پدرش رو می‌دهد .. اون یک گروه ۴ نفره رو تشکیل می‌دهد و اختیارات نا محدودی که دارن به مقابله با خلافکاران اون جزیره می‌پردازند. در هر قسمت از سریال داستانی متفاوت جدا از داستان اصلی سریال دنبال می‌شود.

منابع[ویرایش]

  1. Times Staff Writer (2008-12-02). "TV and film producer William Finnegan dies at 80". Los Angeles Times. Retrieved 2014-03-14.

پیوند به بیرون[ویرایش]