مصطفی سلیمی (سیاستمدار)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از مصطفی سلیمی (شهردار))
مصطفی سلیمی
شهردار تهران
سرپرست
دوره مسئولیت
۵ شهریور ۱۳۹۶
پس ازمحمدباقر قالیباف
پیش ازمحمدعلی نجفی
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۴۵ (۵۸ سال)
شهر ری
ملیتایرانی

مصطفی سلیمی (زاده ۱۳۴۵ در شهر ری) دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شهر ری گذرانده و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹، از میانه دبیرستان به همراه دو برادر بزرگترش علی و محمد راهی جبهه‌های جنگ شد. هر دو بردارش به فاصله کوتاهی در سال‌های اولیه جنگ، به درجه رفیع شهادت نایل می‌آیند و خود با زخم‌هایی بر دل و جان، به عنوان جانباز از جنگ تحمیلی که هشت سال در آن حضور داشت، باز می‌گردد.

او علاوه بر اینکه دکترای محیط زیست دارد، کارشناس مهندسی شیمی از دانشگاه تهران، و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در کارنامه تحصیلی خود نیز دارد.

مصطفی سلیمی در فاصله تأیید شهرداری محمدعلی نجفی توسط وزارت کشور در ۵ شهریور ۱۳۹۶ برای ساعتی به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد. اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش با ۲۰ رای از ۲۱ رای با انتخاب مصطفی سلیمی، سیاستمدار اصلاح‌طلب به عنوان سرپرست شهرداری تهران موافقت کرده بودند.

سوابق اجرایی[ویرایش]

مصطفی سلیمی، مسئول ارزشیابی و کنترل عملکرد وزارت کشور، مسئول رسیدگی به شکایات وزارت کشور در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی بوده‌است.

سوابق شهرداری[ویرایش]

سلیمی سابقه طولانی در کارهای اجرایی به خصوص در شهرداری تهران داشته‌است. از جمله سوابق اجرایی مصطفی سلیمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

او در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۱۳۹۶ ثبت نام کرد اما در نهایت از این انتخابات انصراف داد.[۲]

سلیمی در شهریور ۱۳۹۶ توسط محمدعلی نجفی به عنوان شهردار منطقه ۳ انتخاب شد و در ۱۳ مهر ۱۳۹۹ توسط پیروز حناچی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران جایگزین شاپور رستمی شد.

سوابق فرهنگی[ویرایش]

مصطفی سلیمی، در سال ۱۳۹۳ عضو هیئت مدیره باشگاه فرهنگی، ورزشی پرسپولیس شد.

پایان فعالیت در شهرداری تهران[ویرایش]

در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پیروز حناچی شهردار تهران با درخواست بازنشستگی مصطفی سلیمی معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران موافقت کرد.

سابقه زندان[ویرایش]

مصطفی سلیمی، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و شهردار منطقه ۲۱ تهران روز (چهارشنبه) ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۳ بعد از حضور در شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شد. گفته می‌شد که بازداشت سلیمی مرتبط با پرونده حمیدرضا سیاسی مدیرعامل پیشین و بازداشتی پرسپولیس است؛ اما او در روزهای آخر اسفند ماه همان سال و با تبرئه از اتهامات واره آزاد شد.


منابع[ویرایش]

  1. https://www.yjc.ir/fa/news/6219225/مصطفی-سلیمی-سرپرست-شهرداری-تهران-شد-سوابق-سلیمی
  2. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸.