هاناکو-کون وابسته به توالت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هاناکو-کون وابسته به توالت
کاور اولین جلد تانکوبون با حضور هاناکو
地縛少年花子くん
(Jibaku Shōnen Hanako-kun)
ژانر
مانگا
نویسندهآیدایرو
ناشراسکوئر انیکس
ناشر انگلیسی
مجلهٔماه‌نامه جی‌فانتزی
جمعیت آماریشونن
تاریخ انتشار۱۸ ژوئن ۲۰۱۴ – اکنون
جلدها۲۱ (فهرست جلدها)
مانگا
بعد از مدرسه هاناکو-کون
نویسندهآیدایرو
ناشراسکوئر انیکس
ناشر انگلیسی
ین پرس
مجلهٔپیکسیو کامیک (پی‌فنتپی)
جمعیت آماریشونن
تاریخ انتشار۲۲ فوریهٔ ۲۰۱۸ – اکنون
جلدها۲ (فهرست جلدها)
مجموعه تلویزیونی انیمه
کارگردانماسائومی آندو
نویسندهیاسوهیرو ناکانیشی
موسیقیهیروشی تاکای
استودیولرچه
شبکهجی‌ان‌ان (تی‌بی‌اس، سی‌بی‌سی، بی‌اس-‌تی‌بی‌اسسان
شبکه انگلیسیانیماکس آسیا
پخش اصلی ۹ ژانویهٔ ۲۰۲۰ – اکنون
تحت لایسنسکرانچی‌رول
قسمت‌ها۱۲ (فهرست قسمت‌ها)
مجموعه تلویزیونی انیمه
بعد از مدرسه هاناکو-کون
کارگردانمیساکی کیمورا
نویسندهکازوما ناگاتومو
موسیقیهیروشی تاکاکی
استودیولرچه
شبکهجی‌ان‌ان (تی‌بی‌اس)
پخش اصلی ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ – اکنون
تحت لایسنسکرانچی‌رول
قسمت‌ها۴
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

هاناکو-کون وابسته به توالت (ژاپنی: 地縛少年花子くん هپبورن: Jibaku Shōnen Hanako-kun؟) یک مجموعه مانگا ژاپنی اثر آیدایرو است. این مانگا در مجله شونن مانگای اسکوئر انیکس مانتلی جی‌فانتزی از سال ۲۰۱۴ تا کنون در حال ساخت است. این مجموعه مانگا تا آوریل سال ۲۰۲۱ در نوزده جلد تانکوبون جمع آوری شده است. داستان ننه یاشیرو، یک دانش آموز سال اولی که به داستان‌های علوم خفیه علاقه دارد و مشتاقانه برای یک دوست‌پسر آرزو می‌کند، را به دنبال دارد. به‌منظور برآورده شدن این آرزو وی تلاش می‌کند هاناکو-سان را احضار نماید.

این مانگا در آمریکای شمالی توسط ین پرس دارای مجوز می‌باشد. یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۱۲ قسمتی بر پایه نسخه مانگا و به کارگردانی ماسائومی آندو توسط استودیوی لرچه دستمایه اقتباس قرار گرفت که از ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۰ در حال پخش بود.

در دسامبر سال ۲۰۲۲ پروژهٔ جدید انیمه اعلام گردید که بعدها به‌عنوان «راه‌اندازی مجدد» این مجموعه توصیف گردیده شد. یک انیمهٔ اقتباسی از هاناکو-کون بعد از مدرسه به‌عنوان «اولین بخش» از این پروژه از اکتبر تا نوامبر سال ۲۰۲۳ پخش شد و دنبالهٔ چهارقسمتی این پروژه در ربع چهارم سال ۲۰۲۴ به نمایش در خواهد آمد. فصل دوم انیمه اصلی نیز اعلام شده‌است.

از اوت سال ۲۰۲۲ تاکنون هاناکو-کون وابسته به توالت به فروش بالای ۸ میلیون نسخه دست یافته‌است.

