نیلوفر نیلوفران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نیلوفرِ نیلوفران
آلبوم استودیویی از
انتشاربهمن ۱۳۹۹
تهیه‌کنندهعلی اکبرپور (آهنگساز)
رضا فدایی (تنظیم‌کننده)
عبدالرضا رضایی‌نیا (شاعر)

نیلوفرِ نیلوفران یک آلبوم موسیقی به آهنگسازی علی اکبرپور و با آواز بیژن بیژنی است. در این اثر، ساخته‌های استاد اکبرپور توسط رضا فدایی برای ارکستر و سازهای ایرانی بازتنظیم شده و عبدالرضا رضایی‌نیا اشعاری را برای این ملودی‌ها سروده‌است.[۱]

ساخت و عوامل[ویرایش]

ساخت این آلبوم از سال ۱۳۹۶ آغاز شده‌است. در این آلبوم هشت قطعه از ساخته‌های استاد علی اکبرپور گلچین و بازتنظیم شده‌است. همچنین اشعار تازه‌ای بر اساس ملودی‌ها سروده شده و جایگزین اشعار قبلی شده‌است. تنظیم ملودی‌ها برای ارکستر بر عهدهٔ رضا فدایی و سرایش اشعار بر عهدهٔ عبدالرضا رضایی‌نیا بوده‌است.[۲]

این آلبوم در مرکز موسیقی حوزهٔ هنری منتشر شده‌است. ضبط، میکس و مسترینگ آلبوم در استودیو مدرن و توسط صادق نوری و رحیم ناحی انجام شده‌است. نوازندگان زیر در این آلبوم ساز زده‌اند:

  1. ارسلان کامکار
  2. کریم قربانی
  3. پورنگ پورشیرازی
  4. ناصر رحیمی
  5. فرشید حفظی‌فر
  6. حسین پورمعین
  7. داود ورزیده
  8. کورش بزرگ‌پور
  9. صابر نظرگاهی
  10. رضا فدایی

قطعات آلبوم[ویرایش]

  1. ای میهن من
  2. صدا کن مرا
  3. گل بی‌خزان
  4. ابر بهار
  5. مادر
  6. نیلوفر نیلوفران
  7. کاش انسان
  8. ای دوست

منابع[ویرایش]

  1. ««نیلوفر نیلوفران» آماده انتشار شد/ شرط‌هایی برای برگزاری کنسرت». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۹-۰۶-۰۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۲-۰۷.
  2. ««نیلوفر نیلوفرانه» اواخر دی می‌آید/ «نای و نی» با یادداشت‌هایی از شجریان تا شاملو | خبرگزاری صبا». خبرگزاری صبا | آخرین اخبار فرهنگ و هنر | سینما و تلویزیون. ۲۰۲۱-۰۱-۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۲-۰۷.