نرلنز نول

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Nerlens Noel
Noel in 2018
Free agent
پستCenter / power forward
اطلاعات شخصی
زاده۱۰ آوریل ۱۹۹۴ ‏(۲۹ سال)
Malden, Massachusetts, U.S.
قد۶ فوت ۱۱ اینچ (۲٫۱۱ متر)
وزن۲۲۰ پوند (۱۰۰ کیلوگرم)
اطلاعات پیشه
دبیرستان
کالجKentucky (2012–2013)
درفت ان‌بی‌ای2013 / راند: 1 / پیک: الگو:ترتیبی overall
انتخاب شده توسط New Orleans Pelicans
پیشه بازیکنی2013–تاکنون
تاریخچه فعالیت
20132017Philadelphia 76ers
20172018Dallas Mavericks
20182020Oklahoma City Thunder
20202022New York Knicks
2022–2023Detroit Pistons
2023Brooklyn Nets
موارد برجسته و جوایز فعالیت

نرلنز نول(به انگلیسی: Nerlens Noel) بسکتبالیست هائیتی-آمریکایی است.او یک فصل برای تیم بسکتبال دانشگاه کنتاکی بازی کرد.وی در دوران دبیرستان یکی از بهترین بازکنان دبیرستانی آمریکا در پست سنتر بود.وب در رسانه‌ها به خاطر مدل موهایش شناخته شده است.

اوایل زندگی و دوران دبیرستان[ویرایش]

نرلنز در شهر اوریت ایالت ماساچوست متولد شد.وی یک سال در دبیرستان اوریت تحصیل کرد و سپس همراه خانواده‌اش به شهر تیلتون در ایالت همپشایر مهاجرت کردند.نرلنز دو برادر دارد که یکی در لیگ ملی فوتبال آمریکا و دیگری در تیم فوتبال دانشگاه کارولینا شمالی بازی می‌کنند.

وی در سال ۲۰۱۲ از طرف ESPN و سایت Scout به عنوان برترین بازیکن دبیرستانی شناخته شد.همچنین کمپانی های نایکی [۱] و ایرجردن[۲] او را به مسابقه‌های آل‌استار[۳] خود دعوت کردند.

دوران دانشگاه[ویرایش]

نرلنز در آوریل ۲۰۱۳ اعلام کرد که از بین سه تیم دانشگاهی سیراکیوز، جورج‌تون و کنتاکی، تیم کنتاکی وایلدکتز را برای ادامه دوران حرفه‌اش انتخاب کرده؛پس از این اقدام بسیاری او را از نظر قد و قردت بلاک‌شات کردن با انتونی دیویس-سنتر جوان تیم نیو اورلئانز هورنتس و پیشین کنتاکی-مقایسه کردند.دیویس در NBA Draft سال ۲۰۱۲ به عنوان اولین انتخاب توسط تیم نیو اورلئانز گزینش شد. در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۲ در بازی‌ای مقابل تیم دانشگاه می‌سی‌سی‌پی، نول رکورد بیشترین بلاک‌شات در یک بازی برای دانشگاه کنتاکی را با ۱۲ بلاک به نام خودش ثبت کرد.

در ۱۲ فوریه ۲۰۱۳ در بازی‌ای مقابل تیم فلوریدا،رباط صلیبی جلویی یا ACL زانوی چپ نرلنز پاره شد و او را از بازی کردن برای ادامه‌ی فصل بازداشت؛با این حال او اعلام کرد که در NBA Draft سال ۲۰۱۳ شرکت خواهد کرد.

پیش از مصدومیت وی به عنوان برترین بازیکن در NBA Draft سال ۲۰۱۳ شناخته می‌شد ولی با وجود مصدومیت زانو احتمال سقوط وی به رتبه‌های پایین‌تر در درفت وجود دارد.

پانویس[ویرایش]

  1. Nike Hoops Summit
  2. Jordan Brand Classic
  3. در این بازی ها برترین بازیکنان دبیرستان در قالب دو تیم با هم به رقابت می‌پردازند.

منابع[ویرایش]