پی‌رنگ[ویرایش]

در آکادمی کامومه، شایعات زیادی مرتبط با هفت اسرار مدرسه و وقایع ماوراء طبیعی وجود دارد. ننه یاشیرو، یک دانش آموز سال اولی که چیزهای رمزآلود را دوست دارد و برای یک دوست پسر نیز آرزو می‌کند، هفتمین و مشهورترین سّر مدرسه، هاناکو-سان را احضار می‌کند، یک دختر که ظاهراً گفته می‌شود پس از ارتکاب به خودکشی در حمام پرسه می‌زند و می‌تواند با قیمت مناسب به آرزوها اعطا کند. یاشیرو می‌فهمد که هاناکو-سان شبیه چیزی نیست که شایعات می‌گویند؛ هاناکو یک پسر است. با گذری از وقایع او از لحاظی به هاناکو وابسته می‌شود و به دستیار او تبدیل می‌شود و به او کمک می‌کند تا سوپرنچرال‌های شیطانی را نابود کند و به منظور نگهداری از تعادل میان جهان روح و دنیای انسانی شایعات را تغییر بدهد. در طول راه، یاشیرو درمورد ارتباط خود با دنیای ارواح و رازهای تاریک هاناکو و گذشته‌اش می‌آموزد.

شخصیت‌ها[ویرایش]

شخصیت‌های اصلی[ویرایش]

