ویندوز فون ۷

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از نسخه ویندوز فون ۷)
ویندوز فون
توسعه‌دهندهمایکروسافت
خانوادهWindows CE (ویندوز فون ۷ و ۷٬۵)
Windows NT (ویندوز فون ۸)
انتشار پایدار۸٫۰٫۱۰۲۱۱٫۲۰۴
۲۸ ژوئن ۲۰۱۲؛ ۱۱ سال پیش (۲۰۱۲-28}})
روش روزآمدسازیZune
وبگاه رسمی

ویندوزفون ۷ به عنوان نخستین سری از سیستم عامل‌های ویندوز فونی ابتدا در 15 فوریه سال ۲۰۱۰ در همایش جهانی گوشی همراه در بارسلونا اسپانیا معرفی گشت سپس در ۸ نوامبر همان سال به صورت عمومی در آمریکا عرضه گشت.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ نخستین آپدیت خود را با نام منگو (به انگلیسی: Mango) را (که اصتلاحا به آن ویندوزفون ۷۰۵ می‌گویند) ارئه کرد.که شامل مرورگراینترنت اکسپلورر ۹ بود که از نشان دادن قابلیت‌های گرافیکی و توانایی‌های برابری همچون نسخه دسکتاپ بهره می‌برد.همچنین قابلیت چندکارگی و اسکای لایو درایو یا همان وان‌درایو نیز به این نسخه افزوده گشت.

یک بروزرسانی جزعی بانام تانگو (به انگلیسی: Tango) در سال 2012 عرضه شد که بعضی از باگ‌ها را بر طرف کرد و برای اجرا به سختافزار پایین تری نظیر حداقل سی پی یو 800 مگا هرتز یا حافظه تصادفی (به انگلیسی: RAM) 256 مگا بایت نیاز داشت.

در سال 2013 ویندوز فون ۷۰۸ عرضه شد که شامل برخی ویژگی‌های ویندوز فون ۸ مانند بروز شدن صفحه استارت ،افزوده شدن رنگ‌ها و گزینه‌های پس زمینه بود. برای ویندوزفون۷۰۸ عمر بیشتری در نظر گرفته شده چون که گوشی‌های دارنده این نسخه به دلیل محدودیت سخت افزاری قابلیت ارتقا به نسخه ۸ را ندارند. با این حال هنوز همه کاربران این نسخه را دریافت نکردند.

نسخه‌ها[ویرایش]

جدول نسخه‌ها: ویندوز فون ۷
نسخه تاریخ انتشار تغییرات

۷٫۰٫۷۰۰۴

۲۹ اکتبر ۲۰۱۰
  • نسخه اولیه سیستم عامل ویندوز فون ۷

۷٫۰٫۷۰۰۸

۲۰۱۰
  • بهبود فرایند به روزرسانی

۷٫۰٫۷۳۹۰ (NoDo)

۲۲ مارس ۲۰۱۱
  • افزودن پشتیبانی از سی‌دی‌ام‌ای ۲۰۰۰، کپی و پیست، اپلیکیشن استارت‌آپ سریع و ادغام سریع‌تر فیس‌بوک

۷٫۰٫۷۳۹۲

۲۰۱۱
  • ابطال گواهی جعلی

۷٫۰٫۷۴۰۳

۲۰۱۱
  • به روزرسانی مورد نیاز برای ارتقا به نسخه منگو
نسخه تاریخ انتشار تغییرات

منابع[ویرایش]

[۱]