نیروگاه کشندی سیهوا

مختصات: ۳۷°۱۸′۴۹″شمالی ۱۲۶°۳۶′۴۴″شرقی / ۳۷٫۳۱۳۶۵۶°شمالی ۱۲۶٫۶۱۲۲۸۲°شرقی / 37.313656; 126.612282
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نیروگاه کشندی دریاچه سیهوا
Map
نام رسمی
  • 시화호조력발전소
کشورکره جنوبی
مختصات۳۷°۱۸′۴۹″شمالی ۱۲۶°۳۶′۴۴″شرقی / ۳۷٫۳۱۳۶۵۶°شمالی ۱۲۶٫۶۱۲۲۸۲°شرقی / 37.313656; 126.612282
وضعیتدر حال بهره‌برداری
آغاز ساخت۱۹۹۴
تاریخ راه‌اندازی۲۰۱۲
هزینه ساخت۵۶۰ میلیون دلار
مالک(ـان)
  • K-water
نیروگاه گرمایی
سوخت یکم
نیروگاه کشندی
گونه
تقاطع‌ها
  • Sihwa lake
حجم کانال
  • ۷٫۵ متر بر ثانیه (۲۵ فوت بر ثانیه)
توان تولیدی
واحدهای عملیاتی10 × 25.4
ساخت و مدلتوربین کاپلان (10)
ظرفیت نامی۲۵۴ مگاوات
ضریب ظرفیت
  • ۹۵ %
پیوندهای بیرونی
وبگاهwww.kwater.or.kr/website/tlight.do
ویکی‌انبار
Colored dice with white background
تصویر ماهواره‌ای از نیروگاه جزر و مدی سیهوا
Colored dice with white background
ماکت توربین جزر و مدی مستغرق در نیروگاه سیهوا
Colored dice with white background
دیوار دریایی نیروگاه جزر و مدی سیهوا

نیروگاه کشندی دریاچه سیهوا یا نیروگاه جزر و مدی دریاچه سیهوا (به کره‌ای: 시화호조력발전소) (کره جنوبی، استان گیونگی-دو، شهر آنسان در منطقه دانوون-گو، تأسیس ۲۰۱۱) بزرگترین نیروگاه جزر و مدی جهان با ظرفیت تولید ۲۵۴ مگاوات که شامل ۱۰ توربین ۲۵٫۴ مگاواتی است. این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های کره جنوبی از نوع کشندی که بر روی دریاچه سیهوا واقع شده‌است. زمانی‌که نیروگاه جزر و مدی سیهوا در سال ۲۰۱۱ تکمیل شد از نیروگاه کشندی رانس با ظرفیت تولید ۲۴۰ مگاوات که به مدت ۴۵ سال بزرگترین نیروگاه جهان در نوع خود بود، پیشی گرفت.

ساخت نیروگاه در سال ۲۰۱۱ تمام شد و در سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد. هزینه این پروژه ۵۶۰ میلیون دلار شده‌است که توسط دولت کره جنوبی پرداخت شد.

طراحی[ویرایش]

در سال ۱۹۹۴ سد جزر و مدی دریاچه سیهوا برای کاهش سیل و مصارف کشاورزی از دیوار دریایی ساخته شد. انرژی جزر و مدی تولید شده فقط در جریان ورودی تولید می‌شود و در جریان خروجی انرژی تولید نمی‌شود و تولید برق یک طرفه است. این روش غیر متعارف و نسبتاً ناکارآمد برای برقراری تعادل یک ترکیب پیچیده بین تولید برق و استفاده از زمین‌های کشاورزی و منابع آب و حفظ محیط زیست انتخاب شده‌است.

میانگین دامنه جزر و مد این نیروگاه ۵٫۶ متر است و اختلاف ارتفاع بین جزر (کشند) و مد در نیم‌روز ۷٫۸ متر است. ناحیه محوطه کاری در ابتدا ۴۳ کیلومترمربع بود ولی بعدها به دلیل احیا زمین و آب‌های سطحی به ۳۰ کیلومتر مربع کاهش یافت.

تولید نیروگاه[ویرایش]

تولید برق از طریق انرژی جزر و مد که با استفاده از گرانش ماه ۲ بار در روز رخ می‌دهد یک انرژی تجدیدپذیر است و گازهای گلخانه‌ای تولید نمی‌کند. دریاچه سیهوا بهترین مکان برای تولید برق جزر و مد است که در آن جزر و مد قوی رخ می‌دهد. در دریاچه سیهوا حداکثر اختلاف سطح آب ۵٫۶ متر است. انرژی پتانسیل این اختلاف سطح آب تبدیل به انرژی مکانیکی در پره‌ها و در نهایت تبدیل به انرژی الکتریکی می‌شود. ظرفیت تولید نیروگاه ۲۵۴ مگاوات است. این مقدار انرژی در سال ۵۵۲٬۷۰۰ مگاوات ساعت است که می‌تواند برق حدود ۵۰۰ هزار خانواده را تأمین کند.

مشکلات محیط زیستی[ویرایش]

پس از اینکه دیوار دریایی در سال ۱۹۹۴ ساخته شد، آلودگی در مخزن سد تازه تأسیس دریاچه سیهوا ایجاد شد و آب آن برای کشاورزی مضر بود. غلظت پرفلوئورواکتان‌سولفونیک اسید به شدت زیاد شد و این مقدار در ژانویه ۲۰۰۳ به ۷۳۰ نانوگرم در لیتر افزایش یافت. در سال ۲۰۰۴ برای رفع آلودگی، دوباره آب دریا وارد دریاچه شد. جریان ورودی به دریاچه از طریق جزر و مد دریا به عنوان یک راه حل دائمی پیش‌بینی شد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]