هاناکو (花子くん Hanako؟)
صداگذاری شده توسط: مگومی اوگاتا[۲] (ژاپنی); جاستین برینر[۳] (انگلیسی)
مشهورترین شایعهٔ در مدرسه، هاناکو-کون هفتمین عجایب آکادمی کامومه می‌باشد. طبق شایعات او را می‌توان در غرفه سوم طبقه سوم حمام دختران در ساختمان مدرسه قدیمی با سه‌بار کوبیدن احضار کرد؛ او قادر است در ازای قیمت مناسب آرزوهای احضارگر را برآورده کند. وی قوی‌ترین و رهبر عجایب هفت‌گانه می‌باشد که با یک کارد آشپزخانه و دو هاکو-جودای، گوی‌های روحی که به او در نظارت بر دیگران کمک می‌کنند و او را در مقابل رعد و برق جن‌گیری مقاوم نگه می‌دارند، مبارزه می‌کند. وظیفهٔ هاناکو نظارت بر همهٔ ماوراء طبیعی در مدرسه و حفظ تعادل بین انسان‌ها و آن‌ها می‌باشد. نکته جالب در مورد هاناکو این است که هنگام صحبت کردنش، لحن گوش نوازی دارد و تصوری را ایجاد می‌کند که همیشه در حال آواز خواندن است.[۴]
هرچند که او شیطون است، وی جلوی خود را می‌گیرد تا احساسات واقعی خود را پنهان کند و در زیر سطح بسیار جدی است. او وظایف خود را جدی می‌گیرد، خداوند به او قول داده است که اگر به وظایف خود عمل کند از گناهان گذشته پاک خواهد شد.[۵] او در مورد زندگی گذشته خود رازدار است. قبلاً، نام او آمانه یوگی (柚木 普 Yugi Amane؟) بود و او همچنین در آکادمی کامومه شرکت کرد. یک دانش آموز سال دوم راهنمایی در سال ۱۹۶۹، او اغلب با کبودی و بریدگی به مدرسه می‌آمد، بارها توسط شخصی مورد آزار و اذیت قرار گرفته شده بود که حاضر به افشای هویت او نبود. او علاقه عمیقی به نجوم داشت و رویاهایی داشت که یک فضانورد شود و به ماه برود. به گفته تسوچیگوموری، چهارمین عجایب و معلم خانه او در آن زمان، قرار بود که هاناکو یک معلم علوم شود، تا اینکه سرنوشت او به دلایل نامعلومی تغییر کرد. او برادر دوقلوی کوچکترش، سوکاسا یوگی را کشت و در جوانی مرد. هاناکو تنها فرد شناخته شده‌ای است که تا به حال سرنوشت خود را تغییر داده است.[۶]
نِنِه یاشیرو (八尋 寧々 Yashiro Nene؟)
صداگذاری شده توسط: آکاری کیتو[۲] (ژاپنی); تیا بالارد[۳] (انگلیسی)
ننه یاشیرو یک دانش‌آموز سال اولی دبیرستانی در آکادمی کامومه می‌باشد. وی هاناکو را احضار می‌کند و برای کراش خود ترو میناموتو آرزو می‌کند تا احساسات خود را برگرداند. در چرخشی از رویدادها، وی یک پولک پری دریایی را می‌بلعد زیرا معتقد بود که این پولک به دوست‌یابی کمک می‌کنند، این پوسته در آخر وی را به یک ماهی تبدیل کرد. در چرخش دیگری از این رویدادها، هاناکو یک پولک از همان پری دریایی را می‌بلعد تا نفرین وی را به خود وارد کند و اثراتش را گسترش دهد،‌ و نیز به یاشیرو اجازه می‌دهد وی انسان باقی بماند مگر اینکه در آب غوطه ور بشود. هاناکو بعد از پیوند دادن روح خود به یاشیرو، وی را به دستیار انسانی خود تبدیل کرد. به منظور تحت کنترل نگه داشتن شایعات، یاشیرو با هاناکو همکاری می‌کند تا شایعات جدیدی را در رابطه با فراطبیعیان مدرسه ایجاد کند و برخی شایعات را تغییر بدهد. وی می‌تواند منبع قدرت یکی از عجایب مدرسه یعنی یوریشیرو را از بین ببرد، وقتی وی این کار را انجام داد به خواب فرو رفت و خاطرات مرتبط با یوریشیرو را مشاهده نمود.
وی دو کلیپس شبیه به ماگاتاما و یک سنجاق جمجه بر روی یونیفرم مدرسه‌اش بر تن می‌کند. یاشیرو دختری بسیار مثبت، حساس و غمخوار است. وی عمیقاً دارای عدم اعتماد به نفس است و واقعاً می‌ترسد که هرگز هیچ‌کس وی را دوست نداشته باشد؛ پس دریافت نفرین، وی به هاناکو اعتراف می‌کند که می‌داند آرزوی واقعی خود چه بوده: وی کسی، هرکسی را میخواسته که بتواند احساساتش را بازگرداند، دقیقا نه فقط ترو.[۷] یاشیرو درمورد مچ پاهای بزرگ خود بسیار ناراحت است و اغلب به صورت یک لطیفه تکرار شونده با دایکونها در مجموعه مقایسه می‌شود. بهترین دوست وی آئویی آکانه می‌باشد که دوست دارد شایعات جدید را به یاشیرو بگوید.
وی علیرغم اذیت‌های خشن هاناکو، و نیز اینکه مکرراً ادعا می‌کند هاناکو به تیپش نزدیک نیست، شدیداً به هاناکو اهمیت می‌دهد و پس از کسب اطلاعات درباره گذشته هاناکو، دوست دارد بتواند از او محافظت کند.[۸] وی نسبت به تغییرات در شخصیت هاناکو بسیار منطقی و حساس است و هر وقت اطلاعات در رابطه با زندگی گذشته او کسب می‌کند عمیقاً تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
کو میناموتو (源 光 Minamoto Kō؟)
صداگذاری شده توسط: شویا چیبا[۲] (ژاپنی); تایسون رینهارت[۳] (انگلیسی)
کو میناموتو یک دانش آموز سال سومی در بخش راهنمایی آکادمی کامومه و دومین پسر بزرگ خانواده‌ای که شامل جن‌گیران قوی‌ای می‌شود که باور دارند تمامی فراطبیعیان ذاتاً شیطانی هستند یعنی قبیله میناموتو می‌باشد. او از یک نیزه به اسم رایتیجو استفاده می‌کند، این نیزه اسلحه‌ای می‌باشد که در خانواده میناموتو به ارث رسیده است و قدرت معنوی صاحب را به صاعقه‌ای تبدیل می‌کند که فراطبیعیان را از بین می‌برد. کو که توسط برادر بزرگترش ترو مأموریت می‌یابد تا تمامی عجایب هفت‌گانه را از بین ببرد و تلاش می‌کند هاناکو را جن‌گیری کند اما قدرت معنوی کافی را برای انجام این کار ندارد. اما تسلیم نمی‌شود و برای چند به هاناکو و یاشیرو در مدرسه می‌پیوندد و متوجه می‌شود که هاناکو به نظر یک فراطبیعی «شیطانی» نیست. در نتیجه کو عهد می‌بندد قبل از جن‌گیری هاناکو و دیگر فراطبیعیان (مثلاً میتسوبا) اطلاعات بیشتری کسب کند که این امر نیز باعث نارضایتی برادرش شد.
وقتی کو، میتسوبا را در حال سرگردانی در کنار لاکرها می‌بیند به او پیشنهاد می‌کند که میتسوبا روزش را با او بگذارند تا آخرین پشیمانی خود را تمام کند و با آرامش از آن عبور کند. این دو در سال اول در یک کلاس خانه قرار داشتند و کو به خاطر عدم توجه به او آن زمان احساس گناه می‌کند. پس از اینکه سوکاسا، برخلاف میل میتسوبا، او را به یک فراطبیعی خشن تبدیل می‌کند، کو، هاناکو را در حال نابود کردن میتسوبا تماشا می‌کند و به خاطر از دست دادن دوستش ویران می‌شود. او که از این ماجرا غضبناک و ناراحت است، تعهد می‌بندد که خود را قوی تر کند تا موفق به نابود کردن فراطبیعیان شیطانی مانند سوکاسا شود.
کو فردی عدالت خواه با شخصیتی شجاع و مهربان است، گرچه به دلیل بی‌تجربگی و قدرت معنوی کم خود اغلب در دردسر می‌افتد. وقتی او هاناکو را بدجنس یا منحرف تفسیر می‌کند، از یاشیرو محافظت می‌کند. یک شوخی تکرار شونده در این سریال درمورد گوشواره وی در گوش راستش می‌باشد که یک اوماموری، که بر رویش «交通» (ترافیک) نوشته شده است، می‌باشد.

