مهمان‌پذیر (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مهمان‌پذیر
کارگرداننیمرود آنتال
تهیه‌کنندههال لیبرمن
نویسندهمارک ال. اسمیت
بازیگرانلوک ویلسون
کیت بکینسیل
موسیقیپل هاسلینگر
فیلم‌بردارآندژی سکولا
شرکت
تولید
کمپانی هال لیبرمن
توزیع‌کنندهاسکرین جمز
تاریخ‌های انتشار
۲۰ آوریل ۲۰۰۷
مدت زمان
۸۵ دقیقه
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۹ میلیون
فروش گیشه۳۵٬۳۰۰٬۶۴۵ دلار

مهمان‌پذیر یا اتاق خالی (به انگلیسی: Vacancy) فیلمی آمریکایی در ژانر مهیج و ترسناک به کارگردانی نیمرود آنتال است که در سال ۲۰۰۷ اکران شد. مارک اسمیت نویسندهٔ فیلمنامه، پل هاسلینگر آهنگساز و آندژی سکووا مدیر تصویربرداری این فیلم بوده‌اند.

داستان فیلم[ویرایش]

دیوید (لوک ویلسون) و همسرش اِمی (کیت بکینسیل) به‌دلیل از کار افتادن خودروشان به‌ناچار آن را ترک کرده و پس از مدتی پیاده‌روی به هُتِلی در منطقه‌ای دورافتاده می‌رسند. آن دو به‌ناچار وارد آنجا شده و اتاقی را از مدیر هتل (فرانک ویلی) خواستار می‌شوند. دیوید و اِمی، که قرار است به‌زودی از هم جدا شوند، مجبور می‌شوند یک شب دیگر همدیگر را تحمل کنند. در اتاق آنها یک دستگاه ویدئو و تعداد زیادی نوار فیلم است. دیوید و اِمی تصمیم می‌گیرند برای گذراندن وقت به تماشای فیلم‌ها بنشینند، اما پی می‌برند که فیلم‌های موجود در اتاق، معمولی نیستند. این فیلم‌ها تصاویر ساکنان قبلیِ همین اتاق هستند که به بدترین وضع شکنجه و کشته شده‌اند. در همین حال، اِمی و دیوید متوجه دوربین‌های مخفی می‌شوند که در گوشه‌وکنار اتاق نصب شده‌اند. دیوید و اِمی تصمیم می‌گیرند تا به هر طریق از این مهلکه بگریزند، اما صاحب هتل و کارکنانِ تقریباً لالِ او مانع خروج آنها می‌شوند تا اینکه…

بازیگران[ویرایش]

نقدها[ویرایش]

مهمان‌پذیر (اتاق خالی) ازسوی منتقدان و سایت‌ها، نقدهای مثبت بسیاری کسب کرد. دوری از خشونت و خون‌ریزی افراطی، داستانِ گیرا و کاراکترهای ملموس، فیلمبرداری و نورپردازی خوب از نکات مثبت این فیلم هستند.

دنباله این فیلم اتاق خالی ۲: اولین بریدگی نام دارد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «(Vacancy (film». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۵.