نوری‌سلام سانایف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نوری‌سلام سانایف
اطلاعات شخصی
نام کاملنوری‌سلام سانایف
ملیت قزاقستان
زاده۹ فوریهٔ ۱۹۹۱ ‏(۳۳ سال)
چادان، قزاقستان
پیشهورزشکار
قد۱٫۶۳ m (۵ ft ۴ in)
ورزشی
کشور قزاقستان
ورزشکشتی آزاد

نوری‌سلام سانایف متولد ۹ فوریهٔ ۱۹۹۱ کشتی‌گیر آزادکار تیم ملی قزاقستان است.[۱]

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ و مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ اشاره کرد. وی سابقه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را دارد.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸[ویرایش]

سانایف در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ بوداپست حاضر بود که جاش فایلایوگا از ساموای آمریکا، ارمن آراکلیان از اوکراین، سلیمان آتلی از ترکیه و توماس گیلمن از آمریکا را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی از زائور اوگویف کشتی‌گیر روسیه شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.[۲]

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹[ویرایش]

سانایف در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که در مسابقه های اول تا سوم آناتولی بروییان از مولداوی، هورست لهر از آلمان و اسکار تیگرروس از کلمبیا را شکست داد اما در نیمه نهایی به سلیمان آتلی از ترکیه باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی استوان میشیچ از صربستان را شکست داد و مدال برنز وزن ۵۷ کیلوگرم را بدست آورد.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو[ویرایش]

سانایف در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که در کشتی های اول و دوم دیامانتینو یونا فافه از گینه بیسائو و یوکی تاکاهاشی از ژاپن را شکست داد اما در نیمه نهایی به راوی کومار از هند باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی گئورگی وانگلوف از بلغارستان را شکست داد و مدال برنز وزن ۵۷ کیلوگرم را بدست آورد.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».
  2. «جدول مسابقات کشتی آزاد جهانی ۲۰۱۸ وزن ۵۷ کیلوگرم».