شخصیت‌های منفی[ویرایش]

سوکاسا یوگی (柚木 つかさ Yugi Tsukasa؟)

صداگذاری شده توسط: مگومی اوگاتا (ژاپنی); آستین تیندال (انگلیسی)
برادر دوقلو همسان کوچکتر هاناکو می‌باشد. زمانی که آنها زنده بودند، ظاهراً بسیار به یکدیگر نزدیک بوده اند تا اینکه او توسط هاناکو کشته شد. وی سرزنده و نیز به شدت کودکانه می‌باشد، اما شخصیتش سریع تغییر می‌کند تا جنبه‌ای ناراحت کننده و مغشوش را نشان بدهد. وی به تاثیرات فکر نمی‌کند و از روی هوی و هوس عمل می‌کند، تصمیمات وی به کشتن چیزها صرفاً به دلیل این می‌باشد که احساس می‌کند سرگرم کننده است. دوقلوها عقاید متضادی دارند؛ در حالی که هاناکو بر اهمیت حفظ تعادل صلح آمیزی میان انسان‌ها و فراطبیعیان تاکید دارد، سوکاسا معتقد است که این دو باید همانطور که می‌خواهند رفتار کنند، حتی اگر این اعتقاد ویرانی عظیمی به بار بیاورد. در حالی که هاناکو آرزوی زندگان را برآورده می‌کند، سوکاسا آرزوی مردگان را برآورده می‌کند. وی یک کیمونوی آستین کوتاه با هاکامای خاکستری و همراه با یک پیراهن سفید زیر آن می‌پوشد. برعکس هاناکو، او سیل سیاهی بر روی گونه راست خود دارد و از دو کوکو-جودایی سیاه استفاده می‌کند. سوکاسا با دستیارش، ساکورا کار می‌کند تا شایعات مربوط به فراطبیعیان در مدرسه را برای اهدافش تغییر بدهد.

رسانه‌ها[ویرایش]

مانگا[ویرایش]

هاناکو-کون وابسته به توالت توسط آیدایرو نوشته و تصویرگری شده است. مجموعه در ژوئیه سال ۲۰۱۴ توسط مانتلی جی‌فانتزی، توسط اسکوئر انیکس آغاز شده بوده است و در ۱۸ ژوئن سال ۲۰۱۴ منتشر شده است.[۹][۱۰] اسکوئر انیکس چپترهای این مجموعه مانگا را در جلدهای تانکوبون شخصی گردآوری کرده است. اولین جلد در ۲۲ مه سال ۲۰۱۵ منتشر شد.[۱۱] جلد ۰ در ۲۷ دسامبر سال ۲۰۱۹ منتشر شد.[۱۲] از ۲۷ مه ۲۰۲۰ تاکنون پانزده جلد منتشر شده اند.[۱۳]

در آمریکای شمالی، ین پرس در ژوئیه سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که آن‌ها مانگا را به صورت دیجیتالی منتشر خواهند کرد.[۱۴] در ژوئیه سال ۲۰۱۹، ین پرس تاریخ انتشار چاپ مجموعه را اعلام کرد.[۱۵]

یک اسپین‌آف از این مجموعه مانگا با عنوان «هوکاگو شونن هاناکو-کون» در ۲۷ اوت سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و این اسپین‌آف توسط ین پرس با عنوان هاناکو-کون بعد از مدرسه[۱۶] دارای مجوز شد و در آوریل سال ۲۰۲۱ منتشر گردید.[۱۷]

انیمه[ویرایش]

