ناصر نقویان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ناصر نقویان
ناصر نقویان در فرودگاه امام خمینی
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۴۳
دیناسلام
مذهبشیعه

ناصر نقویان (متولد ۱۳۴۳ در شهر بابل) روحانی شیعه ایرانی است.[۱] در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۹۷ رئیس جمهور ایران حسن روحانی در حکمی ناصر نقویان را به عنوان «دبیر هیئت عالی گزینش کشور» منصوب کرد.

سخنرانی‌ها[ویرایش]

نقویان یکی از معروف‌ترین سخنرانان مذهبی است. او گاهی در سخنان خود به اشعار مولوی و حافظ استناد می‌کند.[۲] او به دلیل برخی سخنان جنجال‌برانگیز به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد که پرونده شکایت از او به جایی نرسید.او بر خلاف تهمت ها اعلام کرده که در خط انقلاب هست و حاضر است بیست سال از عمر خود را با یک روز از عمر علی خامنه‌ای معاوضه کند.[۳]

او پس از سال ها در تاریخ ۱۸ اسفند ۹۷ در برنامه سمت خدا حاضر شد و کارشناس این برنامه در آن روز بود[۴]

استعفاء[ویرایش]

وی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی بیان داشت: «از اینکه حسن اعتماد شامل حال گردید و کاری مهم را به عهده این طلبه کوچک نهادید سپاسگزارم. این مسئولیت بزرگ که همانا برگزیدن انسانهای دانا و دلسوز در امور اداری و خدماتی کشور می‌باشد بر دوش ضعیف بنده سنگینی می‌کرد به حدی که خود را در سامان رساندن این امر خطیر ناتوان و ناکارآمد می‌بینم؛ لذا با توجه به مشکلات شخصی و پاره‌ای کارهای علمی بر زمین مانده از محضرتان اجازه ترخیص خواسته و با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و همکاران خدومتان استعفای خود را تقدیم می کند.» [۵]

منابع[ویرایش]

  1. نقویان: نیازی به حضور داعش در کشور نیست!
  2. «مشهورترین منبریان ایران امروز». بایگانی‌شده از اصلی در ۶ اوت ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۳ مارس ۲۰۱۶.
  3. «خبرگزاری فارس - ماجرای صوت جنجالی منتسب به نقویان درباره رهبری+متن شایعه». خبرگزاری فارس. ۲۰۱۵-۱۱-۰۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ مه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۹-۱۵.
  4. «حضور نقویان در سمت خدا». بایگانی‌شده از اصلی در 18 اكتبر 2017. دریافت‌شده در 15 سپتامبر 2019. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  5. «نقویان از دبیری هیأت عالی گزینش کشور استعفا داد». www.tabnak.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۰-۳۰.