هانسی کورش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هانسی کورش
هانسی در فستیوال راک هارتز اپن ایر، هارتز، آلمان ۲۰۱۷
هانسی در فستیوال راک هارتز اپن ایر، هارتز، آلمان ۲۰۱۷
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدهانس یورگن کورش
نام(های) دیگرهانسی
زاده۱۰ اوت ۱۹۶۶ (۵۴ سال)
لنک-لاتوم (آلمان)
ژانرهوی متال • پاور متال • اسپید متال • پراگرسیو متال
پیشهخواننده، ترانه سرا، آهنگساز
سال‌های فعالیت۱۹۸۴ - کنون
ناشر(ان)No remorse • Virgin • Century Media • Nuclear Blast • SPV GmbH
همکاری‌های مرتبطBlind Guardian • Demons and Wizards • Ayreon
سازهای اصلی
گیتار بیس
نوع صوتشفاف (clear)
آلبوم پرآوازهNightfall In Middle-Earth • Imaginations From The Other Side • Tales From The Twilight World
وبگاه

هانس یورگن کورش (به آلمانی: Hans Jürgen Kürsch) سرشناس به هانسی (Hansi) (متولد ۱۰ اوت ۱۹۶۶) خواننده، ترانه سرا، آهنگساز و نوازنده ی سابق گیتار بیس آلمانی و مشهور به عنوان عضوی از گروه پاور متال بلایند گاردین (به انگلیسی: Blind Guardian) است. به عنوان یکی از بنیان گذاران گروه، از زمان ایجاد گروه در سال ۱۹۸۴ خواننده ی اصلی آن بود و همچنین تا سال ۱۹۹۶ به عنوان گیتاریست بیس گروه فعالیت می کرد.

وی همچنین خواننده ی سابق گروه دیمنز اند ویزردز (به انگلیسی: Demons and Wizards)، یک پروژه ی جانبی با جان راین شیفر (به انگلیسی: Jon Ryan Schaffer) گیتاریست گروه آمریکایی آیسد ارث (به انگلیسی: Iced Earth) بود. علاوه بر این، هانسی به صورت برجسته به عنوان مهمان با سایر هنرمندان از جمله انگرا (Angraادگای (Edguy)، آیسد ارث و ثیریین (Therion) کار کرده است. وی به ویژه در آلبوم های 01011001 و The Source پروژه ی ایریان (Ayreon) نقش (کارکتر) بازی کرده است.

تاریخچه[ویرایش]

از خصوصیات قابل توجه در ترانه سرایی هانسی میتوان به همزمان چندین بار تکثیر کردن صدای خودش به ترکیب (overdubbing) اشاره کرد که باعث همپوشانی هارمونی های صدا و ایجاد اتمسفر یک کر (choir) بزرگ میشود.

ترانه ی "سرود" ("Chant") از اولین آلبوم پروژه ی جانبی دیمنز اند ویزردز (به انگلیسی: Demons and Wizards) که در آن تنها هانسی آواز میخواند (vocal) سبکی همانند سرود مذهبی کلیسای کاتولیک رم یا گریگوری (Gregorian chant) دارد.

متون ترانه های هانسی حول محور موضوعات رایج در سبک پاور متال از جمله فانتزی های قرون وسطایی، داستان های مذهبی/ افسانه ای جی.آر.آر تالکین و اساطیر/ داستان هایی که هم خودش نوشته است هم در دنیای ادبی وجود دارند، میچرخند.

در ترانه های هانسی در اولین آلبوم دیمنز اند ویزردز به همان اسم، به مسائل متفاوتی از جمله زوال لوسیفر، جنگ های صلیبی، شاه آرتور و موردرد (Mordred)، اپرای سیگفراید واگنر و اسطوره ی آلمانی پاید پایپر (Pied Piper) پرداخته میشود اما در آلبوم دوم به نام Touched By The Crimson King 2005، عمدتاً به انواع مختلف رمان های افسانه ای مانند پادشاه سرخ (Crimson King) نوشته ی استفن کینگ و ارباب حلقه ها نوشته ی تولکین پرداخته شده است. [۱]

سه آلبوم دیمنز اند ویزردز تا جدایی هانسی در ٢٠٢١ عبارتند از:

پروژه ی دیمنز اند ویزردز | هانسی کورش (راست)، جان راین شیفر (چپ)

اگرچه هانسی بیشتر با نوع صدای شفاف (clear) در صحنه حضور دارد، تکنیک های اولیه ی وی در اوایل خشن تر بودند که از این تکنیک در حضورش به عنوان خواننده ی مهمان در ترانه ی ولهالا (Valhalla) گروه اکستریم متال آلمانی Heaven Shall Burn نیز تا حدودی استفاده شده است.


هانسی در تاریخ یکم فوریه ٢٠٢١، جدایی خود را از پروژه ی مشترکش با جان شیفر - دیمنز اند ویزردز - پی شرکت کردن شیفر در حمله به کاخ کنگره ایالات متحده در تاریخ ۶ ژانویه ٢٠٢١ اینگونه اعلام کرد: "من دوشنبه به جان و Century Media گفتم که در اسرع وقت پروژه ی دیمنز اند ویزردز را ترک خواهم کرد. همکاری من و جان در دیمنز اند ویزردز به پایان خود رسیده است."

هانسی اندکی بعد از مطلع شدن از دست داشتن شیفر در حمله به کنگره، ضمن ابراز ناراحتی خود، هرگونه خشونت چه علیه شخص چه علیه سازمان را محکوم کرد و از محاکمه ی افراد مسئول دفاع کرد.

حضور به عنوان مهمان[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Interview Blind Guardian3". Metalcovenant.com. Retrieved July 15, 2011.
  2. "Guest Musicians". New Ayreon Album. Retrieved December 29, 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]