یک مجموعه تلویزیونی انیمه اقتباس شده در ۱۸ مارس ۲۰۱۹ در نشریه آوریل مجله مانتلی جی‌فانتزی اعلام شد.[۱۸] مجموعه توسط استودیو لرچه به حرکت در آمد و توسط ماسائومی آندو کارگردانی شد، و به همراه یاسوهیرو ناکانیشی سریال دستمایه ترکیب‌بندی قرار گرفت، مایوکا ایتو نیز شخصیت‌ها را طراحی کرد.[۱۹] هیروشی تاکاکی نیز موسیقی را تنظیم کرده است.[۲۰] این مجموعه تلویزیونی از ۹ ژانویه ۲۰۲۰ تا ۲۶ مارس ۲۰۲۰ در تی‌بی‌اس، سان و سی‌بی‌سی به نمایش در آمد.[۲۱] گروه «چیباکو شونن» قطعه تیتراژ سریال، «شماره ۷» را اجرا کرد و در همین حال آکاری کیتو آهنگ قطعه تیتراژ پایانی سریال «نور کوچک» را اجرا کرد.[۲۲] فانیمیشن مجوز سریال را برای سیمل‌دب صادر کرده بود.[۲۳] پس از خرید کرانچی‌رول توسط سونی، این مجموعه به کرانچی‌رول منتقل گردید.[۲۴]

پروژهٔ جدید انیمه این مجموعه در دسامبر سال ۲۰۲۲ اعلام گردید که متعاقباً به‌عنوان «راه‌اندازی مجدد» توصیف شد.[۲۵] در اوت سال ۲۰۲۳ یک انیمه سریالی اقتباسی از هاناکو-کون بعد از مدرسه اعلام گردید و به‌عنوان «اولین بخش» از این مجموعه توصیف شد. این انیمه سریالی با تهیه‌کنندگی لرچه و کارگردانی ماساکی کیتامورا و فیلم‌نامه نویسی کازوما ناگاتومو همراه بود و شخصیت‌ها توسط آیا هیگامی که به‌عنوان کارگردان ارشد انیمیشن هم کار می‌کرد طراحی شده بودند و موسیقی هم توسط هیروشی تاکاکی ساخته شده بود. این انیمه سریالی از ۱۳ اکتبر تا ۳ نوامبر سال ۲۰۲۳ در قالب قسمت‌های ۱۰ دقیقه‌ای از شبکه تی‌بی‌اس به‌مدت ۴ هفته پخش شد، آکاری کیتو، یوری یوشیدا، چیتوز موریناگا و مای کانازاوا نیز تیتراژ پایانی انیمه را به‌نام «کوی! کوی کوی» (来い!濃い恋؟, «عشق جاودان، بیا پیش من!») اجرا کردند.[۲۶] مجوز این سریال متعلق به کرانچی‌رول می‌باشد.[۲۷]

در نوامبر سال ۲۰۲۳ خبری مبنی بر دنباله‌ای چهارقسمتی برای هاناکو-کون بعد از مدرسه اعلام گردیده شد که قرار است در ربع چهارم سال ۲۰۲۴ به نمایش درآید. برای فصل دوم انیمه اصلی نیز مجوز صادر شده‌است.[۲۸]

پذیرش[ویرایش]

از اوت سال ۲۰۲۲، هاناکو-کون وابسته به توالت به فروش بالای ۸ میلیون نسخه در سرتاسر جهان دست پیدا کرده است.[۲۹]

در نقد و بررسی نئو از این انیمه، الکس جونز این سریال و شخصیت‌ها را بخاطر گیرا بودن تحسین کرد و همچنین ویژوال های این انیمه را منحصر به فرد خواند، و هاناکو-کون را با یک کتاب کمیک جان گرفته با استفاده از طرح‌های ضخیم، رنگ‌های پرطراوت و با شخصیت‌هایی با نسبت‌های مجزا و متفاوت مقایسه کرد. با این حال، او احساس کرد که این سریال یک پیغام ناخوش بخش باقی مانده و خاطر نشان کرد که چندین سوال تا پایان سریال بی پاسخ مانده است.

