موزه سیار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یک موزه سیار در تگزاسِ آمریکا برای ترویج علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات در بین دانش آموزان خردسال

موزه سیار (به انگلیسی: Mobile museum) (به فرانسوی: Musée mobile) به موزه‌ای گفته می‌شود که جای ثابتی ندارد و متحرک است و موزه را با استفاده از وسایل نقلیه به سمت مردم می‌برد. وسایل نقلیه حامل این موزه‌ها به‌طور معمول ماشین کاروان یا کامیون است، که کنار کتابخانه‌ها، مدارس و مراسم‌ها مستقر می‌شوند.

در ایران[ویرایش]

اولین موزه سیار در ایران، «کودکان ما» نام دارد که فاقد شی و وسیله است و موضوع آن آموزش کودکان است که در آن مربیان موزه از طریق بازی و آموزش و سرگرمی مطالب مختلف را به کودکان می‌آموزند.[۱][۲][۳][۴][۵][۶][۷]

منابع[ویرایش]

  1. «موزه خصوصی سیار کودکان ما در استان البرز راه اندازی می‌شود». خبرگزاری جمهوری اسلامی. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۰۴.
  2. «موزه خصوصی سیار «کودکان ما» در استان البرز راه‌اندازی می‌شود». سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری. ۸ بهمن ۱۳۹۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ آوریل ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۰۴.
  3. «موزه خصوصی سیار «کودکان ما» در استان البرز راه‌اندازی می‌شود». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۸-۰۱-۲۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۰۴.
  4. «موزه خصوصی سیار «کودکان ما» در استان البرز راه‌اندازی می‌شود». PANA.IR. ۲۰۱۸-۰۲-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۰۴.
  5. «خبرگزاری فارس - راه‌اندازی موزه خصوصی سیار «کودکان ما» در استان البرز». خبرگزاری فارس. ۲۰۱۸-۰۱-۲۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ آوریل ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۰۴.
  6. «موزه خصوصی سیار «کودکان ما» در استان البرز راه‌اندازی می‌شود | اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز». alborzchto.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۰۴.[پیوند مرده]
  7. «موزه خصوصی سیار ' کودکان ما' در استان البرز». دنیای سفر و گردشگری. ۲۰۱۸-۰۱-۲۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۰۴.

پیوند به بیرون[ویرایش]