میشل کلن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
میشل کلن
میشل کلن
ملیتبلژیکی
پیشهتاریخ‌نگار، روزنامه‌نگار و نویسنده

میشل کلن (به انگلیسی: Michel Collon) تاریخ‌نگار، روزنامه‌نگار و نویسنده بلژیکی و عضو حرکت محور تقارن برای صلح.

زندگی‌نامه[ویرایش]

میشل کللون کار خود را در هفته نامه هفتگی بلژیک Solidaire آغاز کرد. او کار خود را به‌طور مستقل با نوشتن کتاب، ساخت فیلم و خبرنامه اینترنتی ادامه داد. میشل کللون وابسته به حزب کارگران بلژیک وابسته است و شبکه ای از ناظران مدنی را در یوگسلاوی و عراق تشکیل داده‌است.[۱]

به نظر میشل کُلُن، جنگ‌های ویتنام، گرانادا، پاناما، عراق ۱۹۹۱، سومالی، بوسنی، یوگسلاوی، افغانستان، عراق ۲۰۰۳و جنگ ونزوئلا – اکوادر از جمله جنگهایی بوده‌اند که با دروغ‌های رسانه‌ای از سوی آمریکا آغاز شده و نتیجه‌ای جز کشتار مردم و ویرانی برای این کشورها نداشته‌است.[۲] وی معتقد است : «آمریکا، از طریق وسایل ارتباط جمعی، بارها و بارها جنگ‌هایی را که تصمیم به برافروختنشان گرفته بود و گرفته‌است با دروغ‌هایی که بعداً رسوا شده‌اند و می‌شوند، «موجّه و مشروع»، جلوه داده‌است و می‌دهد.»

آثار[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. Le colloque pour la paix dans le monde, les 17 et 18 novembre 2005, sur le site www.axisforpeace.net (page « Les participants ».
  2. فردا نیوز
  3. «چگونه آمریکایی‌ها در رسانه‌ها دروغ پردازی می‌کنند؟». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ اكتبر ۲۰۱۴. دریافت‌شده در ۱۶ اكتبر ۲۰۱۴. تاریخ وارد شده در |بازبینی=،|archive-date= را بررسی کنید (کمک)

پیوند به بیرون[ویرایش]