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Aoki, Deb (June 3, 2020). "New Manga: What's Hot Now". Publishers Weekly. Archived from the original on June 11, 2020. Retrieved June 24, 2020. Yen Press’ breakout hit of the season is Toilet-bound Hanako-kun, a supernatural comedy manga.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ "Toilet-Bound Hanako-kun Anime's Promo Video Reveals Cast, January 9 Premiere". Anime News Network. November 8, 2019. Retrieved November 8, 2019.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ "[Master Thread] Toilet-bound Hanako-kun also known as Jibaku Shonen(Dubbed)". Funimation. Archived from the original on 25 January 2020. Retrieved January 24, 2020.
  4. Toilet-Bound Hanako-kun, Chapter 2
  5. Toilet-Bound Hanako-kun, Chapter 3
  6. Toilet-Bound Hanako-kun, Chapter 14
  7. Toilet-Bound Hanako-Kun, Chapter 1
  8. Toilet-Bound Hanako-Kun, Chapter 21
  9. «:::: GFantasy Website :::: 最新号紹介 -月刊Gファンタジーオフィシャルサイト». web.archive.org. ۲۰۱۶-۰۴-۱۲. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ آوریل ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۱-۱۷.
  10. Inc, Natasha. "「黒執事」枢やなデザインのファントム社製ソックスを全サ". コミックナタリー (به ژاپنی). Retrieved 2021-11-17.
  11. «地縛少年 花子くん 1 | SQUARE ENIX». magazine.jp.square-enix.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۱-۱۷.
  12. «地縛少年 花子くん 0 | SQUARE ENIX». magazine.jp.square-enix.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۱-۱۷.
  13. «地縛少年 花子くん 15 | SQUARE ENIX». magazine.jp.square-enix.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۱۱-۱۷.
  14. "Yen Press Licenses Silver Spoon, Kemono Friends Manga, A Sister's All You Need, Reborn as a Vending Machine Light Novels, More". Anime News Network (به انگلیسی). Retrieved 2021-11-17.
  15. "Yen Press Adds The Hero Is Overpowered but Overly Cautious, 13 More Manga/Novels (Updated)". Anime News Network (به انگلیسی). Retrieved 2021-11-17.
  16. "Yen Press Licenses 3 Light Novels, 6 Manga". Anime News Network (به انگلیسی). 2023-07-12. Retrieved 2023-07-12.
  17. "North American Anime, Manga Releases, April 25-May1". Anime News Network (به انگلیسی). 2023-07-12. Retrieved 2023-07-12.
  18. "Iro Aida's Toilet-Bound Hanako-kun Manga Gets TV Anime". Anime News Network (به انگلیسی). Retrieved 2021-11-17.
  19. "Toilet-Bound Hanako-kun Anime Reveals Visual, More Staff". Anime News Network (به انگلیسی). Retrieved 2021-11-17.
  20. Inc, Natasha. "「地縛少年花子くん」花子くんは緒方恵美、寧々は鬼頭明里、光は千葉翔也!PVも(動画あり / コメントあり)". コミックナタリー (به ژاپنی). Retrieved 2021-11-17.
  21. "Toilet-Bound Hanako-kun Anime's Promo Video Reveals Cast, January 9 Premiere". Anime News Network (به انگلیسی). Retrieved 2021-11-17.
  22. "Lerche Animates Toilet-Bound Hanako-kun Anime for 2020 Premiere". Anime News Network (به انگلیسی). Retrieved 2021-11-17.
  23. Hodgkins, Crystalyn (December 23, 2019). "Funimation Adds Toilet-bound Hanako-kun, Isekai Quartet 2, 'If My Favorite Pop Idol Made It to the Budokan, I Would Die' Anime to Winter Lineup". Anime News Network. Archived from the original on February 7, 2022. Retrieved January 2, 2020.
  24. "UPDATE: Funimation Titles Now Available on Crunchyroll (3/16)". Crunchyroll. March 1, 2022. Archived from the original on March 1, 2022. Retrieved March 21, 2022.
  25. "Toilet-Bound Hanako-kun Manga's Anime Project 'Restarts'". Anime News Network (به انگلیسی). 2023-07-12. Retrieved 2023-07-12.
  26. Pineda, Rafael Antonio (September 13, 2023). "After-School Hanako-kun Anime's Video Reveals Ending Theme Song". Anime News Network. Archived from the original on September 15, 2023. Retrieved September 13, 2023.
  27. Pineda, Rafael Antonio (August 24, 2023). "After-School Hanako-kun Spinoff Manga Gets Short TV Anime in October". Anime News Network. Archived from the original on August 24, 2023. Retrieved August 24, 2023.
  28. Mateo, Alex (November 9, 2023). "Toilet-Bound Hanako-kun Anime Gets 2nd Season". Anime News Network. Archived from the original on November 9, 2023. Retrieved November 9, 2023.
  29. "Monthly GFantasy" September 2022, Square Enix, August 18, 2022, ASIN B0B6MGX876. from the cover.