مید-لولز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آسمان‌خراش‌های مسکونی، منطقه مید-لِولز را در بر گرفته‌اند.

مید-لِولز (به چینی: 半山區) (به انگلیسی: Mid-Levels) نام منطقه‌ای اعیان‌نشین در منطقه مرکزی و غربی هنگ‌کنگ است.[۱] منطقه مید-لِولز در ارتفاعات کوه‌پایه ویکتوریا پیک واقع شده‌است. این منطقه مُشرف به بندر ویکتوریا، پارک هنگ کنگ، باغ جانورشناسی و گیاه‌شناسی هنگ کنگ و دانشگاه هنگ کنگ است.

بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ی دارای پرستیژ هنگ‌کنگ در منطقهٔ مید-لِولز واقع شده‌اند که از آن‌جمله می‌توان به دانشگاه هنگ کنگ، کالچ کینگ، مدرسه دخترانه اینگ وا، کالج سَنت پاول و کالج سَنت جوزف اشاره کرد.

در منطقهٔ مید-لِولز همچنین مهم‌ترین معبد بودایی هنگ‌کنگ، کنیسه یهودیان، مسجد جامع و دو کلیسای جامع کاتولیک و پروتستان واقع شده‌اند.

همچنین موزه دکتر سون یات سن، موزه فِلگ‌اِستَف، مرکز هنرهای تجسمی هنگ کنگ و موزه دانشگاه و گالری هنر در منطقهٔ مید-لِولز واقع شده‌اند.

پله برقی سنترال-مید-لِولز[ویرایش]

پله برقی سنترال-مید-لِولز، طولانی‌ترین پله برقی جهان با ۸۰۰ متر طول و ۱۳۵ متر ارتفاع[۲] و ۲۹ ورودی و خروجی است. پله برقی سنترال-مید-لِولز، یک طرفه و رو به طرف بالا است و در خروجی‌ها و ورودی‌ها به خیابان‌های متعدد، مناطق مسکونی و تجاری متصل می‌شود. پله برقی سنترال-مید-لِولز از منطقه ستنرال شروع و به خیابان کاندوئیت، واقع در منطقه مید-لِولز منتهی می‌شود.

رکورد گران‌ترین آپارتمان آسیا[ویرایش]

نمایی از برج مسکونی ۳۹ جاده کاندوئیت که توسط شرکت توسعه املاک هندرسون ساخته شده‌است.

در ژانویه ۲۰۱۶، یک واحد آپارتمان دوبلکس ۵۳۲ متری[۳] در خیابان کاندوئیت، واقع در منطقه مید-لِولز به قیمت ۷۰ میلیون یورو به فروش رسید.[۴]

پانویس[ویرایش]